ΕΥΕΞΙΑΥΓΕΙΑ

Ποιες συνήθειες αυξάνουν την πίεση;

Δείτε ποιοι είναι οι παράγοντες που ανεβάζουν την πίεση και αλλάξτε τρόπο ζωής για να προλάβετε την υπέρταση.

Ποιες συνήθειες αυξάνουν την πίεση;

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνική Εταιρία Προαγωγής και Αγωγής της Υγείας, ένα άτομο θεωρείται υπερτασικό όταν η συστολική του πίεση είναι πάνω από 16 και η διαστολική του πίεση πάνω από 9 1/2. Και το ένα από τα δύο να συμβαίνει, πάλι το άτομο θα χαρακτηριστεί ως υπερτασικό. Συγκεκριμένα, αν η συστολική πίεση κυμαίνεται στα επίπεδα των 14 με 16 και η διαστολική στα επίπεδα των 8 1/2 - 9 1/2 η πίεση θεωρείται οριακή.

Κάτω από αυτά τα επίπεδα η αρτηριακή πίεση είναι φυσιολογική. Ιδανική θεωρείται η πίεσή σας αν είναι η συστολική μικρότερη από 120 και η διαστολική μικρότερη από 80 mmHg.

Αρτηριακή πίεση ανάμεσα στις τιμές 130/85 και 139/89 θεωρείται σαν «ψηλή φυσιολογική» και θα πρέπει να επανελέγχεται κάθε χρόνο.

Κάνετε κακή διατροφή

Μια ψηλή σε νάτριο και χαμηλή σε κάλιο διατροφή σας βάζει σε κίνδυνο για υπέρταση. Η υπερβολική κατανάλωση νατρίου, κυρίως λόγω του φαγητού απέξω, σε συνδυασμό με χαμηλό κάλιο αποτελεί κακό συνδυασμό. Τροφές πλούσιες σε κάλιο είναι η μπανάνα, οι πατάτες, τα φασόλια και το γιαούρτι.

Και κάθεστε όλη μέρα

Η απώλεια φυσικής δραστηριότητας αποτελεί εγγυημένη συνταγή για την εμφάνιση παχυσαρκίας, η οποία συνδέεται άμεσα με την αύξηση της πίεσης, όπως θα δείτε και παρακάτω. Η τακτική γυμναστική μας βοηθάει να ρυθμίσουμε το βάρος μας, να προλάβουμε την υπέρταση αλλά και να ελαττώσουμε το στρες.

Το βάρος και η πίεση, από την άλλη, έχουν στενή σχέση: Όταν το βάρος αυξάνεται, συχνά και η πίεση ακολουθεί την ίδια πορεία. Αν είστε υπέρβαροι δε σημαίνει ότι απαραίτητα θα έχετε υπέρταση. Ο κίνδυνος όμως να εμφανίσετε είναι δύο με έξι φορές μεγαλύτερος αν έχετε αυξημένο βάρος, από ό,τι αν το βάρος σας ήταν φυσιολογικό.

Για να υπολογίσετε τον δείκτη μάζας σώματος και να δείτε αν βρίσκεστε σε φυσιολογικά επίπεδα κάντε κλικ εδώ

Καπνίζετε

Η πίεση μετά το κάπνισμα ενός τσιγάρου αυξάνεται κατά περίπου 10mmHg και παραμένει αυξημένη για περίπου 30 λεπτά. Όσο η στάθμη της νικοτίνης μειώνεται, ελαττώνεται σταδιακά και η πίεση. Αν έχετε όμως υπέρταση και καπνίζετε, πολλαπλασιάζεται ο κίνδυνος για έμφραγμα του μυοκαρδίου και εγκεφαλικό επεισόδιο.

Πίνετε πολύ αλκοόλ

Η μετριοπαθής κατανάλωση αλκοόλ δεν έχει αρνητικές επιπτώσεις στην αρτηριακή πίεση. Όμως το πόσο θα επηρεαστεί η πίεσή σας εξαρτάται από την ποσότητα του αλκοόλ που θα καταναλώσετε: Αν πίνετε μεγάλες ποσότητες τότε η πίεσή σας θα αυξηθεί. Η συνιστώμενη δόση είναι έως 2 μερίδες αλκοόλ καθημερινά ανά άντρες και έως 1 για γυναίκες.

Αγχώνεστε υπερβολικά

Τα επίπεδα του στρες είναι δύσκολο να μετρηθούν από άτομο σε άτομο, αν όμως νιώθετε σε καθημερινή βάση κάποια από τα συμπτώματά του τότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έχετε αυξημένη πίεση. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν άτομα με αγχώδη χαρακτήρα τα οποία έχουν φυσιολογική πίεση.

Σε κάθε περίπτωση ο γιατρός σας μπορεί να σας καθοδηγήσει σωστά και να σας δώσει οδηγίες για το πώς μπορείτε να αντιμετωπίσετε την αυξημένη πίεση.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

"Καλύτερα ν’ ανάψεις ένα κερί παρά να καταριέσαι το σκοτάδι."

Κινέζικη παροιμία

  • 1904 - Πτήση του αεροπλάνου «Φλάειρ ΙΙ» των αφών Ράιτ.

    1946 - Διοργάνωση του πρώτου Φεστιβάλ Καννών

© 2002-2019 MEDIA2DAY