ΕΥΕΞΙΑΥΓΕΙΑ

Έτσι θα ξεφορτωθείς το άγχος

Τι είναι το άγχος ποια είναι τα συμπτώματα και τι μπορείς να κάνεις για να το ξεφορτωθείς μια και καλή;

Έτσι θα ξεφορτωθείς το άγχος

Πώς μπορείς να αντιμετωπίσεις το στρες που πλημμυρίζει τη ζωή σου; Αρχικά, θα πρέπει να το αναγνωρίσεις μέσα από τα συμπτώματά του και μετά να αναζητήσεις λύσεις.

Τι είναι;

«Πρόκειται για διάχυτο, δυσάρεστο, συχνά ασαφές συναίσθημα που εκδηλώνεται με φόβο, ένταση και ανησυχία και που τις περισσότερες φορές συνοδεύεται από σωματικά συμπτώματα (ταχυκαρδία, καρδιακή αρρυθμία, πεπτικές εσωτερικές διαταραχές, ξηροστομία, ωχρότητα, τρόμος, κεφαλαλγία, κ.α.)», σύμφωνα με τον ορισμό της Ελληνικης Εταιρίας Προαγωγής και Αγωγής της Υγείας.

Ανησυχία, εκνευρισμός, δυσφορία, ταραχή, υπερένταση, στενοχώρια, αναστάτωση, αγωνία, νευρικότητα ή αίσθημα ότι κάτι κακό θα συμβεί είναι επίσης μερικές από τις λέξεις που περιγράφουν τα συναισθηματικά ή ψυχικά συμπτώματα του.

Όσον αφορά τα σωματικά συμπτώματα του παθολογικού άγχους αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν ταχυπαλμίες, τρεμούλα, πονοκέφαλο, πόνο ή πλάκωμα στο στήθος, κόμπο στο λαιμό, δύσπνοια, φούντωμα και εξάψεις ή κρυάδες και ρίγη, δύσπνοια, ναυτία και ζαλάδες, τάση για λιποθυμία, μουδιάσματα και μυρμηγκιές, ξηροστομία, διάρροια ή συχνουρία.

Αξίζει βέβαια να αναφέρουμε πως στην πιο απλή του περίπτωση, το άγχος είναι απλώς η αντίδραση του οργανισμού μας για να μας προειδοποιήσει ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά ή ότι έχουμε υπερβεί τα όρια.

Πώς το ξεφορτώνομαι;

-Έλεγχος αναπνοής: Ανάπνευσε βαθιά και αργά για να ηρεμήσεις σε στιγμές κρίσεων πανικού ή έξαρσης του άγχους.

-Χαλάρωση: Με οποιονδήποτε τρόπο έχεις διαπιστώσει πως είναι πιο εύκολο για τον οργανισμό σου να χαλαρώσει – από σωματική άσκηση και ασκήσεις yoga μέχρι ένα χαλαρωτικό μπάνιο ή ένα αφέψημα.

- Αγχολυτικές τροφές: Το σπανάκι, τα ψάρια, το μαύρο τσάι, τα φυστίκια αιγίνης, οι σύνθετοι υδατάνθρακες (δημητριακά, ψωμί, ζυμαρικά κ.α.) και ένα ποτήρι γάλα πριν τον ύπνο είναι μερικές από τις τροφές που έχουν αγχολυτική δράση

- Υπνοθεραπεία: Οι σωστές συνήθειες ύπνου είναι βάλσαμο για τον οργανισμό, καθώς τον βοηθούν να είναι ξεκούραστος και να εμποδίζει το στρες. Τις ώρες που κοιμάσαι, λήγει ο συναγερμός του άγχους και το σώμα και το πνεύμα μπορεί να χαλαρώσει. Διατήρησε λοιπόν ένα ικανοποιητικό ωράριο ύπνου και προσπάθησε να είσαι συνεπής σε αυτό.

- Σεξ: Η σεξουαλική δραστηριότητα ανήκει στα πιο απολαυστικά «φάρμακα». Τονώνει τον οργανισμό, βοηθά στην έκκριση ενδορφινών, βοηθά το αίμα να κυκλοφορήσει καλύτερα, μειώνει την κορτιζόλη και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.

- Ένα – ένα: Η συχνότερη αιτία στρες είναι η προσπάθεια να στριμώξουμε όλες τις υποχρεώσεις μας σε περιορισμένο χρόνο με αποτέλεσμα να πελαγώνουμε στην σκέψη ότι δεν προλαβαίνουμε. Η λύση είναι να προχωράς βήμα-βήμα, θέτοντας έναν μικρό στόχο κάθε φορά και επικεντρώνοντας την προσοχή σου σε αυτόν.

- Ψυχοθεραπεία: Όταν το στρες αποκτά ανησυχητικές διαστάσεις και οι κρίσεις άγχους διαδέχονται τα ψυχοσωματικά προβλήματα, η επίσκεψη σε έναν ψυχοθεραπευτή είναι η καλύτερη επιλογή.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

"Η ωραιότητα της απλότητας έγκειται στην πολυπλοκότητα που προσελκύει."

Tom Robbins, 1932-, Αμερικανός συγγραφέας

  • 356 π.Χ.- Ο Ηρόστρατος βάζει φωτιά στο Ναό της Αρτέμιδας στην Έφεσο, ο οποίος ήταν και ένας από τα Επτά Θαύματα του Κόσμου.
    1774 - H Ρωσία και η Οθωμανική Αυτοκρατορία υπογράφουν τη Συνθήκη Κιουτσούκ-Καϊναρτζή, σηματοδοτώντας τη λήξη του Ρωσοτουρκικού πολέμου.
    1957 - Ο Τσε Γκεβάρα γίνεται Κομμαντάντε του Επαναστατικού Στρατού της Κούβας.

© 2002-2019 MEDIA2DAY