ΕΥΕΞΙΑΥΓΕΙΑ

Νέο τεστ αίματος που ανιχνεύει 8 είδη καρκίνου

Ευρωπαίοι επιστήμονες ανέπτυξαν απλό τεστ αίματος που μπορεί να διαγνώσει οκτώ διαφορετικές μορφές καρκίνου.

Νέο τεστ αίματος που ανιχνεύει 8 είδη καρκίνου

Ένα πειραματικό τεστ αίματος κατάφερε να ανιχνεύσει το DNA από οκτώ διαφορετικά είδη καρκίνου.

Μέχρι σήμερα οι περισσότερες διαγνωστικές μέθοδοι περιορίζονται στο να εντοπίζουν τον καρκίνο σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος, για παράδειγμα στον μαστό, στον προστάτη ή στο έντερο. Οι μαγνητικές και αξονικές τομογραφίες είναι σε θέση να εντοπίσουν όγκους σε πολλαπλά σημεία, αλλά μόνο εφόσον αυτοί έχουν μεγαλώσει αρκετά.

Το νέο τεστ δεν απαιτεί χρονοβόρα γενετική αλληλούχιση του αίματος και είναι πιο ακριβές. Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Φλοράν Μουλιέρ του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό "Science Translational Medicine", ανακάλυψαν ότι τα μικροσκοπικά τμήματα του γενετικού υλικού που αποσπώνται από τους καρκινικούς όγκους, έχουν συχνά διαφορετικά μεγέθη από τα τμήματα του μη καρκινικού DNA μέσα στο αίμα.

Το νέο τεστ -που διακρίνει τα διαφορετικά μεγέθη του καρκινικού DNA- μπόρεσε να ανιχνεύσει το 94% των περιστατικών καρκίνου μαστού, εντέρου, ωοθηκών, δέρματος και χολής σε 68 ασθενείς (με μόνο 2,5% ψευδώς θετικά αποτελέσματα). Ανίχνευσε επίσης το 65% των περιπτώσεων καρκίνου παγκρέατος, νεφρών και εγκεφάλου σε άλλους 57 ασθενείς.

Στην ανάπτυξη του τεστ συμμετείχε και ο ελληνικής καταγωγής Ιωάννης Γούναρης του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ, απόφοιτος της Ιατρικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1999), ο οποίος έχει ειδικευθεί στην ογκολογία και στη βιολογία του καρκίνου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

SPONSORED LINKS

"Αρέσεις στους ανθρώπους όταν είσαι κάτι, κατά προτίμησιν αυτό που είναι οι ίδιοι."

Τζων Στάινμπεκ

• 1968 - Ο Αλέκος Παναγούλης καταδικάζεται εις θάνατο για την απόπειρα δολοφονίας του δικτάτορα Γ. Παπαδόπουλου.

1973 - Εξέγερση του Πολυτεχνείου.