ΑΠΟΨΕΙΣTELEGOURMETRestaurants

Το Κεφάλαιο "Κρασί σε Ποτήρι" ανοίγει...

Το Κεφάλαιο

Σε αρκετά επίπεδα, τα προβλήματα και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο οινικός κλάδος εδώ στην Πορτογαλία δεν απέχουν πολύ από τα αντίστοιχα δικά μας. Και πρέπει να σας πω ότι κάποιες πρωτοβουλίες που βλέπω να εφαρμόζουν οι Πορτογάλοι είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες, στοχεύουν σίγουρα στη σωστή κατεύθυνση, και θα ήταν άμεσα εφαρμόσιμες και στην Ελλάδα. Όπως για παράδειγμα το πρόγραμμα "Vinho a Copo", για την διάδοση της πώλησης κρασιού σε ποτήρι!

Ξέρετε ότι το θέμα με απασχολεί πολύ. Χαίρομαι πολύ όταν πηγαίνω σε εστιατόρια που σερβίρουν μεγάλη γκάμα κρασιών σε ποτήρι, στενοχωριέμαι όμως πολύ περισσότερο επειδή αυτά τα εστιατόρια αποτελούν μειονότητα. Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία των Πορτογάλων, λοιπόν, με έχει ενθουσιάσει, και θέλω να τη μοιραστώ μαζί σας. Ελπίζω μάλιστα ότι θα έχω την ευκαιρία να την παρουσιάσω και εκεί που πρέπει, γιατί σίγουρα τα ωφέλη που μπορεί να έχει για τον οινικό μας κλάδο είναι πολύ σημαντικά.

Ακούστε λοιπόν τι έχουν σχεδιάσει οι φίλοι μας οι Πορτογάλοι: ξεκίνησαν την καμπάνια Vinho a Copo (Κρασί σε Ποτήρι), υπό την αιγίδα του Πορτογαλέζικου Οργανισμού Οίνου (ViniPortugal). Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που απευθύνεται στα εστιατόρια, ξενοδοχεία, μπαρ και καφέ που σερβίρουν κρασί, σε όλη τη χώρα, και στο οποίο ο Οργανισμός σκοπεύει να επενδύσει αρκετές εκατοντάδες χιλιάδων ευρώ στην επόμενη πενταετία. Η Πορτογαλία, σημειωτέον, αντιμετωπίζει αντίστοιχα προβλήματα από την ανεξέλεγκτη διάθεση και κατανάλωση χύμα κρασιού με την Ελλάδα...

Για να ευαισθητοποιήσει λοιπόν τις επιχειρήσεις αυτές, και για να τους δώσει κίνητρα ώστε να σερβίρουν κρασί σε ποτήρι, η ViniPortugal τους παρέχει δωρεάν εκπαίδευση στην επιλογή, το σερβίρισμα και την συντήρηση κρασιού από βραβευμένους Σομελιέ, τους χαρίζει ένα εγχειρίδιο με συμβουλές και πρακτικές που κάνει το έργο τους πιο εύκολο, ενώ τις πιστοποιεί με την σφραγίδα ποιότητας Vinho a Copo, για να τις διαφοροποιήσει από τους ανταγωνιστές τους που δεν συμμετέχουν στο πρόγραμμα.

Παράλληλα, η καμπάνια απευθύνεται και στους καταναλωτές, εκπαιδεύοντάς τους και ενημερώνοντάς τους με απλά αλλά βασικά μηνύματα, όπως ότι με το κρασί σε ποτήρι α) έχουν πρόσβαση σε καλύτερο κρασί σε οικονομικότερες τιμές, β) το κρασί μπαίνει πιο απλά και όμορφα στη ζωή και την ημέρα τους, γ) έχουν περισσότερες επιλογές σε στυλ, γεύσεις, χρώματα και αρώματα από ποτέ, και δ) μπορούν να κάνουν πιο σωστή και υπεύθυνη κατανάλωση.

Όπως λέει και ο Francisco Borba, ο Πρόεδρος της ViniPortugal, η απάντηση στην κρίση αλλά και στις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις της νέας γενιάς των οινόφιλων, είναι η δημιουργία μίας νέας τάσης στο κρασί και στην εστίαση. "Με το Κρασί σε Ποτήρι, προσελκύουμε παλιούς και καινούριους καταναλωτές στο καλό κρασί, κάνοντας την πρόσβαση σε αυτό πιο εύκολη, πιο ποιοτική, αλλά και πιο υπεύθυνη".

Το κεφάλαιο "Κρασί σε Ποτήρι" στην Ελλάδα δεν έχει ανοίξει ακόμα. Νομίζω όμως ότι η ώρα του δεν αργεί. Στο πρώτο τεύχος του Οινοχόου για το 2011 έχω αναλάβει την αποστολή να ασχοληθώ σε βάθος με το συγκεκριμένο θέμα, οπότε θα επανέλθω δυναμικά. Αν εν τω μεταξύ έχετε ιδέες, προτάσεις ή και υποδείξεις εστιατορίων ή μπαρ που εφαρμόζουν με επιτυχία την συγκεκριμένη πρακτική, θα χαρώ πολύ να τις λάβω!...


"Η ύψιστη μορφή άγνοιας είναι όταν απορρίπτεις κάτι που δεν ξέρεις τίποτε γι’ αυτό."

Wayne W. Dyer, 1940-2015, Αμερικανός συγγραφέας

  • 1440 - Μάχη της Βάρνας.
    1484 - Γεννιέται ο Μαρτίνος Λούθηρος, μοναχός, ηγέτης της Εκκλησιαστικής Μεταρρύθμισης.
    1938 - Πεθαίνει ο Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ, ιδρυτής του σύγχρονου τουρκικού κράτους.

© 2002-2019 MEDIA2DAY