ΑΠΟΨΕΙΣΠΥΡ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΟΝ

Το πιο μελετημένο κομμάτι της ζωής σου

Το πιο μελετημένο κομμάτι της ζωής σου

γράφει ο Θοδωρής Διάκος

Ξέρεις τι είναι ωραίο; Το να μην υπάρχουν διακρίσεις. Τέλειο. Ιδανική κοινωνία, μακάρι. Και μπράβο μας που φτάνουμε εκεί, μπράβο μας που σιγά-σιγά συνειδητοποιούμε ότι οι άνθρωποι δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε. Αηδία κατάντησε όλο αυτό.

Ξέρεις, τώρα, τι δεν μου αρέσει και πάρα πολύ; Η νέα καμπάνια της Lacta. Με κάνει αυτό υποκριτή; Με κάνει να βρίσκομαι ξαφνικά στην αντίπαλη πλευρά, ανάμεσα σε γλίτσες ελληνάρες που προειδοποιούν για στοχευμένη εκπούστευση της χώρας μας υπό τις εντολές των Ρότσιλντ; Δεν νομίζω, αλλά δώσε μου λίγο χρόνο να τα πω σωστά, μη με κρίνεις ακόμα.

Κατ’ αρχάς, η καμπάνια έγινε viral, οπότε ξεκινάμε από εκεί. Θα μου πεις, είναι καλό να γίνονται viral τέτοιες καμπάνιες, και συμφωνώ απολύτως. Αλλά. Το να γίνεις viral είναι αυτοσκοπός της διαφήμισης. Και πλέον αν κάτι έχει 100% επιβεβαιωθεί, ξανά και ξανά, είναι πως τίποτα δεν θα σε κάνει viral πιο γρήγορα από τα hate clicks. Και, αν διαβάσουμε τα σχόλια κάτω από τα posts πρακτικά κάθε μέσου που αναδημοσίευσε την καμπάνια, τα hate clicks ήταν συντριπτική πλειοψηφία.

Οκέι, αυτή ήταν μια παράγραφος με πολλές αγγλικές λέξεις και πολύ ίντερνετ κι εδώ είναι Βαλκάνια, φίλε, εδώ δεν είμαστε Αμερική να μας επηρεάζουν αυτά. Όχι. Το ότι το ελληνικό ίντερνετ καταπιάνεται με άλλες θεματολογίες και σπαταλά τον χρόνο του με διαφορετικά σκουπίδια απ’ ό,τι το ίντερνετ της Αμερικής δεν σημαίνει πως λειτουργούν διαφορετικά. Για παράδειγμα, στο ψηφιακό τους DNA, αυτό και αυτό είναι το ίδιο πράγμα: κανιβαλισμός αυτού που μας τρομάζει. Άρα και οι διαφημίσεις των μεγάλων εταιριών, ακόμα κι αν δεν αγγίζουν ούτε στο δαχτυλάκι τις ανάλογες αμερικάνικες, δεν δουλεύουν με πολύ διαφορετικό τρόπο.

Αλλά ας πάμε πίσω στα Βαλκάνια. Βαλκάνια, βεβαίως, εδώ είμαστε και ομοφοβικοί, και αυτή η καμπάνια είναι πολύ σημαντική. Ξανά συμφωνώ. Κανονικοποίηση ό,τι αυτοπροσδιορίζεται ως queer στον ελλαδικό χώρο τώρα. Μαζί σου θα κατεβώ στην πορεία. Η Lacta, όμως, δεν θα κατεβεί σε πορεία. Θα φροντίσει, όμως, να βάλει το σήμα της στην πορεία, επειδή η Lacta νοιάζεται.

Αν το καλοσκεφτείς, είναι το τέλειο έγκλημα. Δεν μπορείς να αντιδράσεις σε αυτό που βλέπεις, επειδή αν αντιδράσεις, είσαι αντίπαλος κάθε τι προοδευτικού. Αλλά δεν μπορείς ούτε απλά να χαρείς που είδες κάτι καλό στο ίντερνετ και να συνεχίσεις την ημέρα σου. Επειδή αυτή η μεγάλη εταιρία ήξερε πως η καμπάνια της θα αναδημοσιευτεί παντού, ήξερε πως στα σχόλια της LIFO (και του in2life, και του Luben, και, και, και) θα γίνει πάλι εμφύλιος, και εσύ που είσαι κοινωνικά ευαίσθητος δεν πρόκειται να μην απαντήσεις στα σχόλια των ομοφοβικών και των ρατσιστών· είναι η κοινωνική σου ευθύνη, άλλωστε. Να τος ο φαύλος κύκλος.

Όταν φτιάχνεις μια διαφήμιση η οποία πρώτα θα προκαλέσει ένα Κρακατόα σκατού από τους ομοφοβικούς, μετά περιμένεις να ‘ρθουν να σώσουν την κατάσταση οι Πολεμιστές του Φωτός, μετά αυτά τα σχόλια από δεκαπέντε να γίνουν δεκαπέντε χιλιάδες, να το χέσω το virality. Επειδή δεν αξίζει να χαλάσουν την ημέρα τους δεκαπέντε χιλιάδες άνθρωποι για να πουληθούν λίγες Lacta παραπάνω, και σίγουρα δεν αξίζει να προκληθεί όλο αυτό το μίσος για να δείξει η Lacta ότι είναι Καλή.

Έπειτα, τι στοχεύει καν αυτή η διαφήμιση; Επειδή κάπου είπα “ομοφοβία” πιο πάνω. Δεν έχει όμως μόνο γκέι ζευγάρια η καμπάνια. Έχει και ζευγάρια διαφορετικού χρώματος. Έχει και ένα ζευγάρι που ο άντρας είναι τυφλός. Ακόμα καλύτερα, μπορείς να μου πεις, μ’ ένα σμπάρο. Και πάλι θα πω όχι. Η ομοφοβία είναι ένα μεγάλο πρόβλημα στην Ελλάδα. Ο ρατσισμός είναι ένα μεγάλο πρόβλημα στην Ελλάδα. Το πώς αντιμετωπίζουμε τα ΑμεΑ στην Ελλάδα εύχομαι ειλικρινά μέσα μου κάποια στιγμή να μαθευτεί παντού και όλες οι υπόλοιπες χώρες να μας στήσουν στην γωνιά και να γελάνε. Αυτά τα τρία είναι ζητήματα πάρα πολύ σημαντικά, κι όταν τα χώνεις όλα μαζί σε ένα τσουβάλι (με περιτύλιγμα ωραίας φωτογράφισης) δείχνεις απλά πως δεν σε αφορούν. Πως η ευαισθησία σου για αυτά είναι ψεύτικη και πως το μόνο που σε νοιάζει είναι να επεκτείνεις το αγοραστικό σου κοινό.

Και είναι ένα μεγάλο αγοραστικό κοινό.

Και αν μετά από αυτό το κείμενο θέλω να χώσω λίγο το κεφάλι μου στα σύννεφα και να πω ότι η αληθινή κοινωνική αλλαγή συμβαίνει παντού γύρω μας, άσχετα από τις μάρκες, αρκεί να κοιτάξεις κι εσύ λίγο τριγύρω σου, να ασχοληθείς με τους ανθρώπους και να ακούσεις τις ιστορίες τους, ας είναι. Ο μόνος λόγος που γίνομαι μαλάκας και καχύποπτος είναι επειδή θέλω κάποια στιγμή να μπορούμε όλοι να έχουμε το κεφάλι μας στα σύννεφα. Και επίσης οι εταιρίες δεν ήταν ποτέ φίλοι σου.

SPONSORED LINKS

"Σε μια εποχή παγκόσμιου ψεύδους, το να λες την αλήθεια είναι μια πράξη επαναστατική."

Τζωρτζ Όργουελ, 1903-1950, Βρετανός συγγραφέας

  • 1981 Πατριάρχης Ιεροσολύμων εκλέγεται ο Διόδωρος Α' (ν.ημ.)

© 2002-2019 MEDIA2DAY