Ο Ιοβόλος έγινε blogger! Το blog έχει ως σκοπό την καταγραφή προσωπικών εντυπώσεων των συντακτών του, αλλά και την αποτύπωση των όσων λέγονται ή εννίοτε... ψιθυρίζονται, μακριά από τους προβολείς της δημοσιότητας.

ΑΠΟΨΕΙΣΙΟΒΟΛΟΣ

Αριστεία... φασούλι το φασούλι

Αριστεία... φασούλι το φασούλι

Η Κυβέρνηση αποφάσισε να αλλάξει τον τρόπο της επιλογής του σημαιοφόρου στα δημοτικά σχολεία, καταργώντας την κλήρωση και εισάγοντας την «αριστεία» ως τρόπο επιλογής για πρώτη φορά σε τόσο χαμηλή εκπαιδευτική βαθμίδα- αν θυμάμαι καλά.

Η απόφαση δεν είναι δυσεξήγητη υπό το πρίσμα των όσων θέλει να εκπέμψει η κυβέρνηση, ως πολιτικό μήνυμα. Η «αριστεία» που την πρωτοαμφισβήτησε εύστοχα ο πρώην υπουργός Παιδείας, Αλ. Μπαλτάς αναδείχθηκε σε μείζονα πολιτική διαφορά, κυρίως από την μεριά της Νέας δημοκρατίας, που συνεπώς προς την φιλελεύθερη ιδεολογία, θέλει να έχει λάβαρο το «ο καλύτερος ας ξεχωρίσει». Έτσι, τώρα με την… παλινόρθωση το υπουργείο Παιδείας την επαναφέρει μετά βαΐων και κλάδων.

Τα βάγια και οι κλάδοι είναι το νεαρόν της ηλικίας των υποψήφιων σημαιοφόρων, σε μια προσπάθεια να δειχθεί ότι ποτέ δεν είναι νωρίς για να κυνηγάς τη διάκριση έναντι των υπολοίπων, να θεωρείς ανταγωνιστές τους συμμαθητές σου και να μαθαίνεις ότι το εθνικό σύμβολο είναι το ύψιστο μπράβο.   

Το λάθος αυτής της προσέγγισης συνίσταται στο ότι δεν μπορεί κάτι που παραπέμπει σε ανταγωνισμό να είναι θεμέλιος λίθος μιας εθνικής στρατηγικής για την παιδεία. Η παιδεία, η δοξασμένη και από τους αρχαίους ημών προγόνους, δεν είναι ούτε «κατάρτιση», ούτε «εκπαίδευση», ούτε επαγγελματική προετοιμασία για τον (πράγματι) σκληρό κόσμο των ενήλικης ζωής, Η παιδεία είναι καλλιέργεια, είναι ανθρωπισμός, είναι αλληλεγγύη, είναι φιλομάθεια. Και αυτά μάλλον πλήττονται από τον διαγκωνισμό 10χρονων για το ποιος θα έχει τους καλύτερους βαθμούς.

Μία από τις εύστοχες προτάσεις της επιτροπής Λιάκου ήταν η κατάργηση της αριθμητικής βαθμολογίας σε όσο το δυνατόν περισσότερες σχολικές βαθμίδες και η αντικατάστασή τους από περιγραφική αξιολόγηση. Ακριβώς για να μην εθίζονται τα παιδιά σε μια ποσοτικοποίηση των πάντων, σε μετρήσιμες επιδόσεις ή στην βαθμοθηρία. Τουλάχιστον στο δημοτικό και το γυμνάσιο τα παιδιά πρέπει να μένουν παιδιά και όχι «μικροί επαγγελματίες», όπως γίνονται στο Λύκειο.

Σήμερα στο δημοτικό, στις μεγάλες τάξεις του, ισχύει η βαθμολογία στα 10, χωρίς δεκαδικό ψηφίο. Αυτό σημαίνει πως αν δεν αλλάξει κάτι, θα υπάρχουν αρκετές «ισοβαθμίες». Ελπίζω να μην εισαχθούν τα δεκαδικά ψηφία για την άρση τους και δούμε τα πιτσιρίκια (και τις μαμάδες τους βεβαίως, βεβαίως) να υπολογίζουν σαν μπακάληδες.

"Οι καλλιτέχνες είναι οι μοναχοί της αστικής κοινωνίας."

Τσέζαρε Παβέζε, 1908-1950, Ιταλός συγγραφέας

  • 1837-Ιδρύεται η Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα.
    1990- Με το Νόμπελ Ειρήνης βραβεύεται ο ηγέτης της ΕΣΣΔ, Μιχαήλ Γκορμπατσόφ.
    1999-Το Νόμπελ Ειρήνης απονέμεται στην ανθρωπιστική οργάνωση «Γιατροί χωρίς Σύνορα»

© 2002-2019 MEDIA2DAY