Ο Ιοβόλος έγινε blogger! Το blog έχει ως σκοπό την καταγραφή προσωπικών εντυπώσεων των συντακτών του, αλλά και την αποτύπωση των όσων λέγονται ή εννίοτε... ψιθυρίζονται, μακριά από τους προβολείς της δημοσιότητας.

ΑΠΟΨΕΙΣΙΟΒΟΛΟΣ

"Είδες το νέο σήμα; Ψιλομάπα ε;"

Τα κόμματα, όπως τα ξέρουμε σήμερα, δεν ήταν πάντα ο κυρίαρχος τρόπος ενασχόλησης με την πολιτική. Πριν την μεταπολίτευση του 1974, και βασικά πριν την Χούντα, το βασικό υποκείμενο της πολιτικής ήταν ο ίδιος ο πολιτικός- για αυτό ίσως και οι μεταπηδήσεις από τον ένα κομματικό σχηματισμό σε έναν άλλο να ήταν πιο συχνές. Τέλος πάντων, τα κόμματα ως οι απόλυτοι εκπρόσωποι κοινωνικών ομάδων και εκφραστές αιτημάτων εμφανίστηκαν για μια σειρά από λόγους κατά τη μετάβαση στην Δημοκρατία.

Τότε, στην πρώτη 7ετία της μεταπολίτευσης, με την δικτατορία ακόμη νωπή, το κόμμα φαινόταν ως η εγγύηση της δημοκρατίας, όπως άλλωστε και οι εκλογές με τις οποίες ήταν άμεσα συσχετισμένο. Σταδιακά φτάσαμε στην δεκαετία του 1980 όταν η προτίμηση στα κόμματα πέρασε στο στάδιο του οπαδισμού, με τα ξεχωριστά καφενεία ΠΑΣΟΚ- Νέας Δημοκρατίας,τα σημαιάκια, τις συγκεντρώσεις και διάφορα τέτοια ευτράπελα.

Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 και μετά, η εμπιστοσύνη των Ελλήνων στα κόμματα φθίνει. Η σκανδαλοποίηση της πολιτικής ζωής και ο λαϊκισμός/αυριανισμός έκαναν την πίστη στους κομματικούς μηχανισμούς να φαίνεται γελοία υπόθεση, ενώ η κατάρρευση του υπαρκτού σοσιαλισμού, έπαιξε και αυτή τον αρνητικό ρόλο της για την αριστερά.

Προς τι αυτή η… καφενειακή αναδρομή;

Παρακολουθώ πόσο πολύ θέμα έχει γίνει το λογότυπο της Νέας Δημοκρατίας και μάλιστα σε μια εποχή που- ελέω κρίσης- τα κόμματα είναι εντελώς στα κάτω τους. Οι συζητήσεις για το αν είναι κομψό, αν είναι σαφές, αν είναι καλύτερο ή χειρότερο από το προηγούμενο δίνουν και παίρνουν και εμένα μου φαίνεται σαν απροκάλυπτη ένδειξη ότι η ελληνική κοινή γνώμη αντιμετωπίζει την πολιτική με όρους προϊόντος.

Το «Νέο», η πολύχρωμη ένδειξη πάνω στην συσκευασία, η οποία ανανεώνει την προτίμηση του καταναλωτή στο προϊόν, είναι εδώ και χρόνια ο τρόπος με τον οποίο η πλειοψηφία των ο Ελλήνων ψηφοφόρων επιλέγει τι θα ψηφίσει. Εν πολλοίς είναι και ο λόγος που επελέγη ο Τσίπρας, ως αδοκίμαστος, είναι ο λόγος που η Χρυσή Αυγή είναι τρίτο κόμμα και είναι ο λόγος που μετά από τις εκλογικές ήττες τα κόμματα συνηθίζουν να αλλάζουν αρχηγό, όπως τα επαρχιακά νυχτερινά κέντρα αλλάζουν το όνομα και λίγο τη διακόσμησή τους από σεζόν σε σεζόν. Έτσι, για το "καινούριο". 

Εμπρός λοιπόν, συμπολίτες! Ας αναλωθούμε στην πιο ευφάνταστη κριτική για το τι σημαίνουν τα τρίγωνα στο νέο λογότυπο, αν είναι μεταμοντέρνα η προσέγγιση, αν είναι ροκοκό, αν είναι χαζοί που το διάλεξαν ή ξέρωγω τι άλλο.

Ίσως το αυτοτρολάρισμά μας να είναι ένα στάδιο πριν να αλλάξουμε μυαλά. Ίσως πάλι και όχι.

 

SPONSORED LINKS

"Όλα έχουν ομορφιά αλλά δεν την βλέπουν όλοι."

Κομφούκιος

  • 1927 - Το Ιράκ κερδίζει την ανεξαρτησία του απο το Ηνωμένο Βασίλειο.

    1939 - Η ΕΣΣΔ αποβάλλεται από την Κοινωνία των Εθνών.

© 2002-2018 MEDIA2DAY