Ο Ιοβόλος έγινε blogger! Το blog έχει ως σκοπό την καταγραφή προσωπικών εντυπώσεων των συντακτών του, αλλά και την αποτύπωση των όσων λέγονται ή εννίοτε... ψιθυρίζονται, μακριά από τους προβολείς της δημοσιότητας.

ΑΠΟΨΕΙΣΙΟΒΟΛΟΣ

Οι αριστείες και οι "διαγωνισμοί" κάνουν το bullying

Οι αριστείες και οι

Τι είναι αυτό που κάνει ένα παιδί να βασανίζει ένα άλλο παιδί; Να το τρομοκρατεί, να το καταδυναστεύει να τους περιορίζει τον χώρο; Θα ήταν άσκοπο να ψάξει κανείς μία απάντηση. Για κάθε παιδί η απάντηση είναι διαφορετική και, συνήθως σχετίζεται με τις συνθήκες ανατροφής του.

Γιατί τα παιδιά όπως και ζώα μπορεί να είναι σκληρά, λόγω της φύσης που επιτάσσει την επιβίωση, αλλά είναι επίσης tabula rasa- άγραφοι πίνακες, έτοιμοι να χαραχθεί επάνω τους κάθε πράγμα που οι μεγάλοι θα μπορούσαν να φανταστούν, αλλά και άλλα που οι ενήλικες δεν μπορούν καν να διανοηθούν. Τα παιδιά που βιαιοπραγούν δεν είναι ούτε μικροί εγκληματίες, ούτε άκαρδα πλάσματα. Είναι πληγωμένα παιδιά και ανασφαλή παιδιά.

Είναι παιδιά που πιθανότατα αισθάνθηκαν ή αισθάνονται ότι πρέπει να «πολεμήσουν» για τη θέση και την αποδοχή τους, ότι πρέπει να κατατροπώσουν τον ανταγωνισμό, για να επιβιώσουν οι ίδιοι. Είναι η άλλη όψη του φοβισμένου παιδιού. Αλλά και τα δύο είναι θύματα μιας λάθος προσέγγισης. Αν δούμε το επίπεδο της μέσης ελληνικής οικογένειας καταλαβαίνουμε πόσο εύκολο είναι να γίνουν τέτοιου είδους λάθη και πόσο δύσκολο να επισημανθούν και να διορθωθούν. Χρειάζεται ουσιαστική καλλιέργεια για να μάθεις να ακούς και να βοηθάς τον άλλον- ακόμα και το παιδί σου- αντί να προβάλεις σε αυτόν τους δικούς σου κώδικες και τις δικές σου ανασφάλειες.

Εδώ μπαίνει ο ρόλος του σχολείου και του δασκάλου. Προφανώς και ο δάσκαλος δεν έχει το χρόνο να ασχοληθεί με τη θεραπεία των τραυμάτων κάθε παιδιού ξεχωριστά. Έχει όμως μια άλλη λαμπρή ευκαιρία. Κατά την διαδικασία της κοινωνικοποίησης που αναγκαστικά περνούν όλα τα πιτσιρίκια στο δημοτικό, ένα παιδί μπορεί να νιώσει ποια από τα στοιχεία του χαρακτήρα του είναι ασύμβατα με την ομάδα. Αρκεί βέβαια η ομάδα να έχει τις σωστές αρχές και, κυρίως, να λειτουργεί σαν ομάδα.

Πώς θα γίνει αυτό; Όχι προβάλλοντας την αριστεία και την πρωτιά ως αξίες, όχι βάζοντας τα παιδιά στη διαδικασία του ανταγωνισμού ή της βαθμοθηρίας, αλλά δείχνοντάς τους ότι στηρίζουμε τον διπλανό που έχει ανάγκη. Κάθε διπλανό. Οι ομάδες νικούν τη βία. Αρκεί αυτή να μην βγαίνει από μέσα τους.     

Δεν μπορούμε να βρεθούμε μέσα σε κάθε σπίτι και να αποτρέπουμε τη ζημιά που ίσως γίνεται πίσω από τις κλειστές πόρτες. Μπορούμε όμως να στρέψουμε τα σχολεία προς την διαπαιδαγώγηση σωστών ανθρώπων και όχι μικρών επαγγελματιών που «πρέπει να μάθουν να επιβιώνουν σε ένα ανταγωνιστικό κόσμο». Εκτός και αν συμφωνήσουμε ότι είναι πιο εύκολο να δηλώνουμε στεναχωρημένοι και έκθαμβοι κάθε φορά που συμβαίνει ένα περιστατικό τύπου Αργυρούπολης ή Γιακουμάκη και να μας απασχολεί περισσότερο αν το 9χρονό μας πήρε τον καλύτερο βαθμό στο διαγώνισμα της αριθμητικής.

Ρε Μαρία, λες να γίνει κανάς αποτυχημένος;

SPONSORED LINKS

"1792 - Γαλλική Επανάσταση: Η Εθνική Συνέλευση (Convention Nationale), η οποία είχε αναδειχθεί με καθολική ψηφοφορία, κατάργησε την μοναρχία. Ο Λουδοβίκος ΙΣΤ΄ και η οικογένειά του φυλακίστηκαν.
1934 - Γέννηση του Λέοναρντ Κόεν, Καναδός τραγουδιστής, τραγουδοποιός και συγγραφέας
1937 - Πρώτη έκδοση του Χόμπιτ από τον Τόλκιν.
1964 - Ανεξαρτησία της Μάλτας από το Ηνωμένο Βασίλειο.
1981 - Το Ηνωμένο Βασίλειο δίνει πλήρη ανεξαρτησία στο Μπελίζε
1991 - Ανεξαρτησία της Αρμενίας από την ΕΣΣΔ."

Φρήντριχ Νίτσε, 1844-1900, Γερμανός φιλόσοφος

  • Τα όνειρα είναι η ρίζα της μεταφυσικής, η πηγή της ιδέας ότι ψυχή και σώμα είναι ξεχωριστά.

© 2002-2018 MEDIA2DAY