Ταξί Uber alles;

Η αντιπαράθεση των ταξιτζήδων με την εταιρία της εφαρμογής Uber έχει διαφορετικές οπτικές. Ποιος έχει δίκιο;
Ταξί Uber alles;
Οι απαγορεύσεις εντός μιας πολιτείας φανερώνουν ενός είδους αναπηρία. Το «απαγορεύεται» είναι κανονικά το ύστατο μέσο της εξουσίας όποιου δεν μπορεί να εξηγήσει και να πείσει για την αξία του αυτοπεριορισμού εκεί όπου υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι.

Ωστόσο, σε περιπτώσεις οικονομικού συμφέροντος το κράτος πρέπει να παρεμβαίνει για να επιλύει αντιπαραθέσεις που επηρεάζουν την αγορά εργασίας και που, συχνά, την κάνουν να μοιάζει λίγο με ζούγκλα. Έτσι και στην περίπτωση των ταξί. Όντως, το Uber όπως λειτουργεί απαξιώνει σε μεγάλο βαθμό τις άδειες των ταξί, πολλές από τις οποίες έχουν κοστίσει 80.000-100.000 σε ορισμένους ιδιοκτήτες.

Η δυνατότητα της έξυπνης και χρήσιμης εφαρμογής ενεργοποιεί μη επαγγελματίες οδηγούς ταξί, οι οποίοι μισθώνουν το όχημά τους χωρίς να φορολογούνται για τις υπηρεσίας που παρέχουν. Αυτό δημιουργεί καταστάσεις αθέμιτου ανταγωνισμού, καθώς επιτρέπει στους οδηγούς αυτούς να υποτιμολογούν τις υπηρεσίες τους. Κάτι δηλαδή σαν αυτό που ίσχυε για τα καταλύματα της Air B’n’B σε σχέση με τα ξενοδοχεία.

Προφανώς και οι καταναλωτές είναι ωφελημένοι από αυτή την μάχη τιμών. Αυτή όμως η μάχη είναι άνιση. Οι παραδοσιακοί ταξιτζήδες πληρώνουν εισφορές και ασφάλεια των υπαλλήλων- οδηγών, ενώ σε πολλές περιπτώσεις οι οδηγοί της Uber δεν βρίσκονται εντός αυτού του καθεστώτος. Το σχεδιαζόμενο και καθυστερούμενο νομοσχέδιο που θα εξισώνει τη δραστηριότητα της Uber με τη δραστηριότητα των άλλων οδηγών ταξί και που προκαλεί αντιδράσεςι όπως η απεργία της Τρίτης είναι εν μέρει δίκαιο. Γεννά όμως και ενδιαφέροντα ερωτήματα.

Πόσο μπορεί μια άνωθεν απαγόρευση να σταματά την πορεία των πραγμάτων; Οι χαμηλότερες τιμές που προσφέρει η Uber δημιουργούν μια νέα αγορά στη μίσθωση οχήματος. Όλο και περισσότερος κόσμος, και σίγουρα οι περισσότεροι πιτσιρικάδες, όταν πρόκειται να πάρουν ταξί χρησιμοποιούν Uber. Είναι σωστό να σταματήσει αυτή η δυνατότητα υπέρ ενός, κατανοητού έστω, συνδικαλιστικού αιτήματος;

Μονολεκτική απάντηση δεν νομίζω ότι μπορεί να υπάρξει. Χρειάζεται συνεννόηση. Δεν είναι γίνεται από αυτή τη συνεννόηση να λείπει η πλευρά της Uber και γενικά των διαδικτυακών εφαρμογών που θα εμφανιστούν στο μέλλον έχοντας παρόμοια δραστηριότητα. Παρομοίως η Uber θα πρέπει να σεβαστεί ότι σε ορισμένες από τις χώρες που λειτουργεί θα υπάρχουν κανόνες για εισφορές και φορολογία που θα περιορίζουν το περιθώριο κέρδους της.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v