Χωρίς τέλη κυκλοφορίας

Όσο σφίγγει η θηλιά της οικονομικής κρίσης, και οι αριθμοί των διαφόρων οικονομικών δεικτών δεν ανταποκρίνονται στη σκληρή καθημερινότητα των πολιτών, θα εντείνεται η προσπάθεια αναζήτησης τρόπων μείωσης των εξόδων για τη χρήση του αυτοκινήτου.
Χωρίς τέλη κυκλοφορίας
του Σπύρου Ρέκκα

Όσο σφίγγει η θηλιά της οικονομικής κρίσης, και οι αριθμοί των διαφόρων οικονομικών δεικτών δεν ανταποκρίνονται στη σκληρή καθημερινότητα των πολιτών, θα εντείνεται η προσπάθεια αναζήτησης τρόπων μείωσης των εξόδων για τη χρήση του αυτοκινήτου.

Θεωρώ ότι είναι άδικη η μεταχείριση της πολιτείας στα οχήματα κάθε τύπου που έχουν εφοδιασθεί με σύστημα καύσης υγραερίου είτε σύστημα καύσης φυσικού αερίου. Και εξηγούμαι. Μετά τη μετατροπή ενός οχήματος από ειδικευμένο και πιστοποιημένο συνεργείο, εκτός από τη σημαντική μείωση της δαπάνης για τα καύσιμα και την αύξηση της αυτονομίας, κερδισμένο είναι και το περιβάλλον, γιατί η καύση των εναλλακτικών καυσίμων μειώνει δραματικά τις εκπομπές των επικίνδυνων ρύπων.

Οι επίσημες έρευνες των αντιπροσώπων ανάλογων πιστοποιημένων συστημάτων υψηλών προδιαγραφών, τα οποία συνοδεύονται και από εγγύηση καλής λειτουργίας, δείχνουν ότι περιορίζονται σε μεγάλο βαθμό και οι εκπομπές του CO2.

Ειδικότερα, υπάρχουν μοντέλα με τους κατάλληλους κινητήρες, τα οποία μετά την μετατροπή όταν καταναλώνουν τα εναλλακτικά καύσιμα εκπέμπουν ποσότητα CO2 100 γραμ./χλμ. είτε κάτω από τα 100 γραμ./χλμ. Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία τα μοντέλα που εισάγονται με κινητήρες οι οποίοι έχουν εκπομπές CO2 100 γραμ./χλμ. είτε κάτω από 100 γραμ./χλμ., απαλλάσσονται από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Αυτό όμως δε συμβαίνει στα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με εναλλακτικά καύσιμα. Παραμένουν και μετά την μετατροπή στην ίδια συνήθως υψηλή κατηγορία εκπομπών CO2, που έχει καθοριστεί από την αρχική άδεια κυκλοφορίας με βάση τις προδιαγραφές του κατασκευαστή.

Πιστεύω ότι η πολιτεία, πρέπει να εξετάσει προσεκτικά το θέμα των τελών κυκλοφορίας και αν οι αρμόδιες υπηρεσίες πεισθούν από τα στοιχεία που θα τους προσκομίσουν οι κάτοχοι αυτοκινήτων σχετικά με τις εκπομπές CO2, να αλλάξει τη κατηγορία των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

Η μείωση της δαπάνης για τα τέλη κυκλοφορίας όσων οχημάτων αποδεδειγμένα εκπέμπουν λιγότερες ποσότητες ρύπων, εκτός της διαμόρφωσης χαμηλότερου ετήσιου κόστους χρήσης, θα συμβάλει και στη προστασία του περιβάλλοντος.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v