ΔΙΑΤΡΟΦΗΒΙΤΑΜΙΝΕΣ & ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ

Ποια είναι τα φρούτα του φθινοπώρου;

Ποια φρούτα είναι στην εποχή τους το φθινόπωρο; Και γιατί πρέπει να τα αγαπήσουμε και να τα εντάξουμε στην διατροφή μας;

Ποια είναι τα φρούτα του φθινοπώρου;

Το φθινόπωρο φέρνει μαζί του νόστιμα φρούτα που τώρα βρίσκονται στην εποχή τους. Κι εμείς φτιάξαμε μια περιεκτικότατη λίστα για να τα ανακαλύψεις και να τα βάλεις κι εσύ στην καθημερινότητά σου. Είναι όλα σούπερ υγιεινά και θα σε γεμίσουν με βιταμίνες και φυτικές ίνες που έχει ανάγκη ο οργανισμός σου.

Μήλα
Τα μήλα είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, όπως είναι η βιταμίνη C, η βιταμίνη Α, το φολικό οξύ και η βιοτίνη, ο φώσφορος, το κάλιο και το μαγνήσιο. Βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου λόγω των διαλυτών και αδιάλυτων φυτικών ινών που περιέχουν. Μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση μήλων κάνει καλό στην καρδιά, κυρίως μέσω της μείωσης της κακής χοληστερόλης αλλά και στο μυαλό, αφού φαίνεται να παρέχουν προστασία κατά της νόσου του Αλτσχάιμερ. Επίσης, το μήλο λόγω του χαμηλού του γλυκαιμικού δείκτη βοηθά στη διατήρηση των επιπέδων της γλυκόζης σε σταθερά επίπεδα και έτσι αποτελεί καλή επιλογή για σνακ από άτομα με διαβήτη. Ένα μεσαίου μεγέθους μήλο μας φορτώνει με μόλις 93 θερμίδες.

Αχλάδια
Από τα πιο υγιεινά σνακ που μπορούμε να φάμε. Είναι ένα από τα φρούτα με την υψηλότερη συγκέντρωση φυτικών ινών. Ένα μέσο αχλάδι, συγκεκριμένα, προσφέρει γύρω στα 5,5 γρ. ινών. Μια διατροφή υψηλή σε ίνες βοηθά στη σταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, των επιπέδων χοληστερόλης σε χαμηλά επίπεδα και συνδέεται με οφέλη στην καρδιά, καθώς και μειωμένο κίνδυνο για ορισμένα είδη καρκίνου. Επίσης περιέχουν βιταμίνες C, K, B2, B3 και B6, επιπλέον του ασβεστίου, χαλκού, μαγνησίου, καλίου και μαγγανίου. Και δεν θα αρχίσουμε καν να λέμε για τους πολλούς και διαφορετικούς τρόπους που μπορούμε να τα απολαύσουμε. Αχλάδια ποσέ, κανείς;

Ακτινίδια
Τα ακτινίδια δίνουν λίγες θερμίδες, καθώς ένα μέτριο ακτινίδιο αποδίδει μόλις 42. Το ακτινίδιο είναι πλούσιο σε βιταμίνες και μέταλλα, συγκεκριμένα σε βιταμίνη C, βιταμίνη Ε, σε φολικό οξύ, σε κάλιο, σε μαγνήσιο και σε φώσφορο. Σπουδαία είναι και η περιεκτικότητά του σε φυτοχημικές ουσίες με αντιοξειδωτική δράση, όπως είναι η λουτεΐνη και η ζεοξανθίνη και αποτελούν ασπίδα για την όρασή μας. Η κατανάλωση ακτινιδίων φαίνεται να βοηθά στην πρόληψη καταρράκτη και γλαυκώματος. Το αντιοξειδωτικό φορτίο του φρούτου φαίνεται να προστατεύει και από το άσθμα. Επίσης, μικρό μυστικό: Η φλούδα του όχι μόνο τρώγεται, αλλά εικάζεται ότι το να την καταναλώνουμε μαζί με το φρούτο μπορεί μέχρι και να τριπλασιάσει τις φυτικές ίνες που λαμβάνουμε. Αρκεί να το έχουμε πλύνει σχολαστικά, προφανώς.

Ρόδι
Ένα μεσαίου μεγέθους ρόδι μάς παρέχει γύρω στις 100 θερμίδες. Οι σπόροι του σφαιρικού αυτού καρπού έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Α, C ,Ε καθώς και σε σίδηρο, σε φολικό οξύ και κάλιο. Το ρόδι είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες με αποτέλεσμα να βοηθά στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. Πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει ότι το φρούτο, καθώς και ο χυμός του είναι πλούσιοι σε αντιοξειδωτικές ουσίες όπως τανίνες, πολυφαινόλες και ανθοκυανίνες οι οποίες παρουσιάζουν ευεργετικά αποτελέσματα σε κάποια χρόνια νοσήματα. Ο χυμός του ροδιού έχει καρδιοπροστατευτική δράση, καθώς βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος, μειώνει την αρτηριακή πίεση εμποδίζει την οξείδωση της κακής χοληστερόλης (LDL). Επίσης, τα συστατικά που περιέχει ο χυμός ροδιού του προσδίδουν αντιμικροβιακές, αντιφλεγμονώδεις και επουλωτικές δράσεις.

Σταφύλι
100 γραμμάρια σταφυλιού αποδίδουν 70-80 θερμίδες. Είναι τροφή πλούσια σε κάλιο και βιταμίνες Α, Β και C, ενώ η φλούδα του περιέχει το πολύτιμο φυτικό συστατικό ρεσβερατρόλη. Επιπλέον, περιέχει το αντιοξειδωτικό κερκετίνη, που έχει αντικαρκινική δράση. Λανθασμένα, πολύς κόσμος αποφεύγει τα σταφύλια επειδή πιστεύεται πως παχαίνουν, αλλά η περιεκτικότητά τους σε σάκχαρα δεν διαφέρει και πολύ σε σχέση με άλλα φρούτα. Προσπαθήστε απλώς να μην τρώτε υπερβολικές ποσότητες.


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

"Οι καλλιτέχνες είναι οι μοναχοί της αστικής κοινωνίας."

Τσέζαρε Παβέζε, 1908-1950, Ιταλός συγγραφέας

  • 1837-Ιδρύεται η Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα.
    1990- Με το Νόμπελ Ειρήνης βραβεύεται ο ηγέτης της ΕΣΣΔ, Μιχαήλ Γκορμπατσόφ.
    1999-Το Νόμπελ Ειρήνης απονέμεται στην ανθρωπιστική οργάνωση «Γιατροί χωρίς Σύνορα»

© 2002-2019 MEDIA2DAY