ΔΙΑΤΡΟΦΗΒΙΤΑΜΙΝΕΣ & ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ

Οι τοπ βιταμίνες και μέταλλα και τα οφέλη τους

Τα χρειαζόμαστε καθημερινά, και έχουν τεράστια οφέλη για την υγεία μας. Ποια είναι και πού θα τα βρούμε;

Οι τοπ βιταμίνες και μέταλλα και τα οφέλη τους

Χρειαζόμαστε καθημερινά να λαμβάνουμε επαρκείς ποσότητες βιταμινών και μετάλλων, ώστε ο οργανισμός μας να λειτουργεί σωστά. Και, σίγουρα, προσπαθούμε να προσέχουμε τι καταναλώνουμε και γνωρίζουμε καλά πόσο σημαντική είναι – για παράδειγμα – η βιταμίνη C για το σώμα μας. Και για αυτόν ακριβώς τον λόγο, είναι πάρα πολύ σπάνιο να εμφανίσει κάποιος έλλειψη σε βιταμίνη C. Με τις υπόλοιπες αναγκαίες βιταμίνες και μέταλλα, όμως, τι συμβαίνει;

Ποια είναι τα στοιχεία αυτά που ο οργανισμός μας χρειάζεται καθημερινά για να είναι δυνατός και υγιής;

Βιταμίνη D: Δυνατή καρδιά και μύες
Είναι σημαντική για την υγιή ανάπτυξη οστών, μυών και νευρικών ινών, καθώς και για ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα. Αν και ο οργανισμός μας μπορεί να την παράγει με την έκθεση στο ηλιακό φως, ειδικοί συνιστούν κι άλλες πηγές της ουσίας, όπως τροφές που την περιέχουν φυσικά. Τέτοιες είναι τα λιπαρά ψάρια, τα μανιτάρια, το συκώτι, το τυρί και ο κρόκος αυγού. Επίσης το γάλα, ορισμένες μάρκες χυμού πορτοκαλιού και πολλά δημητριακά είναι ενισχυμένα με βιταμίνη D.

Βιταμίνη A
Υπάρχουν δυο είδη βιταμίνης A: η ρετινόλη και τα καροτενοειδή, όπως η βήτα καροτίνη. Η βήτα καροτίνη περιέχεται σε πολλές τροφές πορτοκαλί και κίτρινου χρώματος- όπως οι γλυκοπατάτες και τα καρότα- καθώς και στο σπανάκι και το μπρόκολο. Η βιταμίνη A είναι σημαντική για τη διατήρηση της καλής όρασης, το ανοσοποιητικό και την ανάπτυξη των ιστών.

Ασβέστιο
Πιθανόν γνωρίζετε ότι το ασβέστιο είναι ωφέλιμο για τα δόντια και τα οστά. Αλλά δεν βοηθά μόνο αυτά. Το ασβέστιο βοηθά επίσης να διατηρείται η μυϊκή λειτουργία και ο καρδιακός ρυθμός. Μπορεί ενδεχομένως να βοηθά στην πρόληψη της υπέρτασης, όπως έχουν προτείνει μερικές έρευνες. Τα γαλακτοκομικά είναι καλή πηγή, αλλά τροφές όπως ο σολομός, το λάχανο και το μπρόκολο περιέχουν επίσης ασβέστιο. Μικρή συμβουλή: Χωρίς αρκετή βιταμίνη D, ο οργανισμός δεν μπορεί να απορροφήσει το ασβέστιο που προσλαμβάνει.

Μαγνήσιο
Τα χαμηλά επίπεδα μαγνησίου έχουν συνδεθεί με προβλήματα υγείας όπως η οστεοπόρωση, η υπέρταση, ο διαβήτης, οι κράμπες και η καρδιοπάθεια. Ορισμένοι άνθρωποι, όπως ηλικιωμένοι, άνθρωποι με προβλήματα στο στομάχι και τα έντερα ή όσοι πίνουν τακτικά αλκοόλ, αντιμετωπίζουν κίνδυνο για χαμηλά επίπεδα μαγνησίου. Επομένως να τρώτε σπανάκι, φασόλια, προϊόντα ολικής αλέσεως και ξηρούς καρπούς- ιδιαίτερα αμύγδαλα. Μπορούν να κάνουν πολλά για την υγεία σας.

Βιταμίνη Β12
Η Β12 μας βοηθάει με πολλούς τρόπους: στον μεταβολισμό, στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων, στην καλή λειτουργία του νευρικού μας συστήματος… Η έλλειψή της, από την άλλη πλευρά, μπορεί να προκαλέσει αναιμία, κούραση και αίσθηση αδυναμίας. Αρκετοί ηλικιωμένοι έχουν πρόβλημα στην απορρόφηση της βιταμίνης αυτής από το φαγητό, συνεπώς η χρήση συμπληρώματος μπορεί να κριθεί και αναγκαία. Τα καλά νέα; Δεν χρειαζόμαστε μεγάλες ποσότητες καθημερινά, συνεπώς μια πολυβιταμίνη που την περιέχει, μάς καλύπτει.

Με στοιχεία από το iatronet.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Ο ιδεαλιστής περπατά στις μύτες των ποδιών του, ο υλιστής στις φτέρνες του."

Malcolm de Chazal, Φιλόσοφος

  • 480 π.Χ. – Ναυμαχία του Αρτεμισίου: Ο ενωμένος ελληνικός στόλος υπό το Σπαρτιάτη ναύαρχο Ευρυβιάδη εξαναγκάζει σε υποχώρηση τον περσικό στόλο στο ακρωτήριο Αρτεμίσιο της Βόρειας Εύβοιας.
    1933 - Στην Ινδία αποφυλακίζεται κάτισχνος μετά από 8 ημέρες απεργίας πείνας ο Μαχάτμα Γκάντι, ο οποίος είχε ξεκινήσει την απεργία, διαμαρτυρόμενος για τη νέα σύλληψή του από τις βρετανικές αρχές.
    1939 - Υπογραφή Συμφώνου μη Επίθεσης μεταξύ Γερμανίας και Σοβιετικής Ένωσης.

© 2002-2019 MEDIA2DAY