ΔΙΑΤΡΟΦΗΒΙΤΑΜΙΝΕΣ & ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ

Πόσες θερμίδες έχουν φυσικοί χυμοί και φρουτοσαλάτες;

Βάλαμε φυσικούς χυμούς και φρούτα στο μικροσκόπιο και μετρήσαμε τις θερμίδες τους, για να ξέρεις ποιο σου κάνει περισσότερο καλό.

Πόσες θερμίδες έχουν φυσικοί χυμοί και φρουτοσαλάτες;

Πολλή κουβέντα γίνεται σχετικά με το αν τελικά είναι καλύτερο να πιεις τον χυμό ή να φας το φρούτο. Αφού πρώτα ξεκαθαρίσουμε πως μιλάμε για φυσικούς χυμούς που θα στύψεις μόνος/η σου, χωρίς να τους προσθέσεις τίποτα, και όχι για χυμούς του εμπορίου, πάμε να δούμε πόσες θερμίδες έχουν οι μεν και τα δε.

Εν αρχή ην οι χυμοί

Ένας γενικός κανόνας λέει πως οι χυμοί λαχανικών περιέχουν μακράν λιγότερες θερμίδες από τους χυμούς φρούτων. Για παράδειγμα, ένα ποτήρι του κρασιού χυμός καρότου αποδίδει μόλις 45 θερμίδες, ενώ το ίδιο ποτήρι γεμάτο με χυμό πορτοκάλι περιέχει 85 θερμίδες. Ένα μεγάλο ποτήρι με χυμό μπανάνας ανεβάζει τις θερμίδες στις 240, ενώ ένα smoothie με μπανάνα και γάλα χαμηλό σε λιπαρά έχει 180 θερμίδες. Αντίστοιχα, ένα μεγάλο ποτήρι με χυμό δαμάσκηνου έχει 280 θερμίδες, ενώ με χυμό μήλου 120 θερμίδες. Μια λεμονάδα, με δύο λεμόνια και δύο κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη έχει 90 θερμίδες.

Δηλαδή είναι καλύτερα να τρώω φρούτα;

Οι φρεσκοστυμμένοι χυμοί έχουν περισσότερες θερμίδες και φρουκτόζη σε σχέση με τα φρούτα ανά μερίδα, γιατί είναι πιο συμπυκνωμένοι. Επίσης, στίβοντας τα φρούτα αντί να τα τρώτε χάνετε πολύτιμα θρεπτικά συστατικά που περιέχονται στη σάρκα και τον φλοιό τους. Ο χυμός πορτοκάλι, για παράδειγμα, περιέχει πολύ λιγότερες φυτικές ίνες από ένα ολόκληρο πορτοκάλι –και οι φυτικές ίνες μας κρατάνε χορτασμένους για περισσότερη ώρα, πράγμα που σημαίνει ότι «γλιτώνουμε» θερμίδες και από αλλού.

Γιατί λέμε ότι οι χυμοί μας στερούν φυτικές ίνες;

Γιατί, όπως διαβάζουμε στο Iatronet.gr, «όταν βάζουμε ένα φρούτο ή λαχανικό στον αποχυμωτή, οι φυτικές του ίνες δεν μπορούν να περάσουν όλες μέσα, συνεπώς στερούμαστε μεγάλες ποσότητες αυτού του θρεπτικού συστατικού που βοηθάει στην πέψη και στο αδυνάτισμα».

Ωραία, και πόσες θερμίδες έχουν τα φρούτα;

Η σύντομη απάντηση είναι «εξαρτάται τα φρούτα». Εκατό γραμμάρια ανανά έχουν 50 θερμίδες, 100 γραμμάρια σταφυλιού 67, ενώ 100 γραμμάρια μπανάνας 88,7 θερμίδες. Η αντίστοιχη ποσότητα ακτινιδίου έχει 61 θερμίδες, πεπονιού 33,7, καρπουζιού 30,4, μάνγκο 59,8 και ροδάκινου 39,4. Τα 100 γραμμάρια κεράσια έχουν 50 θερμίδες, ενώ οι φράουλες στην ίδια ποσότητα 32,5.


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

"Να ξέρεις να εξουσιάζεις τη διάθεσή σου, γιατί αν δεν υπακούει, τότε διατάζει."

Οράτιος, 65-8 π.Χ., Λατίνος ποιητής

  • 1920 - Ψηφίζεται η 19η Αναθεώρηση του Συντάγματος των Η.Π.Α., η οποία παραχωρεί δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες.
    1960 - Κυκλοφορεί το πρώτο αντισυλληπτικό χάπι
    1991 - Ο Πρόεδρος της ΕΣΣΔ, Μιχαήλ Γκορμπατσώφ, «φυλακίζεται» στο σπίτι του από πραξικοπηματίες

© 2002-2019 MEDIA2DAY