ΔΙΑΤΡΟΦΗΒΙΤΑΜΙΝΕΣ & ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ

Η διατροφική αξία ελληνικών καλοκαιρινών φαγητών

Η ελληνική κουζίνα είναι σούπερ νόστιμη και υγιεινή… και τα καλοκαιρινά μας πιάτα το αποδεικνύουν αυτό και με το παραπάνω!

Η διατροφική αξία ελληνικών καλοκαιρινών φαγητών

Σαν την ελληνική κουζίνα δεν έχει, έτσι δεν είναι παιδιά; Ναι, όλες αυτές οι μαμαδίσιες γεύσεις, τα λαδερά (που κάποιοι τα εκτιμήσαμε σε μεγάλη ηλικία μόνο), το ψάρι και η χρήση μιας μεγάλης ποικιλίας φρέσκων και διαφορετικών υλικών, κάνουν τα μεσογειακά και τα ελληνικά πιάτα διατροφικούς θησαυρούς. Ας δούμε όμως μερικούς λόγους να τα αγαπάμε περισσότερο…

Γεμιστά
Τα γεμιστά είναι μια βόμβα αντιοξειδωτικών και πρωτεΐνης. Το κουκουνάρι – όπως προστάζει η παραδοσιακή συνταγή – περιέχει πολύ γερές δόσεις φυτικής πρωτεΐνης, πολυακόρεστων λιπαρών, φυτικών ινών, καθώς και σιδήρου και μαγνησίου. Ο κιμάς, αν προσέξουμε και πάρουμε άπαχο, μας δίνει μπόλικη πρωτεΐνη, και αν χρησιμοποιήσουμε καστανό ρύζι, οι ίνες αυξάνονται κατακόρυφα. Προφανώς, αν τρώτε και την πιπεριά ή την ντομάτα, θα λάβετε και μια πολύ δυνατή δόση βιταμίνης C. Εμείς να προτείνουμε μία παραλλαγή, που θα απογειώσει ακόμα περισσότερο το πιάτο, γευστικά και διατροφικά: Αντικαταστήστε ένα μέρος του κιμά με ψιλοκομμένα μανιτάρια. Δεν θα πιστέψετε πόσο νόστιμο θα είναι το αποτέλεσμα.

Σημείωση: Για τους "νότιους" ο κιμάς απουσιάζει, μιας και τα γεμιστά τρώγονται συνήθως "γιαλαντζί". 

Μπριάμ
Μπριάμ σημαίνει τουρλού. Τουρλού σημαίνει ό,τι λαχανικά εποχής έχουμε βρει, φουρνιστά και με φρέσκια σάλτσα από ντοματούλα. Δεν χρειάζεται, λοιπόν, και πολλή σκέψη για να καταλάβουμε ότι αυτό είναι ένα πιάτο φορτωμένο με πάρα πολλές βιταμίνες και αντιοξειδωτικά, καθώς και με πάρα πολλές φυτικές ίνες, που ενισχύουν τον μεταβολισμό. Η μαγειρεμένη ντομάτα, που έρχεται και δένει όλα τα λαχανικά μαζί, είναι ακόμα καλύτερη από την ωμή, καθώς το λυκοπένιό της απορροφάται πιο εύκολα από τον οργανισμό όταν μαγειρεύεται.

Κακαβιά
Η κακαβιά είναι ακόμα μια συνταγή που δεν έχει συγκεκριμένα υλικά· ό,τι είχε η ψαριά έβαζαν οι παλιοί. Οι σούπες, σε γενικές γραμμές, είναι από τα πιο υγιεινά πιάτα κάθε κουζίνας, καθώς όχι μόνο είναι χορταστικές με πάρα πολύ λίγες θερμίδες, αλλά είναι και καλός τρόπος να κάνουμε γαστριμαργικούς πειραματισμούς. Η κακαβιά, λοιπόν, θα μας προσφέρει άφθονη ενυδάτωση (όπως κάθε σούπα), καθαρή πρωτεΐνη από τα ψάρια και τα θαλασσινά που χρησιμοποιούμε, και ας μην ξεχάσουμε ότι οι θαλασσινές τροφές είναι πλούσιες σε απαραίτητα μέταλλα, όπως και σε πολύ καλά λιπαρά για την υγεία της καρδιάς μας, σαν τα ω-3.

Καλαμάρι γεμιστό
Το καλαμάρι το έχουμε συνηθίσει ως τηγανιτό μεζέ με το τσιπουράκι μας, αλλά σαν το ψητό, γεμιστό καλαμάρι δεν έχει. Επιπλέον, τα τηγανιτά είναι γεμάτα με κακά λιπαρά που δεν έχουμε ανάγκη. Ενώ το ψητό καλαμάρι, σε μία μερίδα, μας προσφέρει το 1/3 της πρωτεΐνης που χρειαζόμαστε στην ημέρα μας, μια πολύ καλή δόση βιταμίνης Β-12, και σχεδόν καθόλου λιπαρά. Στην γέμιση, λέμε να ακολουθήσουμε την ιδέα που είχαμε νωρίτερα, με το καστανό ρύζι, και κάπως έτσι έχουμε ένα πολύ ισορροπημένο γεύμα.

Πατάτες γιαχνί
Η πατάτα, δυστυχώς, έχει δαιμονοποιηθεί από πολλούς. Λένε ότι είναι παχυντική. Λένε ότι είναι ψηλά στον γλυκαιμικό δείκτη και δεν κάνει να την τρώμε. Εμείς λέμε ότι απλά αυτοί οι άνθρωποι δεν ξέρουν να εκτιμούν το πιο απλό, ταπεινό, πολύπλευρο λαχανικό. Όχι, κυρίες και κύριοι, η πατάτα δεν είναι μόνο για το τηγάνι, και ένα ωραίο πιάτο γιαχνί θα σας πείσει. Η πατάτα, που λέτε, περιέχει φυτικές ίνες, είναι καλή πηγή καλίου, βιταμινών C και Β-6, και μας προσφέρει μαγνήσιο. Ακόμα καλύτερα, για να κάνουμε το γιαχνί μας ακόμα πιο υγιεινό, χρησιμοποιούμε γλυκοπατάτα, που έχει ακόμα πιο βαρβάτο διατροφικό προφίλ (είναι, άλλωστε, εκπληκτική πηγή του ισχυρού αντιοξειδωτικού β-καροτένιου).


σχετικά άρθρα

SPONSORED LINKS

"Αυτό που δε θέλει κανείς να ξέρει για τον εαυτό του καταλήγει να επέρχεται σαν πεπρωμένο."

Καρλ Γιούνγκ, 1875-1961, Ελβετός ψυχίατρος

  • 1862 - Έξωση του Όθωνα.

    1912 - Ο Ελληνικός Στρατός μπαίνει στην Κοζάνη.

© 2002-2018 MEDIA2DAY