ΔΙΑΤΡΟΦΗΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΥΓΕΙΑ

Διαβήτης: Τι να τρώω και τι όχι;

Τι πρέπει να προσέχουμε στη διατροφή μας αν έχουμε διαβήτη; Ποια τρόφιμα κάνουν καλό και ποια θα πρέπει να αποφεύγονται;

Διαβήτης: Τι να τρώω και τι όχι;

Ο διαβήτης τύπου 2 είναι μια ασθένεια που ταλαιπωρεί εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως και βάζει «φραγμούς» στο τι τρόφιμα μπορούμε να καταναλώνουμε.

Ο ρόλος της σωστής διατροφής, τόσο σε ποιότητα όσο και σε ποσότητα, για τα άτομα που πάσχουν είναι καθοριστικός και μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη των μακροχρόνιων επιπλοκών που συσχετίζονται με τη νόσο.

Τι μπορούμε να τρώμε;

Επιλέξτε σύνθετους υδατάνθρακες που είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες και μη επεξεργασμένοι, όπως μαύρο ψωμί ή πολύσπορο, ζυμαρικά ολικής αλέσεως, ρύζι μη αποφλοιωμένο.

Συνίσταται να καταναλώνετε συχνότερα ψάρια, σε σχέση με τα άλλα πρωτεϊνικά τρόφιμα, καθώς και ζωικές πρωτεΐνες όπως το κοτόπουλο (χωρίς την πέτσα), την γαλοπούλα και το άπαχο μοσχαρίσιο ή χοιρινό κρέας.

Από λιπαρά, η καλύτερη επιλογή είναι το ελαιόλαδο, το οποίο μάλιστα σχετίζεται με χαμηλούς δείκτες στεφανιαίας νόσου, καθώς και τα ω-3 λιπαρά τα οποία βρίσκονται στα λιπαρά ψάρια και σε κάποιους ξηρούς καρπούς.

Επίσης, μπορείτε να τρώτε φρούτα της αρεσκείας σας, αρκεί να είναι άγουρα, ενώ ενδείκνυται τα ζυμαρικά που καταναλώνετε να είναι al dente και όχι πολυβρασμένα. Όταν τα φρούτα είναι ώριμα ή τα όσπρια και τα ζυμαρικά πολυβρασμένα, αυξάνεται ο γλυκαιμικός δείκτης.

Προτιμήστε τα ωμά λαχανικά τα οποία χάρη στις φυτικές τους ίνες καθυστερούν την απορρόφηση της γλυκόζης και δεν αυξάνουν το σάκχαρο μετά την κατανάλωσή τους.

Τέλος, καλό θα ήταν τα κύρια γεύματα και τα ενδιάμεσα μικρά γεύματα να χωρίζονται από διαστήματα 3  με 4 ωρών.

Τι πρέπει να αποφεύγουμε;

Επεξεργασμένους υδατάνθρακες όπως κέικ, γλυκά ή μπισκότα πρέπει να αποφεύγονται – τουλάχιστον ως επί το πλείστον.

Λιπαρά τρόφιμα, όπως το λιπαρό κόκκινο κρέας και τα υποπροϊόντα κρέατος και το βούτυρο. Επίσης, τροφές με κορεσμένα λιπαρά οξέα όπως μοσχάρι, χοιρινό, αρνί, κατσίκι, τα αυγά, το βούτυρο και τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Στόχος της μειωμένης πρόσληψης κορεσμένου λίπους είναι η πρόληψη των καρδιοαγγειακών νοσημάτων που είναι πολύ συχνά στα διαβητικά άτομα.

Το αλκοόλ, το οποίο προκαλεί υπογλυκαιμία θα πρέπει πάντα θα πρέπει να καταναλώνεται μαζί με κάποιο σνακ ή γεύμα που να περιέχει υδατάνθρακες και πάντα σε μέτρια ποσότητα ήτοι 1 ποτό την ημέρα για τις γυναίκες και 2-3 για τους άντρες.

Αναψυκτικά που περιέχουν ζάχαρη ή smoothies για τα οποία δεν είμαστε σίγουροι για τα συστατικά τους, μιας και μπορεί να περιέχουν σιρόπια. Προτείνεται τα φρούτα να καταναλώνονται ολόκληρα.

Το πολύ αλάτι, είτε στο μαγείρεμα είτε μέσα από επεξεργασμένες τροφές προς αποφυγή της υπέρτασης (αν υπάρχει) και των καρδιαγγειακών επεισοδίων που σχετίζονται με αυτή. Συνίστανται λιγότερα από 6 γραμμάρια τη μέρα, ενώ αν υπάρχει υπέρταση λιγότερα από 2,4 γραμμάρια την ημέρα.

Πηγές: Iatronet.gr, hygeia.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

"Το ταλέντο δεν υπάρχει. Ταλέντο είναι να έχεις τη λαχτάρα να κάνεις κάτι."

Jacques Brel

  • 1943 - Πρώτη εκτέλεση στο Στρατόπεδο συγκέντρωσης Χαϊδαρίου. Νεκρός πέφτει από τα πυρά ο έφεδρος υπολοχαγός του Ελληνικού Στρατού Λεβί από τα Ιωάννινα «επειδή αποπειράθηκε να δραπετεύσει την ημέρα της σύλληψής του»

© 2002-2019 MEDIA2DAY