ΔΙΑΤΡΟΦΗΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΥΓΕΙΑ

Τα φρούτα του καλοκαιριού

Ποια είναι τα αγαπημένα μας καλοκαιρινά φρούτα και – το πιο σημαντικό – τι είναι αυτό που τα κάνει τόσο υγιεινά;

Τα φρούτα του καλοκαιριού

Το καλοκαίρι είναι η πλέον κατάλληλη εποχή για να προσθέσουμε όσο περισσότερα φρούτα μπορούμε στην διατροφή μας, καθώς οι επιλογές από νόστιμα και άκρως υγιεινά φρούτα εποχής είναι αναρίθμητες. Κάποια, όμως, φρούτα βρίσκονται κάπως πιο ψηλά στις προτιμήσεις μας, μιας και η διατροφική τους αξία είναι κυριολεκτικά θησαυρός. Και, ας είμαστε ειλικρινείς, δεν υπάρχει καλύτερο καλοκαιρινό σνακ από ένα φρέσκο φρούτο. Πάμε να δούμε, λοιπόν, ποια φρούτα έχουν κατακτήσει την πρώτη θέση στην διατροφή μας.

Καρπούζι
Ίσως και το πιο ξεκάθαρα καλοκαιρινό από όλα. Καθώς το μεγαλύτερο μέρος του καρπουζιού είναι νερό, όχι μόνο μας ενυδατώνει επαρκώς, αλλά δεν μας φουσκώνει καθόλου. Παράλληλα, το φρούτο αυτό περιέχει περισσότερο λυκοπένιο και από την ντομάτα. Το λυκοπένιο είναι ένα πολύ ισχυρο αντιοξειδωτικό, γνωστό για τον ρόλο του στην προστασία από τον καρκίνο του προστάτη και τις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του. Εξίσου πλούσιο είναι σε β-καροτένιο, άλλη μια αντιοξειδωτική ουσία, η οποία συγκεντρώνεται όλο και περισσότερο καθώς το φρούτο ωριμάζει. Χωρίς να αναφέρουμε το πόσο λίγες θερμίδες έχει, κάτι που το καθιστά ιδανικό για δίαιτα!

Βατόμουρα
Ίσως να παραβλέπουμε τα βατόμουρα όταν πάμε να αγοράσουμε φρούτα, αλλά αξίζουν την προσοχή μας. Σε σχέση με άλλα φρούτα της οικογένειάς τους, τα βατόμουρα περιέχουν τις περισσότερες φυτικές ίνες. Μια κούπα από τα νόστιμα αυτά μούρα μας προσφέρουν 7 γραμμάρια φυτικές ίνες, με μόλις 62 θερμίδες. Επιπλέον, τα βατόμουρα βοηθούν στο να μειωθεί η χοληστερίνη και τα τριγλυκερίδια. Η περιεκτικότητά τους σε αντιοξειδωτικά, επίσης, μπορεί να ελαττώσει το οξειδωτικό στρες που μακροπρόθεσμα οδηγεί σε χρόνιες παθήσεις.

Μάνγκο
Χωρίς λιπαρά, χωρίς νάτριο και χωρίς χοληστερίνη. Το καλοκαίρι δεν είναι ολόκληρο χωρίς την ιδιαίτερη γεύση του μάνγκο – και τις αποδεδειγμένες αντικαρκινικές του ιδιότητες. Με μόλις 100 θερμίδες σε κάθε κούπα, λαμβάνουμε περισσότερες από 20 βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Επιπλέον, η γεύση του το καθιστά καλή επιλογή είτε για ένα ελαφρύ επιδόρπιο με γιαούρτι, είτε για προσθήκη σε σαλάτα.

Κεράσια
Η περιεκτικότητα των κερασιών σε φυτικές ίνες είναι αντιστρόφως ανάλογη με την περιεκτικότητά τους σε θερμίδες. Μία κούπα κεράσια μας δίνει μόλις 50-80 θερμίδες (αναλόγως του είδους τους, και πόσο γλυκά είναι) και 3 ολόκληρα γραμμάρια φυτικές ίνες. Επίσης, οι ανθοκυανίνες τους, που δίνουν το χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα, παίζουν ρόλο στην ρύθμιση του σακχάρου, και μπορούν να ελαττώσουν τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου β.

Ανανάς
Ο ανανάς είναι η μόνη γνωστή πηγή ενός ενζύμου που λέγεται βρομελίνη, η οποία βοηθά στην διάσπαση των πρωτεϊνών, όπως και στην πέψη, και είναι ισχυρό αντιφλεγμονώδες. Αυτό το τροπικό φρούτο, επίσης, μας παρέχει ολόκληρη την ημερήσια δόση μας σε βιταμίνη C.

Με στοιχεία από το iatronet.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

"Η τύχη ευνοεί τα προετοιμασμένα μυαλά."

Louis Pasteur, 1822-1895, Γάλλος επιστήμονας

  • 480 π.Χ. - Σκοτώνεται ο Λεωνίδας στη μάχη των Θερμοπυλών, μαζί με τους 300 του και τους 700 Θεσπιείς
    1882 - Ακούγεται για πρώτη φορά στη Μόσχα, στον Καθεδρικό του Σωτήρα, η Οβερτούρα του 1812, του Τσαϊκόφσκι
    1968 - Η Σοβιετική Ένωση καταλύει την Άνοιξη της Πράγας
    1991 - Το Κοινοβούλιο της Βαλτικής δημοκρατίας της Εσθονίας κηρύσσει πλήρη ανεξαρτησία από την ΕΣΣΔ

© 2002-2019 MEDIA2DAY