ΔΙΑΤΡΟΦΗΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΥΓΕΙΑ

Χρήσιμες διατροφικές συμβουλές για το καλοκαίρι

Το καλοκαίρι πλησιάζει κι έχετε μπει σε τροχιά… διατροφής; Δέκα «χρυσές» συμβουλές για να το υποδεχτείτε πιο υγιείς και καλλίγραμμοι/ες από ποτέ.

Χρήσιμες διατροφικές συμβουλές για το καλοκαίρι

Το βασικό: Μειώστε θερμίδες

Υπολογίστε περίπου μια μείωση της τάξης των 7 -8  θερμίδων ανά κιλό σωματικού βάρους ανά ημέρα τις ημέρες που γυμνάζεστε ή περί τις 6 θερμίδες τις ημέρες που δεν γυμνάζεστε. Θερμίδες μπορείτε να μειώσετε κόβοντας τα περιττά λιπαρά (σάτλσες, λάδια, ντρέσινγκ, πέτσες κ.α.), αποφεύγοντας τα πλήρη γαλακτοκομικά και επιλέγοντας άπαχο κρέας ή/και ψάρι.

Και υδατάνθρακες

Σε γενικές γραμμές, για να χάσετε λίπος, «κόψτε» τις ποσότητες υδατανθράκων στη μέση: αντί για μία χούφτα (άβραστο) ρύζι ή μακαρόνια, φάτε μισή, αντί για μια φέτα ψωμί, φάτε μισή κ.ο.κ. Φροντίστε οι υδατάνθρακες να μην υπερβαίνουν το 1 γραμμάριο ανά κιλό σωματικού βάρους ανά ημέρα.

Ενυδατωθείτε σωστά

Τρία λίτρα νερό ημερησίως είναι μια καλή ποσότητα, αν αναλογιστούμε ότι όσο ο καιρός ζεσταίνει χάνουμε αρκετό νερό με την εφίδρωση – πόσο μάλλον αν ασκούμαστε κιόλας. Ένας άλλος δείκτης είναι να πίνουμε νερό όταν διψάμε και σίγουρα ένα ποτήρι με το που ξυπνήσουμε.

Απομακρύνετε τους ανθυγιεινούς πειρασμούς

Είναι πολύ δύσκολο να χάσετε βάρος αν είστε περικυκλωμένοι από «σαβούρα» σε καθημερινή βάση. Αν κάποιο μέλος της οικογένειας τα έχει ανάγκη, τότε τουλάχιστον κρύψτε τα για να μη τα βλέπετε. Ο κανόνας του «δεν το βλέπω δεν το σκέφτομαι» εφαρμόζεται πλήρως σε αυτήν την περίπτωση.

Ξεκινήστε την ημέρα με πρωτεΐνη

Αν το πρώτο σας γεύμα είναι ισορροπημένο και πλούσιο σε πρωτεΐνη, έχετε περισσότερες πιθανότητες να διατηρήσετε το σάκχαρο στο αίμα σε κανονικά επίπεδα και να αποφύγετε τυχόν ατασθαλίες μέσα στην ημέρα.  

Προτιμήστε ακατέργαστα τρόφιμα

Ο κανόνας «όσο πιο απλό και φυσικό τόσο καλύτερο» βρίσκει εφαρμογή εδώ. Ένα από τα ευκολότερα και πιο υγιή πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να χάσετε βάρος είναι να βασίσετε τη διατροφή σας σε μη επεξεργασμένες τροφές. Κάνοντάς το έχετε αποκλείσει αμέσως τη προστιθέμενη ζάχαρη, το έξτρα λίπος και τις αμφιβόλου ποιότητας επεξεργασμένες τροφές.

Περισσότερα φρούτα και λαχανικά

Τα δύο αυτά είδη τροφών είναι πέρα από σούπερ υγιεινά και σούπερ φιλικά για το αδυνάτισμα. Πέρα από το ότι είναι πλούσια σε νερό, θρεπτικά συστατικά και ίνες, έχουν συνήθως και λίγες θερμίδες. Έτσι μπορείτε να τα καταναλώνετε σε λογικό πλαίσιο, χωρίς να επιβαρύνεστε με πολλές θερμίδες.

Και υγιεινά σνακ

Έχοντας στο σπίτι υγιεινά τρόφιμα μειώνετε τις πιθανότητες να φάτε παχυντικά. Εξοπλιστείτε με εύκολα και υγιεινά σνακ όπως γιαούρτι, τυρί κότατζ, καπνιστή γαλοπούλα, αυγά, φρούτα, ξηρούς καρπούς και λαχανικά και έχετε ανά πάσα ώρα και στιγμή ένα υγιεινό γεύμα διαθέσιμο που θα σας βοηθήσει να χάσετε βάρος.

Καφεδάκι;

Ο καφές με καφεΐνη, μπορεί να αυξήσει τον μεταβολισμό κατά 3-11%, ενώ η ιδιότητά του να μειώνει την όρεξη μπορεί να σας βοηθήσει να περιορίσετε τις θερμίδες που καταναλώνετε μέσα στην ημέρα. Προφανώς και δεν θα επιλέξετε έναν καφέ τύπου… παγωτό, αλλά έναν απλό γαλλικό, ελληνικό, εσπρέσο κ.α. όσο πιο σκέτο γίνεται.

Bonus: ύπνος!

Δεν πρόκειται περί διατροφικής συμβουλής, όμως ο ύπνος παίζει άκρως σημαντικό ρόλο στο αν θα χάσετε ή όχι βάρος. Μάλιστα, βάσει ερευνών, φαίνεται να προλαμβάνει και την αύξηση του βάρους. Κοιμηθείτε λοιπόν!

Ν. Γ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

"Ο πολιτισμός είναι αυτό που κάνει τον άνθρωπο κάτι περισσότερο από ένα ατύχημα του σύμπαντος."

Αντρέ Μαλρώ, 1901-1976, Γάλλος συγγραφέας & πολιτικός

  • 1912 - Ξεσπάει ο Α' Βαλκανικός Πόλεμος.
    1922 - Ιδρύεται το BBC.
    1979 - Ο Οδυσσέας Ελύτης τιμάται με βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας.

© 2002-2019 MEDIA2DAY