ΔΙΑΤΡΟΦΗΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΥΓΕΙΑ

Γιατί η νηστεία μας κάνει καλό;

Η νηστεία μπορεί να επιδράσει θετικά τόσο το σώμα όσο και στο πνεύμα μας. Δείτε τα κυριότερα οφέλη της.

Γιατί η νηστεία μας κάνει καλό;

Η αποχή από το κρέας και τα γαλακτοκομικά σε συνδυασμό με την ενίσχυση της διατροφής με ψάρια, φρούτα, λαχανικά, όσπρια και ξηρούς καρπούς έχει αρκετά οφέλη για την υγεία μας.

Γεγονός που κάνει την νηστεία της Σαρακοστής μια καλή αφορμή για «αποτοξίνωση» - σωματική και πνευματική.

Δείτε παρακάτω οκτώ λόγους που η νηστεία (μας) κάνει καλό.

Η έλλειψη τροφών ζωικής προέλευσης οδηγεί στην μείωση του προσλαμβανόμενου λίπους και ειδικά του κορεσμένου, το οποίο είναι και το πιο επιβλαβές. Με αυτόν τον τρόπο μειώνονται οι τιμές της χοληστερίνης, του ουρικού οξέος και των τριγλυκεριδίων.

Κατ’ επέκταση, μειώνεται ο κίνδυνος εμφάνισης αθηρωμάτωσης, καρδιαγγειακών παθήσεων, εγκεφαλικών επεισοδίων, καρδιακής προσβολής και υπέρτασης.

Όσοι νηστεύουν έχουν πολύ λιγότερο οξειδωτικό στρες, μία αντίδραση του οργανισμού που θεωρείται γενεσιουργός αιτία της αθηροσκλήρωσης, του καρκίνου και των εκφυλιστικών νοσημάτων του νευρικού συστήματος, όπως η νόσος του Πάρκινσον και η νόσος Αλτσχάιμερ.

Η μεγάλη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών κατά τη διάρκεια της νηστείας συμβάλλει στην αυξημένη πρόσληψη φυτικών ινών και μικροστοιχείων με αντιοξειδωτική δράση, όπως είναι η βιταμίνες Α, C και Ε.

Τα αντιοξειδωτικά αυτά τονώνουν το ανοσοποιητικό, προστατεύοντας τον οργανισμό μας από τις ελεύθερες ρίζες, από την επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας, από τα καρδιαγγειακά νοσήματα, και από ορισμένες μορφές καρκίνου.

Στη νηστεία καταναλώνουμε αρκετές φυτικές ίνες. Αυτές ευθύνονται για την ομαλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και την μείωση της δυσκοιλιότητας, για την περιορισμένη απορρόφηση της χοληστερόλης από το βλεννογόνο του εντέρου, καθώς επίσης και για τη μείωση των επιπέδων των λιπιδίων και της γλυκόζης στο αίμα.

Η κατανάλωση θαλασσινών ενισχύει την καρδιά, το ανοσοποιητικό και το νευρικό σύστημα, αλλά και την πνευματική εγρήγορση, εξαιτίας της περιεκτικότητας τους σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα. Η απουσία από τη διατροφή λιπαρών ουσιών της οικογένειας των ωμέγα 3 όπως το DHA και το EPA, έχουν συσχετισθεί με αυξημένο κίνδυνο για κατάθλιψη και νευρικές διαταραχές.

Η νηστεία μπορεί να μας βοηθήσει να χάσουμε βάρος. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με εγκράτεια, η οποία αποτελεί τη βασική έννοια της νηστείας, και τήρηση των ημερήσιων θερμίδων που πρέπει να λαμβάνονται, χωρίς να γίνεται υπερκατανάλωση ζυμαρικών, ψωμιού, ρυζιού ή ελαιόλαδου. Η νηστεία δεν είναι σε καμία περίπτωση δικαιολογία για να καταναλώσετε απεριόριστες ποσότητες νηστίσιμων.

Τι προσέχουμε;

Η πολύ αυστηρή προσκόλληση στην νηστεία (σαράντα μέρες) μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις, ιδιαίτερα σε ευπαθείς πληθυσμιακές ομάδες όπως είναι οι ηλικιωμένοι, οι έγκυες και τα μικρά παιδιά. Οι ηλικιωμένοι, αν δεν καταναλώνουν ζωικά τρόφιμα, πιθανώς να έχουν ελλείψεις σε βασικά και απαραίτητα για αυτούς θρεπτικά συστατικά, όπως είναι το ασβέστιο, ο ψευδάργυρος και η βιταμίνη Β12.

Οι έγκυες γυναίκες έχουν εξίσου αυξημένες ανάγκες σε θρεπτικά συστατικά και επομένως δεν συστήνεται σε καμία περίπτωση να νηστέψουν. Τα μικρά παιδιά τέλος, μπορούν να νηστέψουν μεν, αλλά όχι για όλο το διάστημα της σαρακοστής δε. Μια εβδομάδα νηστείας είναι αρκετή, ενώ ένα ποτήρι από φυσικό χυμό πορτοκάλι καθημερινά μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες του οργανισμού τους σε ασβέστιο.

Ν. Γ.

Με πηγή από Iatronet.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

"Οι άνθρωποι δεν είναι αιχμάλωτοι της μοίρας τους, αλλά αιχμάλωτοι των μυαλών τους."

Φραγκλίνος Ρούζβελτ

  • 1882 - Γεννήθηκε ο Ρώσος συνθέτης Ιγκόρ Στραβίνσκι.
    1885 - Φθάνει στο λιμάνι της Νέας Υόρκης το "Άγαλμα της Ελευθερίας", ως δώρο των Γάλλων προς τους Αμερικανούς.
    1940 - Τα Βαλτικά κράτη Εσθονία, Λετονία και Λιθουανία καταλαμβάνονται από την Σοβιετική Ένωση.
    1944 - Η Ισλανδία ανεξαρτητοποιείται από την Δανία.

© 2002-2019 MEDIA2DAY