ΔΙΑΤΡΟΦΗΤΙ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ

Οι μύθοι για την υγιεινή διατροφή που πιστεύουμε ακόμα

Παχαίνουμε αν φάμε το βράδυ; Βοηθούν τα μικρά και συχνά γεύματα στον μεταβολισμό; Μύθοι και αλήθειες για την υγιεινή διατροφή.

Οι μύθοι για την υγιεινή διατροφή που πιστεύουμε ακόμα

Η σωστή διατροφή και η απώλεια βάρους συνεχίζει να αποτελεί «θολό» τοπίο για μεγάλη μερίδα του πληθυσμού λόγω αντικρουόμενων απόψεων.

Κάποια πράγματα όμως είναι – πλέον – ξεκάθαρα.

Μην τρως μετά τις 20.00 γιατί θα παχύνεις

Η θεωρία: Οι βραδινές θερμίδες «κάθονται» στο σώμα και γίνονται λίπος

Η αλήθεια: Οι θερμίδες δεν έχουν ρολόι, το σώμα τις χρησιμοποιεί με τον ίδιο τρόπο το πρωί, το μεσημέρι και το βράδυ. Το μοναδικό «αρνητικό» με την κατανάλωση γευμάτων αργά το βράδυ είναι ότι έχουμε την τάση να τρώμε ανθυγιεινά σνακ λόγω του ότι νιώθουμε κούραση.

Τα μικρά και συχνά γεύματα αυξάνουν τον μεταβολισμό

Η θεωρία: Αν καταναλώνουμε μικρές ποσότητες γευμάτων μέσα στη μέρα ενεργοποιούμε τον μεταβολισμό και καίμε περισσότερες θερμίδες

Η αλήθεια: Η κατανάλωση τροφής έχει μικρή επίδραση στον μεταβολισμό. Κάποιες τροφές, όπως αυτές που περιέχουν καφεΐνη μπορεί να τον ενεργοποιήσουν ελάχιστα, αλλά η δράση τους είναι μικρή στην απώλεια βάρους. Αυτά που επηρεάζουν τον βασικό μεταβολικό μας ρυθμό είναι η σύσταση του σώματος και το μέγεθος. Όσο πιο μεγάλοι σωματικά είμαστε και όσο περισσότερους μύες έχουμε, σε γενικές γραμμές, τόσο περισσότερες θερμίδες καίμε. Εν ολίγοις, χτίστε μυϊκή μάζα για να βελτιώσετε τον μεταβολισμό σας.

Τα μακαρόνια παχαίνουν

Η θεωρία: Η κατανάλωση υδατανθράκων οδηγεί στην μετατροπή τους από το σώμα σε σάκχαρα τα οποία γίνονται λίπος

Η αλήθεια: Οι υδατάνθρακες μόνοι τους δεν παχαίνουν. Οι επιπλέον θερμίδες παχαίνουν, είτε τις καταναλώνουμε σε μορφή υδατανθράκων, είτε λιπαρών, είτε πρωτεΐνης. Άλλωστε, οι υδατάνθρακες περιλαμβάνουν τροφές όπως τα φρούτα, τα λαχανικά και τα προϊόντα ολικής άλεσης, τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι μιας ισορροπημένης διατροφής. Εν ολίγοις, τα μακαρόνια σε λογικές ποσότητες είναι μια χαρά, και οι διατροφολόγοι συστήνουν την κατανάλωση περίπου 60-70 γρ. άβραστων ζυμαρικών ανά άτομο, ανά ημέρα.

Ο καφές βοηθά στην απώλεια βάρους

Η θεωρία: Η καφεΐνη στον καφέ δρα στον περιορισμό της όρεξης και ενεργοποιεί τον μεταβολισμό

Η αλήθεια: Μπορεί ο καφές να μειώνει παροδικά την όρεξη, όμως η κατανάλωση πολλών καφέδων μέσα στην ημέρα δε θα έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα στην απώλεια βάρους, ενώ σε ευαίσθητα άτομα μπορεί να προκαλέσει αϋπνίες, και αύξηση της πίεσης και του καρδιακού παλμού. Μια με δύο κούπες καφέ μέσα στη μέρα είναι μια χαρά, απλά να ξέρετε πως οτιδήποτε προσθέτετε (ζάχαρη, σιρόπι, κρέμα, γάλα), προσθέτει και θερμίδες.

Μια γρήγορη δίαιτα είναι ο καλύτερος τρόπος να χάσεις κιλά

Η θεωρία: Μια δίαιτα αστραπή είναι ο πιο έξυπνος τρόπος για απώλεια βάρους

Η αλήθεια: Βραχυπρόθεσμα, θα χάσετε κιλά με κάθε διατροφολόγιο το οποίο περιορίζει τις θερμίδες. Όμως οι παροδικές αλλαγές δεν συνδέονται με μόνιμη απώλεια βάρους. Καμία δίαιτα δε θα σας δώσει μακροπρόθεσμα αποτελέσματα αν την έχετε στο μυαλό σας ως «σύντομη», γιατί πολύ απλά τα κιλά που χάσατε θα τα πάρετε με το που την σταματήσετε, ιδιαίτερα αν είναι πολύ χαμηλή σε θερμίδες. Το πλάνο της επιτυχίας περιλαμβάνει μια μόνιμη αλλαγή στον τρόπο διατροφής, η οποία δε θα γίνει για χάρη του «νέου έτους» ούτε «της παραλίας».

Η πρωτεΐνη και οι υδατάνθρακες θα πρέπει να καταναλώνονται σε διαφορετικά γεύματα

Η θεωρία: Η πρωτεΐνη και οι υδατάνθρακες χρειάζονται διαφορετικά ένζυμα για να διασπαστούν, οπότε αν καταναλωθούν ξεχωριστά, βοηθούν την πέψη και την απώλεια βάρους

Η αλήθεια: Το πεπτικό σύστημα μπορεί να «αναλάβει» πολλά είδη τροφών ταυτόχρονα. Δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι η πρωτεΐνη και οι υδατάνθρακες αν καταναλωθούν ξεχωριστά βοηθούν στην πέψη ή στην απώλεια βάρους. Μάλιστα είναι πιο υγιεινό να καταναλώνουμε μαζί πρωτεΐνη και υδατάνθρακες πλούσιες σε φυτικές ίνες απ’ ότι να τα καταναλώνουμε ξεχωριστά. Ο συνδυασμός πρωτεΐνης και ινών προκαλεί κορεσμό και δίνει περισσότερη ενέργεια.

Το καθημερινό πρωινό βοηθά στην απώλεια κιλών

H θεωρία: Η κατανάλωση πρωινού συμβάλλει στην απώλεια κιλών και στη μείωση του βάρους

Η αλήθεια: Δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία που να επιβεβαιώνουν την άποψη ότι η κατανάλωση πρωινού συμβάλλει στο αδυνάτισμα, ούτε ότι η αποφυγή του πρωινού οδηγεί σε αύξηση του βάρους. Επίσης, βάσει ερευνών, δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια σημαντική διαφορά στο ρυθμό μεταβολισμού ανάμεσα σε όσους τρώνε πρωινό και σε όσους το αποφεύγουν.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

"Οι άνθρωποι δεν είναι αιχμάλωτοι της μοίρας τους, αλλά αιχμάλωτοι των μυαλών τους."

Φραγκλίνος Ρούζβελτ

  • 1882 - Γεννήθηκε ο Ρώσος συνθέτης Ιγκόρ Στραβίνσκι.
    1885 - Φθάνει στο λιμάνι της Νέας Υόρκης το "Άγαλμα της Ελευθερίας", ως δώρο των Γάλλων προς τους Αμερικανούς.
    1940 - Τα Βαλτικά κράτη Εσθονία, Λετονία και Λιθουανία καταλαμβάνονται από την Σοβιετική Ένωση.
    1944 - Η Ισλανδία ανεξαρτητοποιείται από την Δανία.

© 2002-2019 MEDIA2DAY