ΔΙΑΤΡΟΦΗΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ

Να κάνω δίαιτα πριν τις γιορτές;

Σκέφτεστε να κάνετε αυστηρή δίαιτα για να απορροφήσετε την «ζημιά» των εορταστικών τραπεζιών; Σταθείτε.

Να κάνω δίαιτα πριν τις γιορτές;

Τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά πλησιάζουν, το ίδιο και τα τραπέζια σε συγγενείς και φίλους, τα οποία μάλιστα καταφθάνουν παραφορτωμένα με πάσης φύσεως πειρασμούς σε υπερβολικές ποσότητες.

Λογικό λοιπόν να ανησυχείτε για τα παραπανίσια κιλά και να σκέφτεστε σοβαρά το ενδεχόμενο σκληρής δίαιτας εν όψει εορτών, έτσι ώστε να μπορέσετε να απολαύσετε με την άνεσή σας τα λουκούλεια γεύματα.

Μην το σκέφτεστε, δεν υπάρχει λόγος. Και εξηγούμε γιατί.

Θα στρεσάρετε το σώμα σας

Σκεφτείτε λίγο πώς νιώθετε όταν κάνετε μια αυστηρή δίαιτα – αν έχετε κάνει ποτέ. Πεινάτε συνέχεια, έχετε νεύρα και σκέφτεστε συνεχώς τι μπορείτε και δεν μπορείτε να φάτε. Επίσης είναι πολύ πιθανό να νιώθετε ψυχολογικά πεσμένοι. Μα, είναι αυτή διάθεση εν όψει εορτών; Έχετε ανάγκη να βιώσετε τόσο σωματικό στρες πριν τις γιορτές;

Μπορεί να προκαλέσετε μεγαλύτερο κακό παρά καλό

Οι πολύ χαμηλές σε θερμίδες δίαιτες για μεγάλο χρονικό διάστημα όχι μόνο θα σας κάνουν να πεινάτε συνέχεια, αλλά πιθανώς να επηρεάσουν τον μεταβολισμό σας, ο οποίος θα σπεύσει στο να προστατεύσει το σώμα σας επιβραδύνοντας τις λειτουργίες του.

Είναι σίγουρο ότι θα το παρακάνετε στις γιορτές

Μάλλον καταλαβαίνετε τι εννοούμε. Με το που ολοκληρώσετε μια αυστηρή δίαιτα, το μόνο που σκέφτεστε είναι να φάτε ό,τι κινείται και δεν κινείται. Λαχταράτε σαν τρελοί τις τροφές που σας έλειψαν, με τη λαχτάρα αυτή σε συνδυασμό με το πλούσιο τραπέζι των εορτών να οδηγεί σε ένα άνευ προηγουμένου τσιμπούσι εκατοντάδων θερμίδων. Τσάμπα η δίαιτα λοιπόν.

Ωραία και τι να κάνω λοιπόν;

Από το να κάνετε μια στερητική δίαιτα πριν τις γιορτές και να πέσετε με τα μούτρα στο φαγητό ανήμερα αυξάνοντας το βάρος σας, είναι προτιμότερο να αλλάξετε κάποιες διατροφικές σας συνήθειες προ εορτών.

Ήτοι να προσέξετε τη διατροφή σας, χωρίς υπερβολές, να ξεκινήσετε κάποια μορφή άσκησης και να κινείστε περισσότερο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Επιλέγοντας μη επεξεργασμένα τρόφιμα ως γεύματα ή σνακ, διατηρώντας την πρωτεΐνη σε υψηλά επίπεδα και τους υδατάνθρακες και τα λίπη μετριασμένα, τρώγοντας φρούτα και πίνοντας άφθονο νερό έχετε ήδη βάλει τις βάσεις για να χάσετε μόνιμα κιλά.

Αν στην εξίσωση προσθέσετε την άσκηση ενδυνάμωσης στο γυμναστήριο και την συχνή αερόβια, τότε μέχρι να φτάσετε στις γιορτές και βάρος θα έχετε χάσει και δε θα πεινάτε ώστε να τσακίσετε μια ολόκληρη γεμιστή γαλοπούλα στην καθισιά σας.

Και μιας και μιλάμε για υπερφαγία, μην ανησυχείτε. Το βάρος που τυχόν να πάρετε στις γιορτές με μόνο δύο γκράντε γεύματα, ας πούμε ανήμερα Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά θα είναι αμελητέο. Όπως κανείς δεν αδυνάτισε κάνοντας δύο γεύματα με ψητό κοτόπουλο και σαλάτα, έτσι και κανείς δεν "θόλωσε" με δύο γεύματα γεμάτα θερμίδες. 

Νικόλας Γεωργιακώδης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

"Το ταλέντο δεν υπάρχει. Ταλέντο είναι να έχεις τη λαχτάρα να κάνεις κάτι."

Jacques Brel

  • 1943 - Πρώτη εκτέλεση στο Στρατόπεδο συγκέντρωσης Χαϊδαρίου. Νεκρός πέφτει από τα πυρά ο έφεδρος υπολοχαγός του Ελληνικού Στρατού Λεβί από τα Ιωάννινα «επειδή αποπειράθηκε να δραπετεύσει την ημέρα της σύλληψής του»

© 2002-2019 MEDIA2DAY