ΕΠΙΘΥΜΙΕΣΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Όσα μας επιφυλάσσει η εικονική πραγματικότητα το 2019

Ταινίες στο αυτοκίνητο, εξελιγμένα headsets, «εικονικά» πρωταθλήματα και όλα όσα… σχεδιάζει για το 2019 η βιομηχανία του Virtual Reality.

Όσα μας επιφυλάσσει η εικονική πραγματικότητα το 2019

Για δεκαετίες οι εταιρίες που ασχολούνται με την εικονική πραγματικότητα προσπαθούν να μπουν με κάποιον τρόπο στην καθημερινότητα του μέσου καταναλωτή. Οι αρχικές τους όμως φιλοδοξίες μετριάστηκαν και οι προβλέψεις για το μέλλον δεν είναι και τόσο αισιόδοξες.

Παρ’ όλα αυτά το 2019 αναμένεται να γίνουν αρκετά εικονικά «μπαμ» με στόχο να αυξήσουν το μερίδιο τους στην αγορά.

Εικονική πραγματικότητα στα smartphones

Στην φετινή CES η «ειδικός» στην εικονική πραγματικότητα HTC αποκάλυψε το Vive Cosmos, αλλά και μια υπηρεσία η οποία θα κάνει ντεμπούτο τον Απρίλιο και θα δίνει στους χρήστες πρόσβαση σε περισσότερους από 500 τίτλους παιχνιδιών με μια μηνιαία συνδρομή, την Viveport Infinity. Το HTC Vive Cosmos είναι ένα αυτόνομο VR headset, το οποίο όμως σύμφωνα με πληροφορίες θα συνδέεται με διάφορους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, αλλά και smartphones ενώ θα διαθέτει διαθέτει τέσσερις κάμερες και flip-up οθόνη, νέα τηλεχειριστήρια και νέο περιβάλλον χρήσης Vive Reality System. Η συσκευή αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2019.



Το Facebook στην κούρσα της ανεξάρτητης εικονικής πραγματικότητας

Η ανεξαρτητοποίηση της εικονικής πραγματικότητας από υπολογιστές, κονσόλες και κινητά είναι κάτι που πάντα απασχολούσε τη βιομηχανία. Συσκευές όπως το Oculus Go και το Lenovo Mirage Solo άνοιξαν τον δρόμο, με την Oculus (θυγατρική του Facebook) να συνεχίζει να πρωτοπορεί και να παρουσιάζει το Oculus Quest, ένα headset εικονικής πραγματικότητας, το οποίο θα κυκλοφορήσει την άνοιξη του 2019, σε τιμή 399 δολαρίων. Θα έχει δύο χειριστήρια και οι ενσωματωμένοι αισθητήρες επιτρέπουν «βαθμό ελευθερίας» έξι βαθμών στον χρήστη, επιτρέποντάς του να κινείται πάνω-κάτω, δεξιά αριστερά, εμπρός – πίσω και πιο ψηλά ή χαμηλά, βαθμοί που του δίνουν μεγάλη ανεξαρτησία.



Ακόμα μια standalone συσκευή που έρχεται είναι το HTC Vive Focus, το οποίο έχει ήδη κυκλοφορήσει στην Κίνα, αλλά τη φετινή άνοιξη θα γίνει διαθέσιμο διεθνώς. Δεν απευθύνεται όμως τόσο στο καταναλωτικό κοινό, όσο σε εταιρικούς πελάτες με εφαρμογές όπως το Vive Sync, το οποίο θα «στήνει» meetings σε εικονική πραγματικότητα. Η τιμή του είναι στα 599 δολάρια.



Και άλλα νέα headsets

Στη λίστα των standalone συσκευών η HTC λέει «έμπαινα κι εδώ» και παρουσίασε στην CES μαζί με το Vive Cosmos που αναφέραμε πιο πάνω, το HTC Vive Pro Eye, το ενσωματώνει μια πρωτοποριακή τεχνολογία παρακολούθησης της κίνησης των ματιών (eye tracking) για την πλοήγηση στον VR κόσμο προσφέροντας όχι μόνο βελτιωμένα γραφικά, αλλά και δυνατότητα εστίασης – όπως ακριβώς κάνει και το ανθρώπινο μάτι. Η συσκευή θα είναι συνεχιστής του περσινού Vive Pro, το οποίο κοστίζει 799 δολάρια χωρίς τα περιφερειακά εξαρτήματα.



Μια άλλη εταιρεία που μπαίνει στην κούρσα των headset είναι η Valve. Διαρροές αναφέρουν πως η εταιρεία ετοιμάζει κι αυτή το δικό της «άλογο», το οποίο μπορεί και να αποτελέσει σταθμό μιας και πιθανώς θα συνδέεται σύμφωνα με φήμες με το νέο Half Life, συνέχεια του θρυλικού παιχνιδιού για PC.

Τέλος στις ζαλάδες

Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η αγορά της εικονικής πραγματικότητας είναι η ναυτία. Οι καταναλωτές παραπονιούνται και κατά μέσο όρο δεν μπορούν να φορέσουν ένα headset για περισσότερα από τριάντα λεπτά – χρονικό όριο που περιορίζει σημαντικά την αγορά και που αν δεν λυθεί τότε οι ταινίες εικονικής πραγματικότητας και τα μεγάλα παιχνίδια δεν θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως υλικό ψυχαγωγίας.

Σε αυτό το πρόβλημα τη λύση μπορεί να δώσει το eye tracking, το οποίο βοηθά σε αλλαγές στην εστίαση και το βάθος των χώρων, φτιάχνοντας ένα πιο ρεαλιστικό και κοντινό στην πραγματικότητα περιβάλλον.

Όσον αφορά το πρόβλημα με το βάρος των συσκευών και τον όγκο τους, είναι κάτι το οποίο ήδη έχει βρει λύση με πιο σλιμ και ελαφριές συσκευές όπως το Oculus Quest.

Η εικονική πραγματικότητα ως ψυχαγωγία

Από τα τέλη του περασμένου έτους η εικονική πραγματικότητα βρίσκει έδαφος και στα μέσα μεταφοράς. Η Flixbus για παράδειγμα προσφέρει headsets στους πελάτες που χρησιμοποιούν τα λεωφορεία της, ενώ η Holoride μια startup την οποία στηρίζει η Audi αναπτύσσει σύστημα εικονικής πραγματικότητας σε συνεργασία με την Disney για ψυχαγωγία στο ταξίδι.



Παράλληλα, τα βίντεο και οι ταινίες εικονικής πραγματικότητας γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή. Πέρσι η National Geographic συνεργάστηκε με το Youtube για να προσφέρει «ταξίδια» 360 μοιρών ανά τον κόσμο στους χρήστες, κάτι το οποίο αναμένεται να συνεχίσει να κάνει και στο άμεσο μέλλον.

Στο κομμάτι των e-sports, η ESL έχει ήδη το δικό της Virtual Reality League το πρώτο εικονικό πρωτάθλημα, ενώ μέσα στο 2019 η HTC και η HP θα συνεργαστούν για να στήσουν το πρωτάθλημα Omniverse VR Esports διαμοιράζοντας στους νικητές 50.000 δολάρια. Ποσό που είναι σαφώς μικρότερο από τα αντίστοιχα που δίνονται σε τουρνουά Counter Strike ή Dota 2 αλλά σίγουρα αποτελεί μια αρχή.

Η HTC από την πλευρά της, ανακοίνωσε ότι θα αναβαθμίσει την συνδρομητική της πλατφόρμα με το Viveport Infinity, το οποίο στοχεύει στο να αποτελέσει κάτι σαν το Netflix της εικονικής πραγματικότητας, με περισσότερους από 500 τίτλους.

Πηγή: androidpit.com

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
SPONSORED LINKS

"Όλη η ιδέα που έχεις για τον εαυτό σου είναι δανεισμένη. Δανεισμένη απ’ αυτούς που δεν έχουν ιδέα ποιοι είναι οι ίδιοι."

Όσσο (Μπαγκουάν Σρι Ραζνίς)

  • 1543 - Πεθαίνει ο Πολωνός αστρονόμος Κοπέρνικος.

    1743 - Γεννιέται ο Γάλλος επαναστάτης Ζαν Πολ Μαρά.

    1819 - Γεννιέται η Βικτωρία, βασίλισσα του Ηνωμένου Βασιλείου.

© 2002-2019 MEDIA2DAY