ΕΠΙΘΥΜΙΕΣΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Οδηγούμε το νέο Renault Clio

Βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι της πέμπτης γενιάς του αγαπημένου μοντέλου της γαλλικής φίρμας.

Οδηγούμε το νέο Renault Clio

Μετά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Renault Clio, στη Λισαβώνα της Πορτογαλίας, ήρθε η ώρα να οδηγήσουμε το γαλλικό supermini στην Ελλάδα.

Η πανελλήνια παρουσίαση έγινε στη Βραυρώνα Αττικής, και η πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο σε ελληνικό έδαφος πραγματοποιήθηκε με την έκδοση που έχει το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον.

Βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι της πέμπτης γενιάς του αυτοκινήτου που βάζει υποψηφιότητα για να κατακτήσει την κορυφή της κατηγορίας στην ευρωπαϊκή αγορά, όπως ακριβώς έκανε και ο προκάτοχος του.

Η πρώτη εντύπωση από την αλλαγή στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι πολύ καλή. Πλέον, η εμφάνιση του σαλονιού αποπνέει φρεσκάδα έχει μοντέρνα στοιχεία και απευθύνεται σε καταναλωτές που αναζητούν τη νέα τεχνολογία ακόμη και όταν κινούνται με το αυτοκίνητο.



Δε χρειάζεται παρά μία γρήγορη ματιά. Η απτή ποιότητα και η εργονομία της θέσης οδήγησης ετέθησαν ως προτεραιότητες κατά τη διαδικασία σχεδιασμού του εσωτερικού του νέου Renault CLIO. Πράγματι, η καμπίνα των επιβατών προσφέρει νέα επίπεδα απτής ποιότητας κατασκευής, με χρήση κορυφαίων υλικών, επένδυση πλαστικών μαλακής υφής στο ταμπλό, στις επενδύσεις στις πόρτες και στο περίγραμμα της κεντρική κονσόλας, αλλά και σχολαστικό φινίρισμα.

Υιοθετώντας έναν πιο συμπαγή σχεδιασμό, προκειμένου να απελευθερωθεί περισσότερος χώρος και να ενσωματωθούν περισσότερες τεχνολογίες, το «Smart Cockpit» του νέου CLIO είναι οδηγοκεντρικό. Η κυματοειδής σχεδίαση, δίνει την αίσθηση του μεγαλύτερου πλάτους. Εξοπλισμένο με τις πιο μεγάλες οθόνες της κατηγορίας, το νέο CLIO προσφέρει μια τελείως καινούρια εργονομική προσέγγιση, που ενισχύει μία επιβλητική, κορυφαία, εμπειρία οδήγησης. Παράλληλα, το νέο μοντέλο καθιστά απόλυτα προσιτές στο ευρύ κοινό τεχνολογικές καινοτομίες μοναδικές για την κατηγορία, όπως είναι το ηλεκτρικό χειρόφρενο, που αποδεικνύεται ιδιαίτερα πρακτικό κατά την κίνηση στην πόλη.

Δεσπόζει η νέα οθόνη αφής 9,3’’ του συστήματος multimedia, η μεγαλύτερη που έχει εξοπλίσει ποτέ κάποιο μοντέλο της Renault. Αυτό το κάθετα διαμορφωμένο tablet με την κοίλη οθόνη, αυξάνει οπτικά τον όγκο του ταμπλό, προσφέρει στην καμπίνα μια πιο μοντέρνα αίσθηση, ενώ βελτιώνει την ορατότητα της οθόνης. Στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού, η οθόνη, με τη λειτουργία EASY LINK, συγκεντρώνει όλες τις multimedia, infotainment και navi λειτουργίες, καθώς και τις ρυθμίσεις του συστήματος παραμετροποίησης του οχήματος MULTI-SENSE, καθιστώντας πολύ εύκολη τη λειτουργία τους.

Για πρώτη φορά, το νέο Clio εφοδιάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων, που αντικαθιστά τις αναλογικές εφαρμογές. Αυτή η τεχνολογία προέρχεται απευθείας από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Με μέγεθος από 7 έως 10 ίντσες, η οθόνη TFT μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κάνει πιο προσωπική την οδηγική εμπειρία, με έναν πολύ ενστικτώδη τρόπο. Η έκδοση με την οθόνη των 10 ιντσών θα περιλαμβάνει ακόμα και προβολή του συστήματος πλοήγησης, ενώ σε συνδυασμό με την  κεντρική οθόνη των 9,3 ιντσών το νέο Clio πλέον διαθέτει τις μεγαλύτερες οθόνες στην κατηγορία του.

Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην ποιότητα του, πλήρως ανασχεδιασμένου ταμπλό. Αυτό είναι χωρισμένο σε 3 επίπεδα: το πρώτο επίπεδο στο άνω τμήμα του είναι καλυμμένο με αφρώδες (soft touch) πλαστικό υψηλής ποιότητας. Το δεύτερο επίπεδο είναι και αυτό καλυμμένο με μαλακό πλαστικό, ενώ προσφέρει και υψηλό επίπεδο customization.



Τέλος, το κατώτερο τμήμα του ταμπλό φιλοξενεί πιο χρηστικά στοιχεία, όπως το ντουλαπάκι του συνοδηγού. Άλλωστε η κυματοειδής σχεδίαση του ταμπλό δημιουργεί την αίσθηση ότι το εσωτερικό είναι πιο φαρδύ. Μια αίσθηση που τονίζεται ακόμα περισσότερο από τα οριζόντια μοτίβα στο κέντρο του ταμπλό και τους αεραγωγούς που το πλαισιώνουν. Κάτω από την κεντρική κονσόλα, σχολαστική προσοχή έχει δοθεί στην εργονομία, με κουμπιά τύπου «πιάνο» και απευθείας πρόσβαση στα χειριστήρια του κλιματισμού, για μεγαλύτερη ευκολία χειρισμού από τον οδηγό.

Δοκιμάσαμε την βενζινοκίνητη έκδοση 1.0 TCe 100 ίππων. Αυτό το μοτέρ εκτιμάται ότι θα είναι η επιλογή των περισσότερων υποψήφιων αγοραστών του γαλλικού αυτοκινήτου. Ενσωματώνει όλες τις τελευταίες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένου και του υπερσυμπιεστή με ηλεκτρικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων, πολλαπλή εξαγωγής μερικώς ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, διπλό μεταβλητό χρονισμό στις βαλβίδες εισαγωγής, και ειδική επικάλυψη χιτωνίων.

Με 100 ίππους και 16,4χλγμ. ροπής, ο κινητήρας νέας γενιάς διαθέτει 10 ίππους και 20,2 χλγμ. ροπή παραπάνω από τον TCe 90 που αντικαθιστά, ενώ την ίδια στιγμή επιτυγχάνει σημαντική μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών του CO2. Ειδικά η τελευταία τιμή, που φτάνει τα 100 γραμ./χλμ., φέρνει το Νέο Clio TCe 100 στην κορυφή της κατηγορίας μεταξύ των βενζινοκίνητων μοντέλων.

Από τα πρώτα μέτρα διαπιστώσαμε ότι παράγει σημαντική ποσότητα ισχύος. Η λειτουργία του είναι υποδειγματική για την κατηγορία των τρικύλινδρων μονάδων. Το επίπεδο θορύβου και κραδασμών είναι περιορισμένο.

Οι δυνατότητες του στις ανηφορικές διαδρομές είναι καλές ενώ αξίζει να τονισθεί η πολύ καλή οδική συμπεριφορά του νέου αυτοκινήτου.

Πιστό στη γαλλική σχολή, ικανοποίει τις ανάγκες για άνεση χωρίς όμως να γέρνει στις στροφές. Το καινούργιο πλαίσιο καθώς και οι αναβαθμίσεις στις αναρτήσεις εξασφαλίζουν υψηλά οδηγικά χαρακτηριστικά.

H Teoren, καθόρισε τις τιμές πώλησης του νέου Renault Clio. Η δαπάνη για την απόκτηση του γαλλικού αυτοκινήτου ξεκινά από τα 12.900 ευρώ (1.0 SCe 75 ίππων). Με τον κινητήρα 1.0 Tce 100, οι τιμές ξεκινούν από τα 14.190 ευρώ. 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Η ζωή είναι μια τολμηρή περιπέτεια ή δεν είναι τίποτε άλλο."

Helen Keller, 1880-1968, Αμερικανίδα συγγραφέας

  • 1558 - Αρχίζει η Ελισαβετιανή εποχή: Η βασίλισσα Μαρία Α' της Αγγλίας πεθαίνει και τη διαδέχεται στο θρόνο η ετεροθαλής αδελφή της, Ελισάβετ Α'.
    1968 - Ο Αλέκος Παναγούλης καταδικάζεται εις θάνατο για την απόπειρα δολοφονίας του δικτάτορα Γ. Παπαδόπουλου.
    1973 - Εξέγερση του Πολυτεχνείου.
    2011 - Η κυβέρνηση Μόντι (κυβέρνηση εθνικής ενότητας στην Ιταλία) ζητάει ψήφο εμπιστοσύνης από τη Γερουσία.

© 2002-2019 MEDIA2DAY