ΕΠΙΘΥΜΙΕΣΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Volkswagen ID.3: Έβαλε σε δεύτερο πλάνο όλα τα αυτοκίνητα!

Το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Volkswagen, το ID.3 κλέβει την παράσταση στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου.

Volkswagen ID.3: Έβαλε σε δεύτερο πλάνο όλα τα αυτοκίνητα!

Αποστολή στη Φρανκφούρτη 

Το πιο σημαντικό μοντέλο της 68ης Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, είναι το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο Volkswagen ID.3.

Πρόκειται για την πρώτη ολοκληρωμένη προσπάθεια να δημιουργηθεί ένα αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων, το οποίο έχει πολλά πλεονεκτήματα και φιλοδοξεί να φέρει την επανάσταση στην αυτοκίνηση. Η γερμανική μάρκα θα προσπαθήσει να επαναλάβει την αξεπέραστη επιτυχία του μοναδικού Beetle.

Το πρώτο από τη σειρά μοντέλων με μεταβλητό πλαίσιο MEB για ηλεκτρικά οχήματα, έχει ουδέτερο ισοζύγιο CO2 και εντυπωσιάζει με τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Είναι πλήρως διασυνδεμένο και στην ειδική για το λανσάρισμα έκδοση ID.3 1ST προσφέρει αυτονομία έως και 420 χιλιομέτρων (WLTP) σε τρεις αρχικά εκδόσεις εξοπλισμού.

Όλα τα μοντέλα ID.3 1ST διαθέτουν τη δημοφιλέστερη έκδοση μπαταρίας με ενεργειακή χωρητικότητα 58 kWh.

Αργότερα θα είναι διαθέσιμη και μια μικρότερη επιλογή μπαταρίας με ενεργειακό περιεχόμενο 45 kWh και αυτονομία έως και 330 χιλιομέτρων, καθώς και η μεγαλύτερη έκδοση με ενεργειακό περιεχόμενο 77 kWh και μέγιστη αυτονομία 550 χιλιομέτρων. Χάρη στη δυνατότητα γρήγορης φόρτισής της, με ισχύ έως και 100 kW, η επαναφόρτιση του ID.3 1ST είναι εφικτή μέσα σε 30 λεπτά για να διανύσει απόσταση περίπου 290 χιλιομέτρων (WLTP) - μια σημαντικά μεγαλύτερη αυτονομία από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της compact κατηγορίας. Η Volkswagen θα προσφέρει εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων για τις μπαταρίες του ID.3, διασφαλίζοντας έτσι μια εγγυημένη μακροζωία.

Οπτικά το ID.3 εκπέμπει ότι είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα νέο μοντέλο. Ο προχωρημένος σχεδιασμός του υποδεικνύει σαφέστατα τη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, ενώ η χωροταξική του διάταξη εκμεταλλεύεται πλήρως τα πλεονεκτήματα σχεδιασμού που υπάρχουν στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Με εξωτερικές διαστάσεις συγκρίσιμες με το Golf, το ID.3 παρέχει εσωτερικούς χώρους μεγαλύτερους από οποιοδήποτε άλλο όχημα της κατηγορίας του.

Από τη στιγμή που η τιμή πώλησης για το βασικό μοντέλο παραγωγής θα είναι κάτω από τις 30.000 ευρώ στη Γερμανία, η τιμή του - αφού αφαιρεθούν οι προβλεπόμενες κρατικές επιδοτήσεις - θα είναι συγκρίσιμη με αυτές των τυπικών compact μοντέλων - ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τον καθένα! Ιδιαίτερα αξιοσημείωτη είναι η μοναδική σχέση τιμής/αυτονομίας, που αποτελεί δείγμα της στρατηγικής της Volkswagen για την ευρεία διάδοση των ηλεκτρικών οχημάτων. Το ID.3 θα λανσαριστεί εμπορικά στη Γερμανία από τα μέσα του 2020.

 Έως το 2023 μόνο η Volkswagen (δίχως να υπολογίζονται οι άλλες μάρκες του Ομίλου) θα επενδύσει περίπου 9 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση και θα παράγει περισσότερα από δέκα εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα στα επόμενα δέκα χρόνια. Επίσης, περισσότερα από 20 ηλεκτρικά μοντέλα έχουν ήδη δρομολογηθεί.

Χάρη στη σχεδιαστική προσέγγιση, υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα, όπως για παράδειγμα η διάταξη και η θέση των εξαρτημάτων κίνησης και των βοηθητικών μονάδων, καθώς και η διαρρύθμιση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Ο ηλεκτροκινητήρας του ID.3 είναι ένας σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη, που περιλαμβάνει τα ηλεκτρονικά ισχύος και το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο είναι ενσωματωμένο στον πίσω άξονα.

Μια επίπεδης διάταξης μπαταρία υψηλής τάσης έχει τοποθετηθεί ιδανικά στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου για εξοικονόμηση χώρου. Προς όφελος του τελευταίου, οι βοηθητικές μονάδες (π.χ. ο συμπιεστής του συστήματος κλιματισμού ή η κρεμαγέρα του συστήματος διεύθυνσης) έχουν ενσωματωθεί στο εμπρός τμήμα του οχήματος.

 Τα ηλεκτρονικά ισχύος ελέγχουν τη ροή ενέργειας υψηλής τάσης μεταξύ του κινητήρα και της μπαταρίας. Κατά τη διαδικασία αυτή το σύστημα μετατρέπει το συνεχές ρεύμα (DC) που είναι αποθηκευμένο στην μπαταρία σε εναλλασσόμενο (AC) για τον ηλεκτροκινητήρα. Το ηλεκτρικό σύστημα 12V DC τροφοδοτείται ταυτόχρονα με χαμηλή τάση μέσω μετατροπέα DC/DC. Η ισχύς μεταφέρεται από τον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα μέσω ενός κιβωτίου μετάδοσης 1-σχέσης.

Ο κινητήρας, τα ηλεκτρονικά ισχύος και το κιβώτιο ταχυτήτων αποτελούν μια συμπαγή, ενιαία μονάδα. Η θέση της μπαταρίας στο κάτω μέρος του οχήματος ωφελεί τα ουδέτερα δυναμικά χαρακτηριστικά, καθώς το κέντρο βάρους του ID.3 βρίσκεται πολύ χαμηλά, όπως στα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Επίσης, το ID.3 χαρακτηρίζεται από την ιδανική κατανομή βάρους ανάμεσα στο μπροστινό και στον πίσω άξονα. Σε συνδυασμό με την στάνταρ πίσω κίνηση τα εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά έρχονται ως φυσικό επακόλουθο.

Το ID.3 είναι το πρώτο όχημα της Volkswagen που παράγεται με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού. Η βιωσιμότητα έχει ήδη επιτευχθεί με την παραγωγή των μπαταριών: οι εγκαταστάσεις παραγωγής των κυψελών για τις μπαταρίες του ID.3 χρησιμοποιούν αποκλειστικά φυσικά παραγόμενη ενέργεια, όπως και η κατασκευή των εξαρτημάτων, του πλαισίου, η βαφή και οι εγκαταστάσεις συναρμολόγησης του ID.3 στο εργοστάσιο του Σβίκαου (Zwickau). Το εργοστάσιο της Volkswagen στη Σαξονία είναι το πιλοτικό εργοστάσιο για το ID.3.

 Από το 2017 προμηθεύεται με ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές και συγκεκριμένα από υδροηλεκτρικούς σταθμούς. Ωστόσο, εάν κατά μήκος της αλυσίδας εφοδιασμού οι εκπομπές CO2 είναι αναπόφευκτες, αυτές θα αντισταθμιστούν με επενδύσεις σε έργα προστασίας του περιβάλλοντος. Με αυτόν τον τρόπο το ID.3 θα παραδίδεται στους πελάτες ως ένα προϊόν με ουδέτερο ισοζύγιο CO2.

Χάρη στο εξελιγμένο, ολοκαίνουργιο DNA του, το ID.3 αναγνωρίζεται αμέσως ως ένα όχημα με μηδενικές εκπομπές - με την προοπτική να αναδειχθεί ως ένα νέο πρότυπο αυτοκινήτου. Η πρωτότυπη ολοκλήρωση του σχεδιασμού και της τεχνολογίας είναι ένας συνδυασμός που βάζει το ID.3 στο ίδιο επίπεδο με τα θρυλικά Beetle και Golf. Επιδεικνύει το σχεδιασμό μιας νέας εποχής και συνδέει την οπτική εντύπωση και τη διαισθητική χρηστικότητα με το χαρακτηριστικό «χαμόγελο» της Volkswagen.

Στο ID.3, οι παραδοσιακοί προβολείς δίνουν τη θέση τους στα matrix LED με φωτεινή ισχύ 750 lumen και Dynamic Light Assist: μια κάμερα στο παρμπρίζ αναγνωρίζει τόσο τα οχήματα μπροστά όσο και αυτά στο αντίθετο ρεύμα. Με βάση τα δεδομένα αυτά, η κύρια δέσμη ενεργοποιείται αυτόματα σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα και παραμένει ενεργή χωρίς να ενοχλεί τους οδηγούς στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Κάτι που βελτιώνει αισθητά τον φωτισμό του οδοστρώματος και των πλευρικών σημείων του δρόμου κατά την αυγή και τη νύχτα. Ένα ακόμα σημαντικό χαρακτηριστικό των προβολέων matrix LED είναι πως όταν οι οδηγοί πλησιάσουν ένα σταθμευμένο ID.3 1ST, οι προβολείς του θα τα κοιτάξουν γρήγορα και θα «βλεφαρίσουν» - φιλικά και με ανθρώπινη υπόσταση.

Συνολικά, το μήκος του είναι αντίστοιχο με αυτό του Golf, όμως χάρη στους πιο μικρούς προβόλους του, το μεταξόνιό του είναι μεγαλύτερο κάθε άλλου μοντέλου της κατηγορίας. Σε απόλυτα νούμερα αυτά σημαίνουν πως το ID.3 έχει μήκος 4.261 χιλιοστά, πλάτος 1.809 χιλιοστά και ύψος 1.552 χιλιοστά, με μεταξόνιο 2.765 χιλιοστών. Με βάση τα πρότυπα DIN, το ελάχιστο βάρος του είναι 1.719 κιλά και το ωφέλιμο φορτίο του μεταξύ 416 και 541 κιλών, ανάλογα με τον εξοπλισμό του. Η μετωπική του επιφάνεια έχει μέγεθος 2,36 τετραγωνικών μέτρων και ο συντελεστής οπισθέλκουσάς του είναι 0,267. Η διάμετρος κύκλου στροφής του ID.3 είναι μόλις 10,2 μέτρα - συγκρίσιμη με αυτήν ενός μικρού αυτοκινήτου και ιδανική για αστικά περιβάλλοντα.

Όποιος επιθυμεί να μεταφέρει το ποδήλατό του με το ID.3, μπορεί να το κάνει χρησιμοποιώντας ένα ειδικό βραχίονα (ρυμούλκησης) κατάλληλο όχι μόνο για την τοποθέτηση μια βάσης ποδηλάτου αλλά και για άλλες βάσεις, ο οποίος αντέχει σε ένα κάθετο φορτίο 75 κιλών.

 Χωρίς κεντρικό τούνελ και με μικρότερους προβόλους: το εσωτερικό σε σχεδιασμό Open Space (Ανοιχτού Χώρου) του ID.3 εξασφαλίζει εκπληκτικά μεγάλους χώρους και δημιουργεί νέα σημεία αναφοράς στη μικρομεσαία κατηγορία, χάρη σε μία αίσθηση χώρου που συγκρίνεται με αυτό μοντέλων ανώτερης κατηγορίας. Τα πέντε καθίσματα του ID.3 1ST συνδυάζονται με ένα πορτμπαγκάζ 385 λίτρων πίσω από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων. Οι επιβάτες που ταξιδεύουν με το ID.3 νοιώθουν πως βρίσκονται σε έναν κινούμενο χώρο με ένα εντελώς νέο concept, διάταξη και σχεδιασμό.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Προσπαθώντας για το αδύνατο, κατορθώνουμε το καλύτερο δυνατό."

August Strindberg, 1849-1912, Σουηδός θεατρικός συγγραφέας

  • 1919 - Υπογράφεται η συνθήκη του Νεϊγύ στην ομώνυμη πόλη της Γαλλίας μεταξύ των Συμμάχων (Αντάντ) και της Βουλγαρίας.
    1920 - Ήττα του Βενιζέλου στις εκλογές
    1926 - Ιδρύεται η Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία (ΕΠΟ)
    1935 - Οι Φιλιππίνες αποκτούν την ανεξαρτησία τους απο τις ΗΠΑ
    1960 - Ιδρύεται ο ΟΠΕΚ (οργανισμός Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών).
    1963 - Δημιουργείται το νησί Σουρτσέι στην Ισλανδική θάλασσα λόγω υποθαλάσσιας έκρηξης ηφαιστείου.

© 2002-2019 MEDIA2DAY