ΕΠΙΘΥΜΙΕΣΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Ποιος θα πάρει πολυτελή γερμανικά σεντάν;

Μειούμενες βαίνουν οι πωλήσεις των πολυτελών μοντέλων στην ευρωπαϊκή αγορά, και τα τμήματα μάρκετινγκ στίβουν τα κεφάλια τους για λύση.

Ποιος θα πάρει πολυτελή γερμανικά σεντάν;

Το πρόβλημα που απασχολεί τα τμήματα μάρκετινγκ και πωλήσεων των γερμανικών πολυτελών αυτοκινητοβιομηχανιών, έχει σχέση με την μειωμένη απήχηση των πολυτελών μοντέλων σεντάν μεγάλων διαστάσεων στην ευρωπαϊκή αγορά. Ειδικότερα οι μάρκες Mercedes, BMW και Audi, μετράνε τις ζημίες από την ισχνή παρουσία στη λίστα των πωλήσεων, των πολυτελών σεντάν που κατασκευάζουν.

Τα ζηλευτά αυτοκίνητα υψηλών προδιαγραφών με αμάξωμα σεντάν, καταγράφουν μεγάλες απώλειες στις ευρωπαϊκές πωλήσεις κυρίως λόγω τριών παραγόντων: Οι υποψήφιοι αγοραστές προτιμούν τα εντυπωσιακά και πρακτικά SUV και Crossover. Αναμένουν τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα τα οποία θα καθορίσουν το μέλλον της αυτοκίνησης. Προτιμούν τα πιο όμορφα κουπέ μοντέλα.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η Mercedes S Class, εξακολουθεί να προηγείται στη κατηγορία των πολυτελών σεντάν μεγάλων διαστάσεων το πρώτο πεντάμηνο του 2019. Όμως οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 22%, σε σχέση με πέρσι.

Προβληματισμό προκαλεί στα στελέχη της BMW και η πορεία της Σειράς 7, που εμφανίζεται στη τρίτη θέση της λίστας, μετά από απώλειες στις πωλήσεις, που αγγίζουν το 9%.

Η Porsche Panamera, υποχώρησε στην πέμπτη θέση μετά από πεντάμηνη πτώση, κατά την οποία οι πωλήσεις της, μειώθηκαν κατά 31%.

Ένας από τους μεγαλύτερους ηττημένους, όμως, ήταν η Tesla, η οποία είδε τις πωλήσεις του μοντέλου S να μειώνονται κατά 52% - πιθανότατα λόγω της τάσης των αγοραστών να στραφούν στο νέο, μικρότερο μοντέλο 3 sedan. Έτσι, το μοντέλο S, ο ηγέτης της κατηγορίας το 2017 και το 2018, έπεσε στην έκτη θέση.

Η πιο εντυπωσιακή αύξηση στον τομέα των πολυτελών σεντάν προήλθε από τη Mercedes CLS, ένα τετράθυρο σεντάν κουπέ, που ανανεώθηκε το 2017. Οι πωλήσεις της, έφθασαν τις 4.689 μονάδες, αυξήθηκαν κατά 76%, με αποτέλεσμα να καταλάβει τη δεύτερη θέση στη λίστα. Αντίθετα, οι πωλήσεις του Audi A7, μειώθηκαν κατά 1,7%, και είναι τέταρτο μπροστά από την Panamera.

Η BMW, εν τω μεταξύ, καταργεί τον ανταγωνιστή της στο CLS, την σειρά 6 Gran Coupe, και την αντικαθιστά με την έκδοση της σειράς 8, η οποία θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο. Η σειρά 8 ακολουθεί το μοτίβο της Mercedes CLS, προσφέροντας για πρώτη φορά τέσσερις πόρτες με πέντε καθίσματα, αντί για τέσσερα. Αυτό αναμένεται να κάνει το αυτοκίνητο πιο ελκυστικό σε όσους θα μπορούσαν να έχουν προηγουμένως φύγει για την πιο παραδοσιακή λιμουζίνα.

Το ανώτερο τμήμα των πολυτελών σεντάν, σύντομα θα αποκτήσει νέα μοντέλα τα οποία θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Από τον επόμενο χρόνο, το μοντέλο Tesla S, θα αντιμετωπίσει την πίεση των Porsche Taycan με τέσσερις πόρτες, της νέας Jaguar XJ, του Audi e-tron GT, που βασίζεται στη πλατφόρμα του Taycan κ.α.

Τα υβριδικά plug-in γίνονται όλο και πιο δημοφιλή ακόμη και σε αυτή την κατηγορία οχημάτων υψηλής αξίας. Μέχρι το Μάιο, οι πωλήσεις της BMW 740e plug-in, αυξήθηκαν κατά 41%, αντιπροσωπεύσουν το 19% του όγκου του συγκεκριμένου μοντέλου, ενώ οι πωλήσεις της υβριδικής Mercedes S-Class κατέλαβαν το 6%.

Οι αναλυτές προβλέπουν ότι οι πωλήσεις μεγάλων πολυτελών σεντάν, θα φτάσουν κοντά στις 100.000 μονάδες μέχρι το 2022, ενώ το 2018 ήταν 78.000 μονάδες.

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Είναι στη φύση του ανθρώπου να σκέφτεται λογικά και να ενεργεί παράλογα."

Ανατόλ Φρανς

  • 1906 - Το S-O-S υιοθετείται ως επίσημο σήμα ύπαρξης κινδύνου.

    1943 - Ο Λίβανος κερδίζει την ανεξαρτησία του από τη Γαλλία.

© 2002-2019 MEDIA2DAY