ΕΠΙΘΥΜΙΕΣΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Θα φθηνύνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Οι αυξομοιώσεις στην τιμή του πολύτιμου για τις επαναφορτιζόμενες μπαταρίες λιθίου, κάνει το μελλοντικό κόστος της ηλεκτροκίνησης... νεφελώδες.

Θα φθηνύνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Το λίθιο είναι τα άλφα και το ωμέγα στον τομέα για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα υβριδικά μοντέλα. καθώς το αργυρόλευκο μέταλλο είναι απαραίτητο για τις επαναφορτιζόμενες μπαταρίες.

Από το λίθιο εξαρτάται η παραγωγή των μπαταριών, ενώ οι επιστήμονες που εξελίσσουν τη νέα γενιά μπαταριών ακόμη δεν έχουν καταφέρει να περιορίσουν σημαντικά την ποσότητα του λιθίου που απαιτείται για την λειτουργία της μπαταρίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 2015 έως το 2018, οι τιμές για το λίθιο σχεδόν τριπλασιάστηκαν, καθώς ο παγκόσμιος στόλος των ηλεκτρικών οχημάτων έφτασε το όριο των 5 εκατομμυρίων και η αυτοκινητοβιομηχανία πίεζε για μεγαλύτερες ποσότητες λιθίου.

Αυτό πυροδότησε το άνοιγμα έξι ορυχείων λιθίου στην Αυστραλία από το 2017. Η παραγωγή λιθίου στην μακρινή χώρα, τον μεγαλύτερο παραγωγό λιθίου παγκοσμίως, αναμένεται να αυξηθεί περίπου 23% τα επόμενα δύο χρόνια. Τον περασμένο μήνα, ο υπουργός εξόρυξης της Χιλής, Baldo Prokurica, δήλωσε ότι η κυβέρνηση προσπάθησε να διπλασιάσει την παραγωγή της χώρας μέσα σε τέσσερα χρόνια.

Εκτιμάται ότι, μέχρι το 2030, η προσφορά μπαταριών ιόντων λιθίου θα αυξηθεί πάνω από 10 φορές. Περισσότερο από το 70% της συνολικής παραγωγής, θα αξιοποιηθεί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, ενώ προβλέφθηκε αλματώδης αύξηση της ζήτησης των νέων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, άρα και ενίσχυση της ανάγκης για παροχή μεγάλων ποσοτήτων λιθίου, εμφανίστηκαν οι πρώτες ανασταλτικές ροπές.

Ειδικότερα, η εικόνα αντιστράφηκε κυρίως λόγω της επιβράδυνσης των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Κίνα. Δεν είναι μυστικό πως η μεγαλύτερη αγορά του κόσμου για τα αυτοκίνητα και τα ηλεκτρικά μοντέλα, καθορίζει το μέλλον της ηλεκτροκίνησης. Το αποτέλεσμα είναι η πτώση τιμής του λιθίου κατά 30% που προκαλεί ανησυχία στις εταιρείες και στους επενδυτές για το πού μπορεί να βρίσκεται το κατώτερο σημείο στη διακύμανση των τιμών.

Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν την δυνατότητα να μειώσουν άμεσα τις τιμές πώλησης των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων γιατί αντιμετωπίζουν το ιδιαίτερα υψηλό κόστος εξέλιξης και κατασκευής. Ο υποψήφιος αγοραστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων καλείται να δώσει τουλάχιστον 32.000 ευρώ για να αποκτήσει ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο, το οποίο αδυνατεί να τον μεταφέρει μέχρι την Θεσσαλονίκη με μια φόρτιση, λόγω της χαμηλής αυτονομίας.  

Οπότε, αν και οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μακροπρόθεμα αναμένεται να αποκλιμακωθούν σημαντικά, οι αναλυτές εκτιμούν ότι και το 2020 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα απευθύνονται μόνο σε οδηγούς με υψηλό οικονομικό προφίλ, στερώντας από την πλειονότητα των καταναλωτών την δυνατότητα να συμβάλουν στη μείωση των ποσοτήτων των επικίνδυνων ρύπων.

Η... οικολογική συνείδηση των περισσότερων από εμάς θα πρέπει να περιμένει έως ότου οι νόμοι της παγκόσμιας αγοράς πιέσουν χαμηλά τις τιμές της ηλεκτρικής αυτοκίνησης.  

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Ο ιδεαλιστής περπατά στις μύτες των ποδιών του, ο υλιστής στις φτέρνες του."

Malcolm de Chazal, Φιλόσοφος

  • 480 π.Χ. – Ναυμαχία του Αρτεμισίου: Ο ενωμένος ελληνικός στόλος υπό το Σπαρτιάτη ναύαρχο Ευρυβιάδη εξαναγκάζει σε υποχώρηση τον περσικό στόλο στο ακρωτήριο Αρτεμίσιο της Βόρειας Εύβοιας.
    1933 - Στην Ινδία αποφυλακίζεται κάτισχνος μετά από 8 ημέρες απεργίας πείνας ο Μαχάτμα Γκάντι, ο οποίος είχε ξεκινήσει την απεργία, διαμαρτυρόμενος για τη νέα σύλληψή του από τις βρετανικές αρχές.
    1939 - Υπογραφή Συμφώνου μη Επίθεσης μεταξύ Γερμανίας και Σοβιετικής Ένωσης.

© 2002-2019 MEDIA2DAY