ΕΠΙΘΥΜΙΕΣΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Νέο Renault Clio: Γαλλική υπεροχή

Οδηγήσαμε την πέμπτη γενιά του δημοφιλούς supermini στους δρόμους της Έβορα στην Πορτογαλία και μεταφέρουμε εντυπώσεις.

Νέο Renault Clio: Γαλλική υπεροχή

αποστολή την Πορτογαλία

Ευτυχώς, μερικά πράγματα δεν αλλάζουν ούτε τώρα που δοκιμάζει τις αντοχές μας η οικονομική κρίση. Όπως η προσπάθεια μερικών κατασκευαστών αυτοκινήτων να δημιουργήσουν νέα μοντέλα υψηλών προδιαγραφών, που απευθύνονται στη πλειοψηφία των οδηγών.

Η Renault, έχει πάθος με την αυτοκίνηση και δεν είναι τυχαία η επιτυχία της στην παγκόσμια αγορά. Εκφράζει την γαλλική άποψη για το αυτοκίνητο και δεν χάνει ευκαιρία να τονίσει την πρωτοφανή επιτυχία του Clio. Αυτό το μοντέλο εδώ και 30 χρόνια κάνει ρεκόρ πωλήσεων.

Τώρα όμως ήρθε η σειρά της πέμπτης γενιάς, να συνεχίσει την πορεία του αυτοκινήτου που έμελλε να διαμορφώσει τα στάνταρ στη κατηγορία των supermini.



Μετά την αποκάλυψη της πέμπτης γενιάς στη φετινή Έκθεση της Γενεύης, ακολούθησε η παγκόσμια παρουσίαση του αυτοκινήτου στη Πορτογαλία. Η γαλλική μάρκα έφερε όλη την ομάδα στην ιστορική πόλη Έβορα, για να δώσει την ευκαιρία στους δημοσιογράφους να οδηγήσουν το νέο μοντέλο, σε μια μαγευτική διαδρομή με έντονη βλάστηση.

Η πρώτη σημείωση για το καινούργιο Clio αφορά την σχεδίαση του. Το απερχόμενο μοντέλο ήταν το πιο όμορφο στη κατηγορία του και μάλιστα ακόμη και τώρα που σταμάτησε η παραγωγή του, είναι αποδεκτό για την γραμμή του αμαξώματος του.

Οι Γάλλοι, θυμήθηκαν την λαϊκή σοφία «ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει» και αρκέστηκαν σε μια προσπάθεια ανασχεδιασμού της εξωτερικής εμφάνισης. Πρόσθεσαν μερικά δυναμικά στοιχεία και ολοκλήρωσαν ένα σύνολο που θυμίζει την προηγούμενη γενιά αλλά έχει την δική της προσωπικότητα. Με δυο λόγια ακολούθησαν την συνταγή της πιο επιτυχημένης ευρωπαϊκής φίρμας, της VW.

Και επειδή η αξιολόγηση της σχεδίασης κάθε αντικειμένου και προϊόντος είναι υποκειμενική, ας περάσουμε στο βασικό μενού που δεν σηκώνει αμφισβητήσεις γιατί εδώ παρατίθενται στοιχεία, συγκρίσεις και η τελική γεύση που δίνει κάθε πρόταση.

Η είσοδος στο νέο Clio, ίσως να δυσκολέψει όσους έχουν μάθει να οδηγούν αυτοκίνητα με υπερυψωμένη θέση οδήγησης. Όπως καθορίζει η νέα τάση, οι Γάλλοι τοποθέτησαν όσο πιο χαμηλά μπορούσαν τα καθίσματα για να εξασφαλίσουν, χαμηλό κέντρο βάρους και να νοιώσουν πιο κοντά στο δρόμο οι επιβάτες και κυρίως ο οδηγός. Οι πολλαπλές ρυθμίσεις λύνουν το πρόβλημα όσων δεν θα βολευτούν είτε αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την μέση τους.

Σημασία έχει ότι η θέση οδήγησης είναι από τις καλύτερες στη κατηγορία. Η σύγκριση όμως θα είναι πιο πλήρης όταν συμπεριληφθούν και τα νέα μοντέλα που αναμένονται σε αυτή την δημοφιλή κατηγορία αυτοκινήτων.

Επιτυχία των Γάλλων, είναι και η σωστή τοποθέτηση του τιμονιού. Όλες οι παράμετροι που εξετάζει ο έμπειρος οδηγός αλλά και πολλές άλλες που δεν είναι εύκολα αντιληπτές έχουν συνδυαστεί με «μαγικό» τρόπο.

Κάθεσαι χαμηλά, έχεις καλή ορατότητα και πιάνεις την στεφάνη με την δερμάτινη επένδυση και το σωστό πάχος. Τα πεντάλ σωστά ζυγισμένα, στα μάτια σου όλα τα όργανα, η μεγάλη οθόνη και στα χέρια σου, οι νέοι διακόπτες με μοντέρνα σχεδίαση που θυμίζουν τα πλήκτρα από το πιάνο.

Μια ακόμη επιτυχία των Γάλλων είναι η εξασφάλιση μεγαλύτερων χώρων για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, παρά την μείωση του μήκους κατά 12 χιλ. Πιο ωφελημένοι είναι οι πίσω επιβάτες που έχουν περισσότερο χώρο για τα γόνατα τους. Όσον αφορά την αποθηκευτική ικανότητα ανήλθε στα 391 λίτρα, η μεγαλύτερη στη κατηγορία.

Τι άλλο θέλεις; Την ενέργεια για να ξεκινήσεις. Ωραία τα μικρά σύνολα των 1.000 κ.εκ., κάνουν οικονομία στη τσέπη αλλά δεν έχουν την χάρη των μηχανών με μεγαλύτερη χωρητικότητα που αποδίδουν υψηλότερη ποσότητα ισχύος. Μην παίρνουν τα μυαλά μας αέρα, γιατί αύριο το πρωί δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει, με τη φορολογία των αυτοκινήτων.

Από τις επιλογές της γκάμας, για όσους απαιτούν επιδόσεις, ξεχωρίζει ο νέος τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης TCE 1.300 κ.εκ. απόδοσης 130 ίππων. Είναι μια καλή επιλογή, γιατί εκτός των άλλων πλεονεκτημάτων έχει τις προδιάγραφες για να αντιμετωπίσει ακόμη και τις προκλήσεις που μας έχουν θέσει οι κινητήρες ντίζελ.

Εδώ μπήκαμε σε ένα άλλο κεφάλαιο, όπου η Renault εξακολουθεί να γράφει επιτυχίες χάρη στις ικανότητες του καλύτερου μοτέρ της αγοράς, του 1.5 dCi, που ακόμη παράγεται και κινεί πολλά μοντέλα της μάρκας.

Το νέο Renault Clio, σε χρώμα μπλε, στη νέα έκδοση εξοπλισμού R.S.Line εκτός από το πιο δυνατό βενζινοκινητήρα έχει και ένα ακόμη καλούδι, το αυτόματο κιβώτιο EDC 7.

Πατάς το μπουτόν εκκίνησης, βάζεις στη θέση D τον μοχλό του αυτόματου κιβωτίου - βελτίωσαν και την αίσθηση που δίνει η εναλλαγή των θέσεων του κιβωτίου όταν μετακινείς τον μοχλό - και η σχέση με το γαλλικό αυτοκίνητο ξεκινά. Το μοτέρ ανεβάζει στροφές εύκολα, χωρίς να το πιέσεις, το κιβώτιο ακολουθεί τον ρυθμό, το τιμόνι ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού και  νοιώθεις ότι χειρίζεσαι ένα ολοκληρωμένο σύνολο.

Έρχεται η πρώτη στροφή, τον λόγο τώρα έχουν το πλαίσιο και οι αναρτήσεις. Όλα καινούρια είτε αναβαθμισμένα, εξελιγμένα από Γάλλους μηχανικούς που γνωρίζουν και την «γλύκα των αγώνων».

Το νέο Renault Clio εκτελεί άψογα τον ρόλο του, δεν δυσανασχετεί όταν το πιέσεις και μόλις πλησιάσεις στην πόλη απολαμβάνεις την άνεση και την ηρεμία που σου παρέχει το αυτόματο κιβώτιο.

Η τελική κρίση για το νέο γαλλικό αυτοκίνητο θα καταγραφεί μετά την οδήγηση στην Ελλάδα, στο τέλος τους καλοκαιριού. Η πρώτη εκτίμηση είναι ότι διαθέτει τα χαρακτηριστικά και τις ικανότητες για να αντιπαρατεθεί με το δημοφιλές VW Polo και το οδηγοκεντρικό Ford Fiesta.

Οι πωλήσεις ξεκινούν στο τέλος Σεπτεμβρίου και η γαλλική υπεροχή είναι δυο λέξεις που χαρακτηρίζουν το αυτοκίνητο, το οποίο θα κυκλοφορήσει και σε υβριδική έκδοση. Επίσης, η γκάμα περιλαμβάνει, το τρικύλινδρο μοτέρ 1.0 σε τρεις εκδόσεις ισχύος 65, 72, 100 ίππους καθώς και ντίζελ 1.5 dCi με απόδοση 85 είτε 115 ίππους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Για να δρέψεις την πραγματικότητα, ό,τι απλά ονειρεύεσαι, ζήσε με έναν παιδιάστικο, στοχαστικό και ανέμελο τρόπο στο δάσος της μοναξιάς."

Jack Kerouac, 1922-1969, Αμερικανός συγγραφέας

  • 1864 - Ιδρύεται ο Ερυθρός Σταυρός.
    1940 - Μετά το τορπιλλισμό του Έλλη και της έντασης των ελληνοϊταλικών σχέσεων η Μεγάλη Βρετανία ανακοινώνει ότι οι ναυτικές και αεροπορικές της δυνάμεις θα ενισχύσουν την Ελλάδα εάν τυχόν υποστεί επίθεση.
    1942 - Β' Παγκόσμιος Πόλεμος: Η Βραζιλία κηρύσσει πόλεμο στις δυνάμεις του Άξονα, (Γερμανία και Ιταλία όχι όμως Ιαπωνία).
    1962 - Το πρώτο στον κόσμο πλοίο που κινείται με πυρηνική ενέργεια, το The Savannah, ολοκληρώνει το παρθενικό του ταξίδι.
    1975 - Αποτυχημένη απόπειρα δολοφονίας κατά του Προέδρου των ΗΠΑ Τζέραλντ Φορντ.
    1989 - Ανακαλύπτεται ο πρώτος ολοκληρωμένος δακτύλιος γύρω από τον Ποσειδώνα.
    2004 - Άγνωστοι εισβάλλουν στο Μουσείο του Όσλο και αφαιρούν δύο πίνακες του Έντβαρτ Μουνκ, ανάμεσά τους την πασίγνωστη «Κραυγή».

© 2002-2019 MEDIA2DAY