ΕΠΙΘΥΜΙΕΣΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Νέο Kia e-Soul: Χωρίς ενοχές

Δοκιμάζουμε στη Φρανκφούρτη τα νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της Kia και μεταφέρουμε εντυπώσεις.

Νέο Kia e-Soul: Χωρίς ενοχές

Αποστολή στη Γερμανία

Κάθε φορά που παίρνει μπροστά ο κινητήρας του αυτοκινήτου μας, εκπέμπονται μεγάλες ποσότητες ρύπων στην ατμόσφαιρα. Τα επικίνδυνα αέρια επηρεάζουν την υγειά μας και επιβαρύνουν το περιβάλλον.

Η ηλεκτροκινηση είναι η καλύτερη επιλογή για να οδηγούμε χωρίς ενοχές και να συμβάλουμε στη προστασία του περιβάλλοντος. Οι προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών για την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης και την κατασκευή νέων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι μεγάλες και δοκιμάζουν τις οικονομικές τους αντοχές.

Η Kia, ξεκίνησε έγκαιρα την ανάπτυξη των εφαρμογών της ηλεκτροκίνησης και κατάφερε να δημιουργήσει δυο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία βρίσκονται στη μαζική παραγωγή και είναι διαθέσιμα για όλες τις αγορές. Ο λόγος για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα Kia e-Soul και Kia e-Niro

Η δημοσιογραφική αποστολή στη Φρανκφούρτη, είχε μεγάλο ενδιαφέρον γιατί εκτός από την ανακοίνωση των τεχνολογιών και των στοιχείων των δυο ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δόθηκε η δυνατότητα να δοκιμασθούν τα αυτοκίνητα σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.

Το νέο Kia e-Soul, είναι το πιο πρόσφατο ηλεκτρικό μοντέλο της κορεάτικης μάρκας. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Ευρώπη στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης και συμπληρώνει την τριάδα των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της μάρκας.

Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο έχει αυξημένο μήκος κατά 55 χιλ.(μήκος 4.19 μ.) και μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 30 χιλ.( 2.600 χιλ.). Η υποδοχή φόρτισης των μπαταριών βρίσκεται πίσω από ένα κάλυμμα στο ύψος του μπροστινού προφυλακτήρα.

Η κλίση της οροφής προς τα πίσω είναι λίγο πιο έντονη για να τονίζεται το crossover στιλ. Το πίσω μέρος χαρακτηρίζουν τα σχεδιαστικά φωτιστικά σώματα που κατεβαίνουν από τις κολόνες του αμαξώματος και αγκαλιάζουν την πίσω πόρτα. Την κόμπακτ εικόνα συμπληρώνουν οι ειδικής σχεδίασης τροχοί 17 ιντσών.

Οι σχεδιαστές έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στο εσωτερικό του νέου e-Soul. Χαρακτηριστική είναι η τοποθέτηση των ηχείων υψηλής συχνότητας (tweeter), όπως και ο διακόπτης επιλογής κίνησης στην κεντρική κονσόλα. Ο οδηγός έχει στην διάθεσή του όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται και που απεικονίζονται στον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, διαγώνιου 7’’.  Προαιρετικά υπάρχει πληθώρα στοιχείων εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, όπως ο εσωτερικός φωτισμός, η ασύρματη φόρτιση smartphone, το ηχοσύστημα Harman Kardon, το Head-Up Display, τα θερμαινόμενα/ αεριζόμενα μπροστινά καθίσματα κ.α.

Το νέο Kia e-Soul είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη που θα πωλείται σε δύο εκδόσεις μπαταριών (39,2 kWh, 64 kWh).

Η βασική έκδοση των 39,2 kWh συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων με ροπή 365 Nm και προσφερόμενη αυτονομία με μία φόρτιση έως 276 χλμ. Η ενεργειακή απόδοση των 145 Wh/ χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP είναι από τις υψηλότερες στη κατηγορία του αυτοκινήτου.

Η μεγαλύτερη έκδοση των 64 kWh συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 204 ίππων και προσφέρει έως 452 χλμ. ηλεκτροκίνησης σε κύκλο WLTP. Η κατανάλωση είναι στις 157 Wh/ χλμ. Στις μακρινές διαδρομές η τιμή αυτή μειώνεται στις 109 Wh/ χλμ.

Με την ώθηση και των 39,6 χλγμ. ροπής και με 84% επιπλέον ισχύ από το προηγούμενο μοντέλο, το νέο e-Soul επιταχύνει σε 7,6΄΄ από στάση για τα πρώτα 100 χλμ,/ώρα. Και οι δύο εκδόσεις έχουν την δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας τους από το 20% στο 80% σε περίπου 42 λεπτά της ώρας χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή 100 kW DC.

Εφοδιάζεται στάνταρ με προηγμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας που διαθέτει προσαρμοζόμενη κλιμάκωση και ειδικούς διακόπτες πίσω από το τιμόνι. Επιπρόσθετα η επιλογή οδηγικού προφίλ (Drive Mode Select) επιτρέπει στον οδηγό να υιοθετήσει το προτιμώμενο στιλ επιλέγοντας ανάμεσα στα ‘Normal’, ‘Eco’, Eco+’ και ‘Sport’. Η πίσω ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια που αντικαθιστούν τον ημιάκαμπτο άξονα.

Το νέο e-Soul είναι το πρώτο μοντέλο της Kia στην Ευρώπη με το προηγμένο σύστημα συνδεσιμότητας UVO CONNECT που περιλαμβάνει μία οθόνη αφής TFF LCD διαγώνιου 10,25’’ στην κεντρική κονσόλα του αυτοκινήτου. Ένα ευρύ σύνολο από εφαρμογές και υπηρεσίες ανανεώνεται σε πραγματικό χρόνο μέσω κάρτας SIM ή smartphone με πλήρη υποστήριξη συσκευών Android και Apple. To UVO CONNECT θα είναι διαθέσιμο και σε μελλοντικά μοντέλα Kia.



Η ειδική εφαρμογή UVO app μπορεί να ενημερώνει άμεσα το χρήστη για την κατάσταση της μπαταρίας του e-Soul, την διατιθέμενη αυτονομία, το χρόνο φόρτισης κ.α. Την ασφάλεια των επιβατών εγγυάται το σύνολο όλων των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης (ADAS) αποτρέποντας από επικίνδυνες καταστάσεις και κάνοντας τις μετακινήσεις πιο απολαυστικές.

Το νέο e-Soul κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Gwangju της Κορέας.

Όπως διαπιστώθηκε κατά την διάρκεια της δοκιμής στη Φρανκφούρτη της Γερμανίας, το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με την μεγαλύτερη μπαταρία των 64 kWh, διαθέτει πληθώρα στοιχείων και χαρακτηριστικών που καλύπτουν τις σύγχρονες απαιτήσεις του οδηγού. Ειδικότερα, ο ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται από ένα μπουτόν και η πρώτη παρατήρηση έχει σχέση με την παντελή έλλειψη θορύβου. Ο οδηγός επιλεγεί την κίνηση(μπροστά ή πίσω) μέσω ενός στρογγυλού μπουτόν που βρίσκεται στη κεντρική κονσόλα. Για να ξεκινήσει το αυτοκίνητο πατά ελαφρά το γκάζι.

Από τα πρώτα χιλιόμετρα διαπιστώθηκε ότι το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο χάρη στις ιδιότητες του ισχυρού ηλεκτροκινητήρα αναπτύσσει υψηλές ταχύτητες σε μικρό χρόνο ενώ έχει εντυπωσιακή επιτάχυνση. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει το μέγιστο της ισχύος του μόλις ενεργοποιηθεί και δεν έχει περιοχή υστέρησης όπως συμβαίνει στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Διαπιστώθηκε ότι οι κατάλληλες ρυθμίσεις των αναρτήσεων έχουν περιορίσει σε μεγάλο βαθμό τις παρενέργειες στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου από το επιπλέον βάρος των μπαταριών που βρίσκονται στο πίσω μέρος του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η αυτονομία είναι μεγάλη αλλά ακόμη το κορεάτικο αυτοκίνητο δεν μπορεί να καλύψει την απόσταση από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη με μια φόρτιση.

Νέο Kia e-Niro



Το νέο e-Niro, πραγματοποίησε την πανευρωπαϊκή του πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Σχεδιάστηκε στα στούντιο της Kia στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ και το Ναμιγιάνγκ της Κορέας και βασίστηκε στο πρωτότυπο Niro EV Concept που είχε παρουσιαστεί στην έκθεση CES στο Λας Βέγκας. Με μήκος αμαξώματος στα 4.37 m. και μεταξόνιο στα 2.700 χιλ. το e-Niro προσφέρει μεγάλους και άνετους χώρους. Ο  χώρος αποσκευών είναι 451 λίτρα.

Το εσωτερικό έχει μοντέρνα σχεδίαση. Ο οδηγός πληροφορείται για τις λειτουργίες από μία έγχρωμη οθόνη αφής 7’’και από τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων των επίσης 7’’.

Στην Ευρώπη το e-Niro θα διατίθεται στην έκδοση με μπαταρία λιθίου-ιόντων πολυμερών 64 kWh. Θα υπάρχει και μία μικρότερη έκδοση με μπαταρία 39,2 kWh και συνδυασμένη αυτονομία 289 χλμ. στον κύκλο WLTP. Με ταχυφόρτιση ισχύος 100 kW απαιτούνται μόλις 42 λεπτά της ώρας για να φορτισθεί η μπαταρία από το 20% έως το 80%.

Η έκδοση των 64 kWh συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 204 ίππων και 39,6 χλγμ. ροπής με την διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται σε μόλις 7,8΄΄. Η βασική έκδοση των 39,2 kWh εφοδιάζεται με έναν μικρότερο ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων με ροπή 39,6 χλγμ. και 0-100 σε 9,8΄΄.

Όλες οι εκδόσεις e-Niro είναι προσθιοκίνητες και με λειτουργία έξυπνης ανάκτησης της κινητικής ενέργειας -και από διακόπτες στο τιμόνι- κατά την φάση ρολαρίσματος ή επιβράδυνσης. Εξοπλίζεται με τα προηγμένα συστήματα ασφάλειας, άνεσης και υποβοήθησης οδηγού και συνοδεύεται από εγγύηση για 7 έτη ή για 150.000 χλμ.

Στη δοκιμή στη Φρανκφούρτη της Γερμανίας, διαπιστώθηκε ότι και το e-Niro, έχει καλή οδική συμπεριφορά. Σε σχέση με το e-Soul, είναι πιο οδηγοκεντρικό και παρουσιάζει μικρότερες κλίσεις στις στροφές.

Η Kia προγραμματίζει την εισαγωγή των δυο αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα στις αρχές του 2020. Η τιμή τους θα διαμορφωθεί από την ισχύουσα φορολογία, τα κίνητρα για την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και την εμπορική πολιτική της μάρκας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Η ανεκτικότητα είτε είναι καλή για όλους είτε δεν είναι καλή για κανέναν."

Έντμουντ Μπερκ, 1729-1797, Βρετανός πολιτικός & φιλόσοφος

  • 240 π.X. - O Ερατοσθένης υπολογίζει την περίμετρο της Γης.
    1913 - Κηρύχθηκε ο Β' Βαλκανικός Πόλεμος.
    2000 - Η Ελλάδα υπογράφει την ένταξη της στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση.

© 2002-2019 MEDIA2DAY