ΕΠΙΘΥΜΙΕΣΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Τολμηρή η Ford

Η κατασκευή του κινητήρα 3.5 V6 EcoBoost σε 3D εκτυπωτή αποτελεί το πιο τολμηρό εγχείρημα της Ford μέχρι στιγμής.

Τολμηρή η Ford

Ένα στοιχείο που διακρίνει την Ford είναι η τόλμη. Τολμά να δημιουργεί καινοτομικά αυτοκίνητα και νέες τεχνολογίες που διαμορφώνουν τις νέες τάσεις στην αυτοκίνηση. Η τελευταία πρόκληση από την Ford είναι η κατασκευή του κινητήρα 3.5 V6 EcoBoost του Hoonitruck του Ken Block σε 3D εκτυπωτή. Είναι το μεγαλύτερο εξάρτημα που φτιάχτηκε ποτέ με αυτό τον τρόπο.

Περισσότερους από 900 ίππους αποδίδει ο V6 EcoBoost κινητήρας του Ford F150 του 1977 που πρωταγωνιστεί στο νέο βίντεο Hoonitruck του Ken Block. Η σχέση του Ken Block με τα pick up μοντέλα της Ford έχει τις ρίζες της από πολύ παλιά. Ο πρωταγωνιστής της σειράς Gymkhana ΤΕΝ έμαθε να οδηγεί σε ένα από αυτά κάνοντας μάλιστα το πρώτο του burn-out μ’ ένα τέτοιο όχημα. Σήμερα, πρωταγωνιστής στο τελευταίο του βίντεο είναι ένα ακόμα εμβληματικό pick up μοντέλο της Ford, και συγκεκριμένα ένα F-150 του 1977.



Το όχημα αυτό, το οποίο αποκαλείται με το προσωνύμιο Hoonitruck, παίρνει κίνηση από τον ίδιο V6 Ecoboost κινητήρα των 3,5 λίτρων με τα δύο turbo που γνωρίσαμε στο εκρηκτικό σπορ κουπέ μοντέλο της Ford: το GT. Με μια ουσιαστική διαφορά, όμως: την απόδοσή του, η οποία ξεπερνά για την περίσταση τους 900 ίππους. Πέραν της ιπποδύναμής του, ο κινητήρας του Hoonitruck ξεχωρίζει για ένα ακόμα μοναδικό στον κόσμο χαρακτηριστικό του: το μεγαλύτερο μεταλλικό εξάρτημα από τρισδιάστατο εκτυπωτή που φτιάχτηκε ποτέ στο σύνολο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.



Το συγκεκριμένο εγχείρημα αποτελεί προϊόν συνεργασίας και προσπαθειών της Ford σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι μηχανικοί της Ford Performance στις ΗΠΑ πραγματοποίησαν προσομοιώσεις απόδοσης του κινητήρα και συνεργάστηκαν με μία ομάδα τεχνικών στο τμήμα έρευνας της Ford από την Ευρώπη, οι οποίοι ανέλαβαν τη δομική ανάλυση για τη σχεδίαση του εξαρτήματος. Σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Προσθετικής Ψηφιακής Κατασκευής (Digital Additive Production) RWTH του Aachen, η ομάδα κατασκεύασε ένα περίπλοκο αυλό εισαγωγής από αλουμίνιο που παρέχει αέρα από τους υπερσυμπιεστές στους κυλίνδρους του κινητήρα.

«Έχουμε την τύχη να διαθέτουμε πρόσβαση σε απίστευτη τεχνολογία, όμως το συγκεκριμένο project έφερε τόσο εμάς όσο και την υπολογιστική μας ισχύ στο απόλυτο όριο. Ο αυλός εισαγωγής έχει ένα περίπλοκο σχήμα, σαν ιστός, το οποίο δεν μπορούσε να επιτευχθεί με τις συμβατικές κατασκευαστικές μεθόδους. Καταλήξαμε να διαλύουμε τα υποστηρικτικά συστήματα σε οξύ» δήλωσε ο Raphael Kochengineer, Advanced Materials & Processes, Ford Ευρώπης.

Η τρισδιάστατη εκτύπωση – ή αλλιώς η προσθετική κατασκευή, όπως αποκαλείται – είναι μία μέθοδος κατασκευής χωρίς εργαλεία που εξασφαλίζει μεγάλη ευελιξία στη σχεδίαση και συνεπάγεται εξοικονόμηση βάρους και βελτιωμένη απόδοση. Η συγκεκριμένη τεχνολογία χρησιμοποιείται συχνά στην εξέλιξη οχημάτων Ford για τη δοκιμή και βελτιστοποίηση διαφορετικών σχεδίων, αλλά και για την κατασκευή εργαλείων ταχύτερα και με χαμηλότερο κόστος. Για τον αυλό εισαγωγής του Hoonitruck, που ζυγίζει περίπου 6 κιλά, η όλη διαδικασία κατασκευής διήρκεσε πέντε ημέρες.

Πρόσφατα η Ford κέρδισε βραβεία από τον Αυτοκινητιστικό Τμήμα της Ένωσης Μηχανικών Πλαστικών για τα εξαρτήματα που έφτιαξε σε 3D εκτυπωτή για το Ford Ranger και τη Mustang.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Η ύψιστη μορφή άγνοιας είναι όταν απορρίπτεις κάτι που δεν ξέρεις τίποτε γι’ αυτό."

Wayne W. Dyer, 1940-2015, Αμερικανός συγγραφέας

  • 1440 - Μάχη της Βάρνας.
    1484 - Γεννιέται ο Μαρτίνος Λούθηρος, μοναχός, ηγέτης της Εκκλησιαστικής Μεταρρύθμισης.
    1938 - Πεθαίνει ο Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ, ιδρυτής του σύγχρονου τουρκικού κράτους.

© 2002-2019 MEDIA2DAY