ΕΠΙΘΥΜΙΕΣΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Audi PB18 e-tron: με επιδόσεις μονοθέσιου!

Το αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο supercar PB18 e-tron παρουσίασε η Audi στο «Pebble Beach Automotive Week».

Audi PB18 e-tron: με επιδόσεις μονοθέσιου!

Η Audi αναβράζει ταχύτητα στο πρόγραμμα εξέλιξης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η premium γερμανική μάρκα παρουσιάζει το πλήρως ηλεκτροκίνητο PB18 e-tron, ένα σχεδιαστικό και τεχνολογικό concept για τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων του μέλλοντος.

To σπορ φουτουριστικό μοντέλο είναι εμπνευσμένο από τις ανεπανάληπτες νίκες της εταιρείας στο Le Mans και δημιουργήθηκε στο νέο σχεδιαστικό κέντρο της Audi, στο Malibu της Καλιφόρνια. Όχι τυχαία, βλέπει για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας λίγο μακρύτερα, στο «Pebble Beach Automotive Week», με το όνομά του να προκύπτει από τη συντομογραφία της Pebble Beach καθώς και του πιο επιτυχημένου αγωνιστικού στην κατηγορία αγώνων LMP1, του Audi R18 e-tron.



Το Audi PB18 e-tron ακολουθεί την παραδοσιακή διάταξη ενός σπορ αυτοκινήτου που έχει τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο. Με κατάλληλη τοποθέτηση των μπαταριών, το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου βρίσκεται πίσω από τα καθίσματα και μπροστά από τον πίσω άξονα προς όφελος της οδηγικής απόλαυσης. Η χρήση αλουμινίου, ανθρακονημάτων και πολυσυνθετικών υλικών διασφαλίζει ένα πολύ ελαφρύ πλαίσιο. Χάρη και στις νέες, στερεού τύπου (solid-state) μπαταρίες το συνολικό βάρος δεν ξεπερνά τα 1.500 κιλά, όταν το μήκος του αμαξώματος φτάνει τα 4,53 μ., το πλάτος τα 2 μ. και το ύψος τα – μόλις - 1,15 μ.



Το πιο ενδιαφέρον ίσως σημείο είναι η θέση οδήγησης. Το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί και «αναπτυχθεί» με τη θέση οδήγησης – κάθισμα, τιμόνι, πεντάλ, πίνακας οργάνων – στο κέντρο, όπως ακριβώς σε ένα μονοθέσιο αγωνιστικό. Επειδή όμως στόχος των σχεδιαστών και των μηχανικών ήταν και η καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου, δόθηκε η δυνατότητα μετακίνησης της θέσης οδήγησης από το κέντρο προς το πλάι, σε «παραδοσιακή» διάταξη αυτοκινήτου δρόμου. Αυτή η μετακίνηση είναι πολύ εύκολη και γίνεται από τον ίδιο τον οδηγό σε ελάχιστο χρόνο. Στη περίπτωση αυτή υπάρχει χώρος και για συνεπιβάτη, με το κάθισμά του και τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων να αποκαλύπτονται από μία θέση αποθήκευσης στο δάπεδο του οχήματος!

Η κινητήρια δύναμη παρέχεται από τρεις ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες: έναν μπροστά και δύο πίσω, που κινούν ξεχωριστά τον κάθε τροχό, ώστε να έχει μία αυθεντική quattro μετάδοση. Στον μπροστινό άξονα η ισχύς φτάνει έως 150 kW, όταν στον πίσω η συνδυασμένη φτάνει τα 350 kW. Η μέγιστη απόδοση φτάνει τα 500 kW και με ενισχυμένη λειτουργία (boosting) ο οδηγός έχει προσωρινά στην διάθεσή του 570 kW. Η συνδυασμένη ροπή έως 83,6 χλγμ. διασφαλίζει μία επιτάχυνση για τα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 2΄΄! Μία επίδοση που δε διαφέρει και πολύ από εκείνη ενός πρωτότυπου της κατηγορίας LMP1.

Η υγρόψυκτη μπαταρία στερεού τύπου έχει χωρητικότητα 95 kWh και με μία φόρτιση προσφέρει αυτονομία 500 χιλιομέτρων σύμφωνα με τον κύκλο μετρήσεων WLTP. Εχει σχεδιαστεί για φόρτιση στα 800 volts, κάτι που σημαίνει πως μπορεί να γεμίσει τις μπαταρίες του σε περίπου 15 λεπτά της ώρας. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης μέσω του Audi Wireless Charging (AWC) που συμπεριλαμβάνει μία επαγωγική πλάκα δαπέδου.



Η μάρκα εξελίσσει οχήματα με ηλεκτρικό ή υβριδικό σύστημα πρόωσης ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του '80. Η πρώτη εμφάνιση ενός αυτοκινήτου της μάρκας που συνδυάζει κινητήρα εσωτερικής καύσης με ηλεκτροκινητήρα ήταν το Audi duo το 1997, το οποίο βασιζόταν στο πλαίσιο ενός A4 Avant. Σημαντική τεχνολογική εξέλιξη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν το R8 e-tron που παρουσίασε η μάρκα το 2009 και που το 2012 σημείωσε χρόνο ρεκόρ για ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο North Loop του Nürburgring.

Το 2015, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης η μάρκα παρουσίασε ένα άλλο πρωτότυπο, το concept e-tron quattro: ο πρόδρομος του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου παραγωγής της μάρκας. Το πρωτότυπο αυτό έχει εξελιχθεί πλέον σε κανονικό μοντέλο παραγωγής, που αποκαλύπτεται σε λιγότερο από ένα μήνα στο Σαν Φρανσίσκο των ΗΠΑ. Ως ένα ριζικά επανασχεδιασμένο SUV με ηλεκτρικό DNA, το e-tron διαθέτει αυτονομία που ξεπερνά τα 400 χλμ. στον κύκλο WLTP προφέροντας παράλληλα την ευρυχωρία και την άνεση ενός τυπικού μεγάλου αυτοκινήτου της Audi.

SPONSORED LINKS

"Ο κυνισμός είναι το υποκατάστατο του διανοητικά ανάπηρου για την ευφυΐα."

Russell Lynes

  • 1793 - Θάνατος του Γάλλου επιστήμονα και πολιτικού, Ζαν Σιλβέν Μπαγί.

    1990 - Στέφεται Αυτοκράτορας στην Ιαπωνία ο Ακιχίτο.

© 2002-2018 MEDIA2DAY