ΕΠΙΘΥΜΙΕΣΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Toyota C-HR: το πιο μοντέρνο crossover

Το νέο C-HR της ιαπωνικής φίρμας είναι μία νέα, φρέσκια εκδοχή για την όλο και πιο δημοφιλή κατηγορία των crossover.

Toyota C-HR: το πιο μοντέρνο crossover

Το Toyota C-HR, χαρίζει στην ιαπωνική μάρκα μία ισχυρή νέα παρουσία στην αγορά crossover. Σχεδιασμένο για να ξεχωρίζει τόσο στη γκάμα της Toyota όσο και στην κατηγορία του, εκφράζει την αποφασιστικότητα του Akio Toyoda να επιτρέψει μεγαλύτερη στυλιστική ελευθερία και να προωθήσει τη μηχανολογική δημιουργικότητα για να πετύχει εντυπωσιακά σχέδια και αυξημένη οδηγική απόλαυση.

Ο ξεχωριστός χαρακτήρας του δείχνει την ευελιξία που προσφέρει η TNGA (Toyota New Global Architecture) στους υπεύθυνους εξέλιξης του οχήματος σε τρεις βασικούς τομείς – σχεδίαση, κινητήρας και δυναμική συμπεριφορά, επιτρέποντάς τους να δημιουργήσουν μία νέα, φρέσκια εκδοχή για την όλο και πιο δημοφιλή κατηγορία crossover.

Παραμένει πιστό στα γενικά χαρακτηριστικά των πρωτοτύπων αυτοκινήτων που προσέλκυσαν θεαματικά την προσοχή του κοινού. Οι τύπου coupe γραμμές του μαρτυρούν την απόφαση των σχεδιαστών να δημιουργήσουν ένα στυλ που ξεχωρίζει στη σειρά Toyota, και να λανσάρουν μία νέα κατεύθυνση στην κατηγορία μεσαίων crossover.



Λανσάρει επίσης καινοτομίες στην κατηγορία του με την εισαγωγή ενός υβριδικού κινητήρα. Χρησιμοποιώντας το τελευταίο υβριδικό σύστημα 1.8 της Toyota, η οδηγική εμπειρία είναι ευθυγραμμισμένη με τη σύγχρονη ζωή στην πόλη και συνδυάζεται με ένα υψηλό επίπεδο απόδοσης, πρωτοφανές για crossover.

Με οδηγό το όραμα του Αρχιμηχανικού Hiroyuki Koba “Απόκριση, Γραμμικότητα και Συνέπεια” η δυναμική συμπεριφορά του C-HR θέτει πρότυπα στη κατηγορία ως προς την ακρίβεια και τον έλεγχο που βιώνει ο οδηγός στο τιμόνι ενός σύγχρονου hatchback κατηγορίας C, χάρη στην προσεκτική αναβάθμιση της πιο σύγχρονης πλατφόρμας της Toyota και το χαμηλό κέντρο βάρους. Στόχος ήταν να μπορέσει το C-HR να τρέχει στις στροφές, με άριστο έλεγχο και ομαλή κατευθυντικότητα. Το όχημα γίνεται απολαυστικό όχι μόνο διασχίζοντας πολυσύχναστους δρόμους της πόλης αλλά και στον αυτοκινητόδρομο, ανεξαρτήτως κατάστασης του οδοστρώματος, υπερβαίνοντας τα καθιερωμένα πρότυπα για crossover.



Γνωρίζοντας την ήδη πολυπληθή αγορά crossover, η ομάδα εξέλιξης αποφάσισε από την αρχή να ακολουθήσει μία πολύ στοχευμένη προσέγγιση, επικεντρωμένη σε ένα συγκεκριμένο τύπο πελάτη. Είναι ένα οδηγός ο οποίος κατά κανόνα οδηγείται από το συναίσθημα. Θέλει να ξεχωρίζει και επιθυμεί να είναι ο πρώτος που θα δοκιμάζει νέες εμπειρίες και προϊόντα. Ενδιαφέρεται περισσότερο για το στυλ και λιγότερο για την πρακτικότητα και θεωρεί το αυτοκίνητο σαν προέκταση της προσωπικότητάς του. Αναζητά ποιότητα σε ό,τι αγοράζει και απολαμβάνει την ενθουσιώδη οδήγηση. Και επειδή ζει στην πόλη, το αυτοκίνητό το πρέπει να μπορεί να τον ακολουθεί καθώς ελίσσεται τις ώρες της κυκλοφοριακής αιχμής.

Απαντώντας στα γούστα και τις απαιτήσεις αυτού του target group, το C-HR λανσάρει ένα χαρακτηριστικό στυλ που φέρνει νέο δυναμισμό και απόλαυση στην αγορά crossover. Το αυτοκίνητο παραγωγής παραμένει πιστό στο πρωτότυπο όχημα.

Έχοντας αρχιτεκτονική αμαξώματος τύπου διαμαντιού με τους θόλους των τροχών να προεξέχουν και στις τέσσερις γωνίες, δίνοντας έμφαση στη δύναμη και την ακαμψία του νέου crossover, η προσαρμοσμένη δομή του συνδυάζει το ισχυρό, χαμηλωμένο αμάξωμα και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος με το λεπτό προφίλ της καμπίνας ενός coupe.  

Παρατηρώντας το από οποιαδήποτε γωνία, ο συνδυασμός πολυεδρικών τμημάτων με ρέουσες επιφάνειες και ελκυστικά ενσωματωμένες λεπτομέρειες δημιουργούν μία λεπτή ισορροπία ακρίβειας και απόλαυσης.

Το εμπρός τμήμα απεικονίζει μία εξελιγμένη έκδοση της σχεδιαστικής ταυτότητας Under Priority & Keen Look της Toyota. Η λεπτότερη πάνω μάσκα ρέει από το έμβλημα της Toyota στα λεία, δυναμικά άκρα των φτερών των προβολέων και αγκαλιάζει τις εξωτερικές γωνίες του οχήματος. Τα φωτιστικά σώματα ενσωματώνουν πλήρη σειρά λυχνιών LED με κάτοπτρα και σειριακά φλας, χαρίζουν μία μοναδική οπτική ταυτότητα.



Χαμηλότερα, ο αναβαθμισμένος, τρισδιάστατος προφυλακτήρας που ενσωματώνεται στους θόλους των τροχών και η τραπεζοειδής μάσκα ενισχύουν το φαρδύ σταθερό στήσιμο. Η κίνηση του μαύρου μαρσπιέ προς τον εμπρός και πίσω τροχό, μαζί με τη γραμμή που τέμνει οπτικά το πλαϊνό τμήμα τονίζει την ‘αίσθηση ανύψωσης’ του λεπτού αμαξώματος. Η coupe γραμμή αναδεικνύεται με τις συγκαλυμμένες λαβές  των πίσω θυρών που ενσωματώνονται στην κολόνα C, και την ισχυρή προβολή της καμπύλης γραμμής της οροφής σε μια αεροτομή με πλαίσιο τύπου χωροδικτυώματος.

Η καμπίνας λεπταίνει έντονα όσο προχωρά προς τα πίσω ενσωματώνοντας την πίσω πόρτα και προστατεύοντας το χώρο αποσκευών. Αυτό δημιουργεί αντίθεση με τα εντυπωσιακά ένθετα θόλων τροχών και χαρίζει στο νέο crossover ένα φαρδύ και πολύ δυναμικό στήσιμο.

Στο σχεδόν κάθετο πίσω τμήμα εδράζονται πίσω φωτιστικά σώματα που διατίθενται με τεχνολογία LED αποτυπώνοντας στην πίσω όψη του C-HR μία εξίσου εκφραστική οπτική ταυτότητα. Το αυτοκίνητο είναι το αποτέλεσμα παγκόσμιας συνεργασίας των κέντρων σχεδίασης σε 3 ηπείρους με επικεφαλής τον PCD (Project Chief Designer) Kazuhiko Isawa στην έδρα της εταιρείας. Η πρώτη εξωτερική σχεδίαση ήταν προϊόν του στούντιο Calty στην Καλιφόρνια.

Εφοδιάζεται με μία γκάμα κινητήρων σχεδιασμένη για να ικανοποιεί τις επιθυμίες των πελατών. Αυτό υλοποιείται στην υβριδική έκδοση, τα εγγενή χαρακτηριστικά της οποίας εγγυώνται μία, ιδιαίτερα ομαλή συμπεριφορά. Εφοδιασμένο με την τελευταία γενιά της υβριδικής μονάδας κίνησης, έχει εκπομπές CO2 κάτω από 90 γραμ./χλμ., τιμή απαράμιλλη στην κατηγορία.

Αποδίδοντας 122 ίππους, ο υβριδικός κινητήρας είναι αποδοτικότερος και ελαφρύτερος και προσφέρει πιο σπορ επιδόσεις από το προηγούμενο σύστημα. Λεπτομερείς σχεδιαστικές αλλαγές έχουν πετύχει θερμική απόδοση  40% – ασυναγώνιστη επίδοση για βενζινοκινητήρα. Άλλα εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος, με μειωμένο βάρος και διαστάσεις, έχουν επανατοποθετηθεί για βέλτιστη χωροταξία, συμβάλλοντας περαιτέρω στο χαμηλότερο κέντρο βάρους του αυτοκινήτου.

Εναλλακτικά, διατίθεται με τα νέο κινητήρα 1.2 turbo 115 ιππων, που έκανε ντεμπούτο στο Auris. Αυτό συνδυάζεται με ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ή με αυτόματο CVT που έχει εξελιχθεί για να πληροί τις προσδοκίες απόκρισης και άμεσης αίσθησης με τις οποίες είναι εξοικειωμένοι οι Ευρωπαίοι πελάτες με μηχανικά και αυτόματα κιβώτια.

Ο σχεδιασμός και η εξέλιξη του πλαισίου, συγκέντρωσε όλη την προσοχή του Αρχιμηχανικού Hiroyuki Koba, όντας και ο ίδιος ενθουσιώδης οδηγός. Από την αρχή του project, έκανε χιλιάδες χιλιόμετρα στους ευρωπαϊκούς δρόμους για να καταλάβει όχι μόνο τις απαιτήσεις του οδικού δικτύου αλλά και τον τρόπο που οδηγούν οι Ευρωπαίοι.

«Έχω παρατηρήσει, για παράδειγμα, ότι οι Ευρωπαίοι έχουν πολύ πιο ομαλό οδηγικό στυλ βασισμένο στην πιο διεισδυτική παρατήρηση της κυκλοφορίας» σχολιάζει ο Hiroyuki Koba. «Αποφεύγουν εμπόδια, προσαρμόζοντας απλά την πορεία και την ταχύτητά τους και προσπαθούν να διατηρήσουν την ταχύτητά τους για πιο αποδοτική μετακίνηση ενώ σε άλλα μέρη του κόσμο θα επέλεγαν να σταματήσουν. Αυτό μας ώθησε να συνεργαστούμε με την ευρωπαϊκή ομάδα μας πάνω στην οδηγική ακρίβεια σε όλους τους τομείς του οχήματος. Θέλαμε να πετύχουμε επιδόσεις εφάμιλλες με ενός καλού hatchback κατηγορίας C.»

Με χαμηλό κέντρο βάρους και πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, η νέα πλατφόρμα TNGA έχει δημιουργήσει ιδανικό σημείο εκκίνησης από το οποίο διασφαλίζεται ότι όλα τα χαρακτηριστικά του πλαισίου μπορούν να σχεδιάζονται ώστε να έχουν άμεση και φυσική απόκριση στις ενέργειες του οδηγού.  Ο Αρχιμηχανικός Hiroyuki Koba έχει εμπλακεί σε κάθε δυναμική αξιολόγηση και απόφαση θέλοντας να διασφαλίσει την απόλυτη υλοποίηση του οράματός του “Response, Linearity & Consistency” (Απόκριση, Γραμμικότητα και Συνέπεια).

Ειδικότερα, το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει την τέλεια γραμμική αίσθηση, το οποίο μαζί με τη  βελτιστοποίηση των κλίσεων του αμαξώματος, χαρίζει στο C-HR οδηγική ακρίβεια αξιοσημείωτη για crossover. Περιορίζοντας την κίνηση του αμαξώματος, κάτι που γενικά επηρεάζει τα ψηλά αυτοκίνητα, έχει επίσης άμεση επίδραση στην άνεση. Ακόμα και σε ευρωπαϊκούς  συχνά κακοσυντηρημένους δρόμους, το αυτοκίνητο διατηρεί την αυτοκυριαρχία και ακρίβειά του, κάτι που αυξάνει την αυτοπεποίθηση και τη χαρά της οδήγησης. 

Σύμφωνα με τη στρατηγική της Toyota να εκδημοκρατίζει τον προηγμένο εξοπλισμό ασφάλειας, το C-HR θα εφοδιάζεται με τεχνολογία που συνήθως αποτελεί προνόμιο υψηλότερων κατηγοριών. Το Toyota Safety Sense που προσφέρεται στάνταρ στο C-HR περιλαμβάνει σύστημα Προ-Σύγκρουσης (Pre-Collision system), Προειδοποίηση Απομάκρυνσης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας (Lane Departure Alert), Αναγνώριση Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας (Road Sign Assist) και Αυτόματη Μεγάλη Σκάλα (Automatic Highbeam), καθώς και Ανίχνευση Πεζού (Pedestrian Detection) και Προσαρμοζόμενο Έλεγχο Ταχύτητας Ταξιδιού (Adaptive Cruise Control).

Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 19.520 ευρώ, η έκδοση Hybrid κοστίζει 24.370 ευρώ.

SPONSORED LINKS

"Τα λεφτά θα σου αγοράσουν ένα σκύλο, αλλά όχι το κούνημα της ουράς του."

Josh Billings, 1818-1885, Αμερικανός χιουμορίστας

  • 1942 - Β' Παγκόσμιος Πόλεμος: Πραγματοποιείται η αποτυχημένη απόβαση της Διέππης στη Γαλλία από Καναδικές δυνάμεις
    1953 - Η CIA βοηθά στην ανατροπή της κυβέρνησης του Μοχάμεντ Μοσαντέκ στο Ιράν και την επάνοδο του Σάχη Μοχάμεντ Ρεζά Παχλαβί
    1960 - Με το σοβιετικό δορυφόρο "Σπούτνικ 5" εκτοξεύονται στο διάστημα και οι σκυλίτσες Στρέλκα και Μπέλκα
    1974 - Ένα μήνα μετά τη τουρκική εισβολή στην Κύπρο, δολοφονείται στη Λευκωσία ο Αμερικανός πρεσβευτής στη Κύπρο Ρότζερ Ντέϊβις
    1991 - Ανώτατα στελέχη της κυβέρνησης στη Σοβιετική Ένωση πραγματοποιούν πραξικόπημα κατά του Προέδρου Μιχαήλ Γκορμπατσώφ, που τελικά κατέρρευσε σε τρεις μέρες

© 2002-2018 MEDIA2DAY