Stars μέσω... διαδικτύου: Οι celebrities της γενιάς του YouTube

Τι κοινό έχει η φέτα Π.Ο.Π. με έναν έφηβο rapper που πουλάει εκατομμύρια δίσκους; Πώς μπορεί κάποιος να γίνει «σύνθημα» μόνο με ένα πινέλο του make up; Την απάντηση δίνει η διαδικτυακή γενιά του YouTube, που μπορεί να κάνει κάποιον διάσημο σε (ή για) μια νύχτα.
Stars μέσω... διαδικτύου: Οι celebrities της γενιάς του YouTube
Κάποτε οι καλλιτέχνες έπρεπε να ξεροσταλιάζουν για ώρες σε ακροάσεις, να μοιράζουν ντουζίνες από demos και να κάνουν… προσευχές για να ανακαλύψει κάποιος το ταλέντο τους και να τους κάνει διάσημους. Στην εποχή του YouTube, του Facebook, του MySpace και του Jumping Fish όμως, υπάρχει και πιο εύκολη διέξοδος προς την δημοσιότητα – η ηλεκτρονική.

Από τον Justin Bieber, που αποτέλεσε την πιο προσοδοφόρα για την μουσική βιομηχανία ανακάλυψη του YouTube και την «social» ανάδειξη της Monica σε ελληνικό next best thing μέχρι τις πιο… light εκδοχές προσωπικοτήτων που μονοπώλησαν έστω και για λίγο καιρό το viral γέλιο μας στα κανάλια τους – με πιο πρόσφατο το φαινόμενο «So Tiri» που εξαπλώνεται από κλικ σε κλικ- ας θυμηθούμε τους celebrities που… άλωσαν την οθόνη του υπολογιστή μας.

Justin Bieber


Ο μικρός Justin είχε την συνήθεια να τραγουδά όπου σταθεί κι όπου βρεθεί. Η μαμά του είχε την συνήθεια να τον καταγράφει με μια κάμερα και να ανεβάζει τα videos στο YouTube για να τα απολαμβάνουν οι μακρινοί συγγενείς. Εκτός από αυτούς όμως, τα απόλαυσε και ο μελλοντικός του μάνατζερ Scooter Brown, και αργότερα ο γνωστός rapper Usher. Κάπως έτσι, σε ηλικία 15 ετών, ο πιτσιρίκος από τον Καναδά απέκτησε συμβόλαια, δίσκους, superhits, εκατομμύρια έφηβες θαυμάστριες και άλλους τόσους haters που σιχαίνονται τα γλυκανάλατα τραγούδια του. Μάλιστα, το πρώτο του τραγούδι «Baby» έγινε το πιο δημοφιλές video στην ιστορία του Youtube, αποσπώντας λίγο-πολύ… 500 εκατομμύρια views. Στο παραπάνω video μπορείτε να απολαύσετε την ερμηνεία του, πριν ακόμα «ανακαλυφθεί».

Monica


Η πιο… εναλλακτική Ελληνίδα καλλιτέχνιδα είχε βάλει από νωρίς την μουσική στην ζωή της –μεγάλος της αδελφός είναι ο συνθέτης Lumiere Brother που μας συστήθηκε μέσα από supports στους Raining Pleasure και από τα μονοπάτια του Jumping Fish. Ωστόσο, την μεγάλη ώθηση για την εξάπλωση της φήμης της σε όλη την Ελλάδα με το άλμπουμ Avatar την έδωσε η σελίδα της στο MySpace και αργότερα το YouTube, που όταν η «πρώτη ύλη» είναι καλή, δεν αργεί να την διατυμπανίσει στα κατάλληλα αυτιά. Κάπως έτσι ακούσαμε όλοι το κομμάτι της «Over the hill» και την απολαύσαμε στις live εμφανίσεις της ανά την Ελλάδα.

Ρους


«Το ξέρεις μ’ αρέσεις…» Οι στίχοι που όλοι σιγοψιθύρισαν πριν έναν χρόνο περίπου γεννήθηκαν από το ταλέντο του Ρους, αλλά ξεκίνησαν το ταξίδι προς την κορυφή του airplay από το JumpingFish. Το μουσικό social project της Cosmote δεν θα μπορούσε να κάνει καλύτερο ποδαρικό στο καλλιτεχνικό προσκήνιο, καθώς λίγο καιρό μετά την ίδρυσή του ανακάλυψε τις «Εξαιρέσεις» του Ρους, της ανέδειξε σε «Κομμάτι του Μήνα» και το μουσικό ψάρι… πήδησε έξω από την γυάλα.

Ελληνικό viral για… γέλια

*So Tiri


Το διαδικτυακό καλοκαίρι του 2011 είχε γεύση από… ψωμοτύρι. Ο απόδημος ελληνισμός συναντά την ελληνική κοινότητα του YouΤube, η οποία απογειώνει τα views του Έλληνα εξ Αμερικής So Tiri, βάζοντας συνεχώς στο repeat το «Φέτα και Ψωμί». Ο So Tiri διασκευάζει… 50 Cent και στριμώχνει μέσα στο διασκεδαστικό hit του μία… κατσίκα, μία σπανακόπιτα, έναν φίλο με ευκοιλιότητα και φυσικά… πολύ φέτα και ψωμί. Η συνέχεια έρχεται με το «Avgolemono» (διασκευή του «I don’t wanna know»), κομμάτι αφιερωμένο στην αγαπημένη… σούπα της γιαγιάς, ενώ η πιο πρόσφατη κυκλοφορία του «Είμαι στην Ελλάδα» εξιστορεί την εμπειρία του μετά από ένα ταξίδι «επαναπατρισμού» και πολλά σουβλάκια. Αν μη τι άλλο, μας ανοίγει την όρεξη…

*Mr. MakeUp


Η χρονομηχανή του YouTube μας μεταφέρει δύο χρόνια περίπου πριν: Λίγο μετά την εμφάνιση του «Σαλονικιού» –ο τουρίστας από την συμπρωτεύουσα με την χαρακτηριστική προσφορά που επισκεπτόταν άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, «σιχτίριζε» για την κατάφωρη υστέρησή τους σε σχέση με τον Λευκό Πύργο και έγινε μέχρι και πρωταγωνιστής σε διαφήμιση- τα σκήπτρα πήρε ο Mr. MakeUp (γνωστός και ως GlamournessMyGod) για να δώσει στο κοινό του συμβουλές εμφάνισης. Πώς θα εξοικονομήσουν χρόνο οι εργαζόμενες μητέρες που δεν προλαβαίνουν να περιποιηθούν τον εαυτό τους; Πώς θα πετύχετε το μακιγιάζ της Madonna; Ποια πρέπει να είναι η εμφάνισή σας κατά την διάρκεια του σεξ; Όλα αυτά τα… καίρια θέματα αποτέλεσαν την θεματολογία του Mr. MakeUp στα μόλις οκτώ videos που όμως ακόμη βρίσκουν φανατικούς οπαδούς που σχολιάζουν στο κάτω μέρος και ζητούν νέες του εμφανίσεις.

Διεθνές γέλιο α λα Youtube

*Remi Gaillard


Οι φάρσες του Γάλλου Ρεμί έχουν αποκτήσει διαστάσεις μύθου στο διαδικτυακό κοινό, που κολλά με τις ώρες μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή, παρακολουθώντας videos με τις ευφάνταστες φάρσες του. Αντιμετωπίζει αστυνομικούς, στήνει περίεργα σκηνικά για να καταγράψει αντιδράσεις με κρυμμένες κάμερες, παριστάνει το Χελωνονιντζάκι σε ανυποψίαστους πιτσαδόρους και στήνει «μαφιόζικα» σκηνικά σε πάρκινγκ. Κορυφαία στιγμή του ήταν ο τελικός του Γαλλικού Κυπέλλου ποδοσφαίρου του 2002, όταν ο Ρεμί έβαλε μια στολή της νικήτριας ομάδας, συμμετείχε στους πανηγυρισμούς, ο τότε Γάλλος Πρόεδρος Ζακ Σιράκ του έδωσε το χέρι του για χειραψία, και κανείς δεν κατάλαβε πως δεν ήταν ένας εκ των πρωταθλητών. Δείτε περισσότερα videos του Ρεμί στο κανάλι του στο YouTube

*Pam Ann


Η πιο διάσημη αεροσυνοδός του κόσμου λέγεται Pam Ann, πετά με κάθε εταιρία που υπάρχει στον πλανήτη και μιμείται μέσα από τα videos της την εμφάνιση, τις προφορές και την εξυπηρέτηση της εκάστοτε αερογραμμής. Στο παραπάνω video πάρτε μια γεύση από αρκετές ευρωπαϊκές εθνικές αερογραμμές, ενώ εδώ μπορείτε να δείτε πώς βλέπει η Pam Ann την εξυπηρέτηση α λα ελληνικά, στην Ολυμπιακή: Μία θεριακλού αεροσυνοδός, που καπνίζει, ξεστομίζει βρισιές και κερνάει φρεσκοκομμένο… γύρο από την σούβλα στους επιβάτες! 

Γιώργος Κόκουβας
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v