Επιχειρηματίες πολυτελείας, γένους... θηλυκού

Είναι αυτές που καθόρισαν χθες τι φοριέται σήμερα. Αυτές που γνωρίζουν τις τάσεις και την μόδα πριν ακόμα "γεννηθούν". Αυτές που κάνουν την πολυτέλεια τρόπο ζωής και όνειρο για τις υπόλοιπες από εμάς. Γνωρίστε τις σπουδαιότερες γυναίκες στον κόσμο της μόδας και της ομορφιάς σήμερα.
Επιχειρηματίες πολυτελείας, γένους... θηλυκού
Το λέει και το Savoir Vivre: Πρώτα οι κυρίες! Όπως και να το κάνουμε, η πολυτέλεια και το στιλ συχνότερα περιστρέφονται γύρω από τις γυναίκες. Οι παρακάτω σχεδιάστριες, επιχειρηματίες και trendsetters αντιπροσωπεύουν την ανανεώσιμη ενέργεια της παγκόσμιας βιομηχανίας της πολυτέλειας. Με δημιουργικότητα και πίστη, ισχύ και πειθώ, είναι αυτές που επαναπροσδιορίζουν την έννοια της «χλιδής». Γνωρίστε τις:

Odile Roujol
Πρόεδρος της Lancôme
Κομψή και καθώς πρέπει. Φρέσκια και στιλάτη, αλλά χωρίς να προκαλεί. Δυναμική και τρυφερή. Όπως ακριβώς και ο τεράστιος γαλλικός οίκος των πολυτελών καλλυντικών, προϊόντων ομορφιάς και αρωμάτων που αντιπροσωπεύει. Η Roujol είναι η πρώτη γυναίκα που ανέλαβε πρόεδρος της Lancôme τον Ιούνιο του 2006, φέρνοντας στην εταιρία μία αμερικανικού τύπου αμεσότητα, διανθισμένη με μία διάθεση φιλοπαιγμοσύνης. Αν δεν αφιερώνει τα σαββατοκύριακά της σε επαγγελματικά ταξίδια τα περνά με τους γιους της κάνοντας πατινάζ το πρωί και απολαμβάνοντας παραστάσεις στην όπερα το βράδυ. Σκοπός της, όπως λέει, στην 73 ετών σήμερα εταιρία είναι να την επαναφέρει στα σύγχρονα πράγματα, να την κάνει να συμβαδίζει με την εποχή. Όλα αυτά, όμως, με μικρά βήματα γιατί «η επανάσταση δεν είναι κατάλληλη για τις top brands που κυκλοφορούν παγκοσμίως. Νομίζω πως οι άνθρωποι χάνονται αν ξαφνικά και ολοκληρωτικά κάνεις μεγάλες αλλαγές». Ίσως γι’αυτό προτίμησε μία ηθοποιό όπως η Juliette Binoche για να διαφημίσει την νέα σειρά αντιγήρανσης Rénergie, και ίσως χάριν σε αυτήν την πολιτική, η Lancôme να είναι σήμερα η μεγαλύτερη εταιρία προϊόντων ομορφιάς στον κόσμο, με πωλήσεις που τον περασμένο χρόνο έφτασαν τα 20,7 δισεκ. ευρώ.

Anya Hindmarch
Σχεδιάστρια και πρόεδρος της εταιρίας Anya Hindmarch
Οι εργαζόμενες μητέρες συχνά περιγράφουν την ισορροπία που απαιτείται ανάμεσα στην οικογένεια και την δουλειά ως «ταχυδακτυλουργία». Φανταστείτε, λοιπόν, ένα ταχυδακτυλουργικό νούμερο το οποίο περιλαμβάνει: Μία σαραντάχρονη βρετανίδα, σχεδιάστρια τσαντών που έχει 52 καταστήματα παγκοσμίως συν ένα εύρωστο on-line κατάστημα, η οποία πέρα από τσάντες σχεδιάζει παπούτσια και άλλα δερμάτινα είδη και διευθύνει την εν λόγω εταιρία, που κοστολογείται να υπερβαίνει τα 40 εκατομ. ευρώ, ενώ μεγαλώνει ταυτόχρονα πέντε παιδιά, ηλικίας από 5 έως 19 ετών. Πώς τα καταφέρνει; Έχοντας τα πάντα κοντά της. Μένοντας 4 λεπτά με το αυτοκίνητο μακριά από την δουλειά της, έχοντας τον άντρα της ως οικονομικό διευθυντή στην εταιρία (και στο διπλανό γραφείο) και την νταντά να βάζει τα παιδιά σε πρόγραμμα. Και αν είναι επιτυχημένη; H Madonna και η Reese Witherspoon είναι κάποιες μόνο από τις πιστές πελάτισσές της, ενώ η βαμβακερή τσάντα της “I’m Νot a Plastic Bag”, χάριν στην οικολογική συνείδηση έχει πουλήσει αφάνταστα πολύ. Το μότο της; KEEP CALM AND CARRY ON (ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΣΕ).

Liya Kebede
Φιλάνθρωπος: Ιδιοκτήτρια και ιδρύτρια της εταιρίας παιδικών ρούχων lemlem
H Liya Kebede θα μπορούσε να είναι υπερ-ικανοποιημένη με το συμβόλαιο πολλών εκατομμυρίων δολαρίων που έχει τόσο με την Estée Lauder όσο και με διάφορες άλλες διαφημίσεις, εμφανίσεις στα μεγαλύτερα catwalks και αμέτρητα εξώφυλλα, για να μην αναφέρουμε τα δύο όμορφα παιδάκια της. Το 2005, όμως, αφού ονομάστηκε πρέσβειρα καλής θελήσεως του UNWHO για την προσπάθειά της να αναδείξει τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν στην υγεία τους οι νέες μαμάδες και τα μωρά στην Αιθιοπία, η Kebede ένιωσε πως είχε περισσότερα να δώσει στην χώρα της. Σε ένα ταξίδι της στην Addis Ababa συνειδητοποίησε πως οι παραδοσιακοί υφαντές χάνουν τις δουλειές τους εξαιτίας της χαμηλής ζήτησης των αγαθών τους και κατάλαβε πως αν τους προσλάμβανε, θα μπορούσε να τους παρουσιάσει στην δυτική αγορά. Έτσι, το 2007 γεννήθηκε η lemlem, που στα αμαρικά σημαίνει «ανθίζω», μία συλλογή παιδικών ρούχων που ράβονται στην Αιθιοπία και πλέον πωλούνται σε καταστήματα όπως τα Barneys και τα Scoop, αλλά και on-line στο sonsanddaughtersinc.com.

Shamina Talyarkhan
Ειδικευμένη τεχνίτρια, ιδιοκτήτρια της εταιρίας Shameeza Embroideries
Η Shamina Talyarkhan είναι μία από τις πιο κομψές -και λιγότερο αναγνωρισμένες- γυναίκες στην βιομηχανία της μόδας. Γνωρίζει προσωπικά πολλούς από τους κορυφαίους σχεδιαστές και έχει παραβρεθεί σε κάποια από τα σημαντικότερα shows στη Νέα Υόρκη, το Παρίσι και το Μιλάνο τα τελευταία 30 χρόνια. Η δουλειά της έχει παρουσιαστεί σε περιοδικά όπως το Vogue και το Paper και πωλείται στα καλύτερα καταστήματα όλου του κόσμου. Στα 56 της είναι ιδιοκτήτρια της Shameeza Embroideries, μιας μικρής φίρμας που δημιουργεί πλούσια διακοσμημένα και κεντήματα υφάσματα για φίρμες όπως οι Valentino, Marc Jacobs και Calvin Klein. Την περασμένη σεζόν, μάλιστα, έστειλε περισσότερα από 2.500 κομμάτια (συμπεριλαμβανομένων διακοσμητικών κολάρων, μανσετών και ολόκληρων ενδυμάτων) από το εργοστάσιο στο Mumbai (πρώην Βομβάη) που απέφεραν ένα μεγάλο ποσοστό των εσόδων της εταιρίας, τα οποία υπολογίζονται συνολικά στα 4,3 εκ. ευρώ ετησίως. Παντρεμένη με μέλος του Βασιλικού Οίκου του Johor, εδώ και 26 χρόνια, βρέθηκε στην βιομηχανία των κεντημάτων κατά τύχη. Από μικρή είχε πάθος με την μόδα και τα φορέματα οίκων όπως οι Ungaro, Valentino και Yves Saint Laurent και σιγά-σιγά βρήκε την ευκαιρία να δημιουργήσει την δική της σειρά βραδινών ρούχων. Ήταν, όμως, πιο εύκολο να πουλήσει τα υφάσματά της σε σχεδιαστές παρά να λανσάρει στην απαιτητική αγορά της Δύσης ρούχα Made in India. Έτσι, η Anne Klein έγινε η πρώτη της μεγάλη πελάτισσα.

Victoria Brynner
Παραγωγός: Ιδρύτρια/πρόεδρος της
Stardust Visions και Stardust Celebrities
Μιλάει τέσσερις γλώσσες. Μεγάλωσε στην Ελβετία και το Παρίσι, όπου η μητέρα της ήταν μόνιμη θεατής σε επιδείξεις μόδας και «πρέσβειρα» ειδών του Valentino, ενώ ο Ρώσος πατέρας της έγινε γνωστός στον κόσμο ως «βασιλιάς». Η ίδια θα μπορούσε να είναι διπλή πράκτορας σε ταινία του James Bond. Ως κόρη του Yul Brynner δεν δυσκολεύτηκε να ιδρύσει και να προεδρεύσει των εταιριών Stardust Visions και Stardust Celebrities, που φροντίζουν να προωθούν τους ηθοποιούς σε διαφημιστικές καμπάνιες. Στα 45 της, αποτελεί την απόλυτη Hollywood insider αλλά και μία ικανότατη photo editor ταυτόχρονα. Η ίδια λέει ότι μιλά και άλλες γλώσσες, όπως την διάλεκτο της μόδας και της ομορφιάς, αυτήν του Hollywood και αυτήν της φωτογραφίας. Αυτό που την βοήθησε, ωστόσο, επαγγελματικά ήταν το σωστό timing, αφού ξεκίνησε τις εταιρίες της όταν το Hollywood άρχισε να βασίζεται στην φωτογραφία, τους στιλίστες και το μάρκετινγκ. Σήμερα, με έναν σύζυγο και δύο παιδιά, μπορεί να καυχιέται για πελάτες όπως η Louis Vuitton και η Lancôme στους διαφημιστές και για διαφημιζόμενους celebrities όπως οι Scarlett Johansson για την Vuitton, Matthew McConaughey για την Stetson, και Katherine Heigl για την Nautica.

Stella McCartney
Σχεδιάστρια: Υπεύθυνη δημιουργικού τμήματος της εταιρίας Stella McCartney
Ως κόρη του πρώην Beatle Paul McCartney και της «επαναστάτριας» αμερικανίδας συζύγου του Linda, δεν μας κάνει εντύπωση που η Stella έχει αυτήν την επίμονη ιδέα ότι θα αλλάξει τον κόσμο (της μόδας τουλάχιστον). Και γιατί όχι, άλλωστε, αφού έχει ήδη καταφέρει να γίνει μία από τις σημαντικότερες σχεδιάστριες της εποχής της, με τα αποκλειστικά ραμμένα ρούχα της να επιλέγονται συχνά ως εμφανίσεις πάνω στο κόκκινο χαλί, τη στιγμή που η Gucci Group έχει επενδύσει το 50% των μετοχών της στην εταιρίας της. Σκοπεύει, μάλιστα, να ταράξει τα νερά της μόδας τόσο όσο ο Elvis και οι Beatles τάραξαν τα νερά της μουσικής. Ξεκίνησε το 1995, σχεδιάζοντας ρούχα με περιβαλλοντολογική συνείδηση, αρνούμενη να χρησιμοποιήσει ποτέ γούνα ή δέρμα για τις συλλογές της, αλλά παραμένοντας πιστή στην πολυτέλεια, την καλή ποιότητα, το καλό ρούχο. Πιστές πελάτισσές της σήμερα είναι οι Gwyneth Paltrow, Natalie Portman και Madonna, τις οποίες λατρεύει γιατί έχουν και αυτές κάτι το επαναστατικό μέσα τους. Δείχνει λοιπόν να συνεχίζει την κληρονομιά των γονιών της αντάξια.

Kira Plastinina
Σχεδιάστρια: Ιδρύτρια της εταιρίας Kira Plastinina και μαθήτρια λυκείου.
Παρά την ψυχαναγκαστική προκατάληψη προς τα ανήλικα μοντέλα και το λανσάρισμα ρούχων και αξεσουάρ που μόνο έφηβες (ή γυναίκες σε διαστάσεις έφηβης) θα μπορούσαν να φορέσουν, η βιομηχανία της μόδας διοικείται πάντα από μεγάλους. Υπάρχουν, ωστόσο, κάποιες εξαιρέσει: ο Yves Saint Laurent ήταν ένα πραγματικό παιδί-θαύμα. Ενώ λίγες μέρες μετά τον θάνατό του, τον περασμένο Ιούνιο, η Kira Plastinina εγκαινίαζε το 54ο κατάστημά της στο Λος Άντζελες. Τα πάντα γύρω από την Kira -όπως το πώς αυτή και ο πατέρας της που διαχειρίζεται τα οικονομικά της εταιρίας, λειτουργούν- είναι ένα αβίαστο μείγμα μαζικής αγοράς, υψηλής μόδας και στρατηγικών ψυχαγωγίας. Γιατί, παρά τα 16 της χρόνια, τις σχολικές της υποχρεώσεις και την Μόσχα, ως τόπο διαμονής της, τα καταφέρνει όλα μια χαρά. Το πελατολόγιό της αποτελείται φυσικά από εφήβους 12 έως 17 ετών και το κεντρικό της κατάστημα βρίσκεται μέσα σε ένα από τα καλύτερα Mall της Μόσχας δίπλα στους κινηματογράφους και τα ποπ-κορν. Όλα σύμφωνα με την ηλικία της, δηλαδή, όπως και οι τιμές των ρούχων της που κυμαίνονται από 30 έως 130 ευρώ. Στο σχολείο πάντως, λέει, δεν μιλά ποτέ για την δουλειά. Και όλοι την θεωρούν μία κανονική έφηβη.

L'Wren Scott
Σχεδιάστρια: Ιδιοκτήτρια της εταιρίας L'Wren Scott
Με ύψος 1,90 η L'Wren Scott έφυγε από το Roy της Utah το 1985 με σκοπό να γίνει μοντέλο στο Παρίσι και από τότε, η ζωή της είναι γεμάτη χρυσόσκονη. Φίλοι της στο Παρίσι έγιναν οι Karl Lagerfeld και Thierry Mugler, ενώ έγινε περισσότερο γνωστή ως μοντέλο για καλσόν. Το 1994, η Scott (σήμερα 44 ετών) μετακόμισε στην Καλιφόρνια και έγινε στιλίστρια στον σπουδαίο φωτογράφο Herb Ritts, ενώ δεν άργησε να λανσάρει τα δικά της ρούχα με τα οποία έντυσε σταρς όπως η Nicole Kidman. Το 2001 γνώρισε σε μία φωτογράφηση τον Mick Jagger, με τον οποίον σήμερα μοιράζονται τακτικά την ίδια σουίτα σε πανάκριβο ξενοδοχείο του Μανχάταν. Λατρεύει τα πολύτιμα πετράδια και τις γούνες, αλλά και να γυρίζει την πόλη μέσα σε ακριβές λιμουζίνες. Λατρεύει τα καλύτερα των καλύτερων. Αλλά λατρεύει και την δουλειά, στην οποία επενδύει όλη την πολυτέλεια και το γούστο του κόσμου, δημιουργώντας τουαλέτες και ρούχα ραμμένα με χρυσές κλωστές και πετράδια, αξίας πολλών χιλιάδων ευρώ. «Η πολυτέλεια είναι μία πνευματική κατάσταση. Και μπορεί να μεταφράζεται τυχαία στον κάθε άνθρωπο. Είναι κάτι τελείως προσωπικό», λέει.

Lorna Kelly
Εκπλειστηριάστρια πολυτελών ειδών
Η Lorna Kelly ήταν 30 ετών και μία ελκυστικότατη και πολύ ατίθαση γραμματέας στο Sotheby's της Νέας Υόρκης, όταν ο διακεκριμένος οίκων δημοπρασιών την πληροφόρησε ότι ήταν πολύ «άγρια» για να πάρει προαγωγή σε στέλεχος της εταιρίας (με αφορμή την προαγωγή του διευθυντή της). Η Kelly ήταν η ατομική ενέργεια προσωποποιημένη, είχε θεατρική βρετανική προφορά και φορούσε δαχτυλίδια σε κάθε δάχτυλο των χεριών της και vintage ρούχα. Έτσι, σύντομα μεταφέρθηκε στο τμήμα των γιαπωνέζικων ειδών και ακόμα πιο σύντομα, εκείνη χτύπησε την πόρτα του προέδρου της ζητώντας του να διεξάγει τις δικές της πωλήσεις. Και παραδόξως, εκείνος συμφώνησε. Ήταν η πρώτη γυναίκα στους κορυφαίους αμερικανικούς πλειστηριασμούς του Sotheby’s και μπορούσε να πουλήσει το οτιδήποτε με το μοναδικό της χάρισμα. Σήμερα διοργανώνει τους δικούς της πλειστηριασμούς και ήταν αυτή που πούλησε το περίφημο διαμαντένιο κολιέ της πριγκίπισσας Νταϊάνα. Σήμερα, στα 65 της, δηλώνει πως είναι μία από τους καλύτερους εκπλειστηριαστές στην Αμερική, είναι μαθήτρια του βουδισμού και συχνά βάφει μία μεγάλη ροζ τούφα στα μαλλιά της. «Βοηθώ τον κόσμο να παντρεύεται τις επιθυμίες του», λέει.

Shireen El Khatib
Διευθύντρια πωλήσεων της
Al Tayer Insignia
Το 1992, η Al Tayer, μία εμπορική εταιρία στο Dubai που φροντίζει να παρέχει στους σεΐχηδες και τους εμίρηδες όλες τις ολοκαίνουργιες Jaguar και τα Land Rovers, αποφάσισε να προσθέσει στο portfolio της κοσμήματα και είδη μόδας. Είχε, φαίνεται, βλέψεις γιατί τι επρόκειτο να σημαίνει μερικά χρόνια μετά το shopping στο Dubai. Η εταιρία προσέλαβε την Shireen El Khatib για να διευθύνει το πρώτο κατάστημα κοσμημάτων Bulgari στο Dubai, με την πίστη ότι μία γυναίκα θα ήταν πιο κατάλληλη στον χώρο αυτόν. Με μητέρα Αιγύπτια και πατέρα Παλαιστίνιο, η Shireen σπούδασε επιχειρηματική οικονομία στο Αμερικανικό Πανεπιστήμιο του Παρισίου, έτσι ώστε να αποκτήσει τόσο την Αμερικανική όσο και την Ευρωπαϊκή κουλτούρα. Ως στέλεχος της Al Tayer, έμαθε ιταλικά, ασχολήθηκε με τα πολύτιμα κοσμήματα και χρειάστηκε να τα βγάλει πέρα με χιλιάδες ντόπιους που νόμιζαν πως τα Bulgari ήταν ταξιδιωτικό γραφείο για την Βουλγαρία. Χρειάστηκε λοιπόν να τους εκπαιδεύσει. 16 χρόνια μετά, η El Khatib βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων της εταιρίας και αποτελεί στα Εμιράτα την επιτομή της μόδας.

Linda Fargo
Εμπορική διευθύντρια και υπεύθυνη παρουσιάσεις καταστημάτων Bergdorf Goodman
H Linda Fargo ζει στην αγορά. Επισκέπτεται τα showrooms των σχεδιαστών και ψάχνει το επόμενο hot item που θα αγοράσει. Ως senior vice president για το τμήμα μόδας και παρουσίασης καταστημάτων της Bergdorf Goodman, είναι η trend spotter (αυτή που εντοπίζει τις τάσεις) στο τμήμα πολυτελών ειδών. Και αυτό που θα αποφασίσει μπορεί να επηρεάσει κατά εκατομμύρια δολάρια τα κέρδη (ή την ζημιά) της μυθικής εταιρίας, στην γωνίας της πέμπτης λεωφόρου και της 58ης οδού, στη Νέα Υόρκη. Πριν τεθεί προς πώληση το οτιδήποτε στο κατάστημα από κοσμήματα πολλών χιλιάδων δολαρίων έως φορέματα λιγότερων, η Fargo πρέπει να το εγκρίνει. Και αυτό την κάνει μία από τις ισχυρότερες γυναίκες στην βιομηχανία της μόδας. Περνά της μέρες της εξετάζοντας τις προτάσεις κορυφαίων σχεδιαστών, όπως ο Giorgio Armani και οίκων όπως ο Christian Dior, ενώ πρόσφατα ζήτησε από τον σπουδαίο γάλλο σχεδιαστή κοσμημάτων Joel Rosenthal να δημιουργήσει ένα ζευγάρι σκουλαρίκια, όμοια με ένα μπουκέτο λουλουδιών που είδε στο ξενοδοχείο Ritz, στο Παρίσι. Ενώ πριν μερικά χρόνια δεν δίστασε να συμπεριλάβει στις φίρμες της εταιρίας έναν άγνωστο νεαρό σχεδιαστή που της έδειξε ένα φόρεμα, το οποίο αλλάζει χρώμα ανάλογα με την διάθεση αυτής που το φοράει. Αυτή κρατάει την σφραγίδα και η επιρροή της είναι εμφανής σε όλα τα είδη που πωλούνται στο κατάστημα. «Ψάχνω το περιεχόμενο στο κατάστημα και φροντίζω τα πάντα να έχουν να κάνουν με τη μόδα, από το προϊόν μέχρι την τσάντα που θα τοποθετηθεί μετά την αγορά του», τονίζει.

Veronique Gabai-Pinsky
Αρωματοποιός: Πρόεδρος της εταιρίας Aramis και σχεδιάστρια για την Estée Lauder Co.
«Δεν δουλεύω με εταιρίες που λανσάρουν τάσεις, γιατί ασχολούνται μόνο με το «τώρα», ενώ για εμένα το τώρα έχει τελειώσει. Θέλω το μέλλον», λέει η Veronique. Είναι αυτή που δημιούργησε επιτυχημένα αρώματα, όπως το Be Delicious, για την Donna Karan και το Dreaming, για τον Tommy Hilfiger, επιχειρώντας να φτάσει στην ουσία της ψυχής του κάθε σχεδιαστή. Και έχει φτάσει στην κορυφή μιλώντας μία παράξενη, δημιουργική γλώσσα που γίνεται όμως κατανοητή από τους σχεδιαστές. «Αυτό που ψάχνουμε σε ένα άρωμα είναι βασικά μία συνέχεια του DNA της φίρμας συνδυασμένη με τις προσταγές του καταναλωτή την εκάστοτε στιγμή», εξηγεί. «Είμαστε μία γενιά που ζει συνεχώς με αλλαγές -στην καριέρα, στα αισθηματικά, στα πιστεύω μας- οπότε κανείς πρέπει πραγματικά να συνταράξει τον καταναλωτή με το προϊόν, χωρίς να χρειάζεται να του εξηγήσει». Στα 42 της, περνά τον καιρό της προσπαθώντας να «εμβαθύνει» στον εκάστοτε σχεδιαστή και να καταλήξει στις 10 εντολές που, σύμφωνα με την προσωπικότητά του, θα καθορίσουν το προφίλ του κάθε αρώματος. Και κάπως έτσι τα δύσκολα, γίνονται απλά. «Μερικές ιδέες είναι τόσο προφανείς, αλλά πρέπει να εκτελεστούν με τον πιο σωστό τρόπο για να καταφέρουν να φτάσουν το κοινό», λέει και χαμογελάει.

Πηγή: www.time.com
Επιμέλεια: Έλενα Μπούλια
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v