R.Mc Νamer-R. Buchakjian: Σχεδιάζοντας το κάλλος

Τι εμπνέει σήμερα δυο κορυφαίους σχεδιαστές κοσμημάτων και πως βλέπουν τη θέση του ελληνικού κοσμήματος στη διεθνή αγορά; O Ronald Mc Νamer και ο Raffi Buchakjian, δύο "γκουρού" του κοσμήματος και συνεργάτες του οίκου Zolotas βρέθηκαν στην Αθήνα. Το In2life τους συνάντησε. 
Τι εμπνέει σήμερα δυο κορυφαίους σχεδιαστές κοσμημάτων και πως βλέπουν τη θέση του ελληνικού κοσμήματος στη διεθνή αγορά; Δύο κορυφαίοι σχεδιαστές κοσμημάτων και συνεργάτες του οίκου Zolotas βρέθηκαν στην Αθήνα. 

Παρά τη φήμη τους, τόσο ο Ronald Mc Νamer όσο και ο Raffi Buchakjian εμφανίζονται εξαιρετικά απλοί και σχεδόν με κανένα... κόσμημα, εκτός από ένα διακριτικό ρολόι. Σκέφτομαι αν σε άλλες εποχές θα ένιωθαν άνετα να φορούν και οι ίδιοι κάποιες από τις δημιουργίες τους.  

Πώς θεωρείτε ότι έχει μεταβληθεί ο ρόλος του κοσμήματος με την πάροδο των χρόνων; Τι ρόλο παίζει η μόδα;

Ronald Mc Νamer:
Σήμερα, το αναγνωρίσιμο επώνυμο κόσμημα τοποθετεί κοινωνικά την γυναίκα. Το κόσμημα παραμένει στολίδι για κάθε γυναίκα και πιο συγκεκριμένα, το πολύτιμο κόσμημα – όχι το αξεσουάρ, δεν μπορεί κανείς να πει ότι επηρεάζεται από φαινόμενα αυτού που θα αποκαλούσαμε μόδα- τουλάχιστον όχι με την έννοια του παροδικού.

Θεωρείτε δυσκολότερο να σχεδιάζετε κοσμήματα για έναν άνδρα ή για μια γυναίκα;

Raffi Buchakjian:
Δεν είναι περισσότερο η λιγότερο δύσκολο να σχεδιάσουμε για τον άνδρα ή την γυναίκα. Η δημιουργία ενός σχεδίου είναι πάντα θέμα έμπνευσης και τα κοσμήματα καλούνται να είναι πανέμορφα. Οι αισθητικές ανάγκες των δύο φύλων μπορεί να διαφέρουν, αλλά οι απαιτήσεις τους είναι κοινές: Ένα όμορφο στολίδι που θα αναδείξει την προσωπικότητα και τις ιδιαιτερότητες του καθενός. 

Ποια είναι τα αγαπημένα σας υλικά;

R.B.:
Όταν σχεδιάζει κανείς πολύτιμα κοσμήματα έχει κατά νου αποκλειστικά τα καλύτερα υλικά. Οι πρώτες ύλες δεν επιτρέπεται παρά να είναι οι πιο πολύτιμες: καθαρά μέταλλα, σπάνιοι λίθοι. Ανάλογα με το σχέδιο αποφασίζουμε την τελική εμφάνιση, ουσιαστικά επιλέγουμε τα χρώματα: π.χ. κόκκινο ρουμπίνι και μαύρος χρυσός. Δεν υπάρχουν φόρμουλες που να ισχύουν εφ’ όρου ζωής. Σε κάποιες φάσεις της ζωής μου νιώθω ότι με εκφράζει το τάδε υλικό και τον επόμενο χρόνο θεωρώ ότι το γούστο μου έχει εντελώς αλλάξει. Προτιμώ να λέω ότι το αγαπημένο μου υλικό είναι αυτό που θα χρησιμοποιούσα αν σχεδίαζα ένα κόσμημα αυτή τη στιγμή.

Ποια είναι η πηγή έμπνευσής σας;

R.B.- R.M.:
Αναμφισβήτητα οι γυναίκες! 

Ποια θα λέγατε ότι είναι τα 5 σημαντικότερα κοσμήματα που κάθε γυναίκα πρέπει να έχει;

R.M:
Κάθε γυναίκα έχει τις δικές τις επιθυμίες και προτιμήσεις. Μπορεί το σημαντικότερο κόσμημα να αποτελείται από ένα μοναδικό δαχτυλίδι ή από τα 17 διαφορετικά κομμάτια απαραίτητα στο παρουσιαστικό μίας Ινδής κοπέλας. 

Ποια είναι η γνώμη σας για τις Ελληνίδες; Θα λέγατε ότι είναι καλόγουστες; Νιώθετε κάποιους αισθητικούς περιορισμούς όταν καλείστε να σχεδιάσετε κάτι για αυτές;

R.B:
Η Ελληνίδα γυναίκα είναι αισθησιακή. Αγαπά και αναζητά το κόσμημα. Το κόσμημα είναι σημαντικό μέρος στην οικογενειακή παράδοση των Ελλήνων. Ο τύπος της συγκεκριμένης γυναίκας δεν μας περιορίζει αντιθέτως είναι αυτός ακριβώς που μας εμπνέει. Ταμπεραμέντο, μεσογειακή διάθεση, θέρμη, αλλά και σεμνότητα, διακριτικότητα και δύναμη.

Ποιος θα λέγατε ότι είναι ο βαθμός αποδοχής του ελληνικού κοσμήματος στο εξωτερικό;

R.M.:
Σε γενικές γραμμές τα κοσμήματα σήμερα δεν χαρακτηρίζονται από τη χώρα προέλευσής τους. Η παγκοσμιοποίηση έχει αγγίξει όλους τους κλάδους και έχει αλλάξει τα δεδομένα και στο κόσμημα .Το ελληνικό κόσμημα μπορεί άριστα να σταθεί δίπλα σε οποιοδήποτε ξένο, αρκεί μαζί με το μεράκι και τις ιδέες των Ελλήνων να συνδυάζονται και τα ποιοτικά εκείνα χαρακτηριστικά που κάνουν τον κάθε αγοραστή χαρούμενο.

Ποιες είναι οι εντυπώσεις σας από τη συνεργασία με τον οίκο Ζολώτα;

R.M.:
Μία συνεργασία δεν είναι ζήτημα εντυπώσεων. Η συνεργασία με τον οίκο ZOLOTAS είναι βασισμένη στην συνύπαρξη της πλήρους ελευθερίας έκφρασης των ιδεών και των απόψεών μας με τον σεβασμό της ιστορίας του Οίκου. Είναι μία πάρα πολύ γόνιμη συνεργασία. 

Θα θέλατε να σχολιάσετε την αυξανόμενη τάση των γυναικών να αγοράζουν κοσμήματα για τον εαυτό τους;

R.B.:
Η σύγχρονη γυναίκα είναι οικονομικά ανεξάρτητη και γι’ αυτό αυξάνεται το ποσοστό γυναικών που αγοράζουν κοσμήματα για τον εαυτό τους. Είναι διαφορετική αυτή η έννοια και δεν ανταγωνίζεται το γεγονός πως πάντα τα ζευγάρια θα σφραγίζουν τις σχέσεις τους και τις σημαντικές στιγμές της ζωής τους με την προσφορά ενός πολύτιμου κοσμήματος.

Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας
R.B.- R.M: Εμείς!


Γιώργος Παπανικολάου

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v