SPECIALSΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Εκπτώσεις – Χειμώνας 2010: Οι τιμές και οι εκπλήξεις της αγοράς

Για άλλη μία χρονιά η συντακτική ομάδα του In2life σαρώνει τις κεντρικότερες αγορές της πρωτεύουσας, ανακαλύπτει τις καλύτερες και χειρότερες τιμές σε γυναικεία, ανδρικά, παιδικά και είδη σπιτιού και παρουσιάζει τον πιο χρήσιμο χάρτη των εκπτώσεων.

Εκπτώσεις – Χειμώνας 2010: Οι τιμές και οι εκπλήξεις της αγοράς

των Έλενας Μπούλια, Ηρώς Κουνάδη, Νικόλα Γεωργιακώδη

Ποιος καταφέρνει να αντισταθεί στις χειμερινές εκπτώσεις, όταν μπορεί πλέον να αποκτήσει όλα αυτά που λίγες μέρες πριν έμοιαζαν εντελώς απαγορευμένα για το πορτοφόλι του; Πώς όμως, από την άλλη, θα καταφέρουμε να συγκρατήσουμε την καταναλωτική μας μανία, αγοράζοντας μόνο αυτά που πραγματικά χρειαζόμαστε;

Η συντακτική ομάδα του In2life σαρώνει και φέτος τις κεντρικότερες αγορές της πρωτεύουσας: Ερμού, Κολωνάκι, Golden Hall, επιπλάδικα λεωφόρου Ποσειδώνος -και έπεται συνέχεια, καθώς το συγκεκριμένο αφιέρωμα θα ανανεώνεται τακτικά κατά την διάρκεια των εκπτώσεων. Ανακαλύπτει τι εκπτώσεις πραγματοποιεί το κάθε κατάστημα, τι αποθέματα προϊόντων υπάρχουν, σε ποια καταστήματα η έκπτωση είναι ασήμαντη και σε ποια εξαιρετική. Εν ολίγοις, ετοιμάζουμε έναν χρηστικό χάρτη των εκπτώσεων της πόλης για να βρείτε εύκολα και γρήγορα τα "τι, πού και πόσο;" που σας ενδιαφέρουν.

Στα υποθέματα του αφιερώματος, λοιπόν (στα δεξιά της σελίδας) θα δείτε τις εκπτώσεις των καταστημάτων της Αθήνας σε γυναικεία, ανδρικά, παιδικά και είδη σπιτιού. Παρακάτω, επίσης, θα διαβάσετε συμβουλές για το πώς θα κερδίσετε ακόμα περισσότερα από τις φετινές αγορές σας. Καλό shopping, λοιπόν, και κυρίως... καλή διασκέδαση!

Τι να περιμένετε στις φετινές εκπτώσεις
Με την κρίση στα μαγαζιά να συνεχίζει να απασχολεί τους ιδιοκτήτες τους, το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτή τη φορά δεν θα υπάρχουν «παιχνίδια» με τις τιμές. Οι εκπτώσεις αναμένονται μεγάλες από την πρώτη κιόλας μέρα -άτυπα οι προσφορές έχουν ήδη ξεκινήσει εδώ και αρκετό καιρό- και η «μισή τιμή» θα είναι σχεδόν δεδομένη στα περισσότερα είδη ένδυσης και αξεσουάρ.

Αυτό που πρέπει, επίσης, να περιμένετε είναι ότι τα περισσότερα «αξιόλογα» είδη της τρέχουσας σεζόν μπορεί να έχουν εξαφανιστεί –με τις προσφορές που λέγαμε παραπάνω αλλά ακόμα και με την πρακτική της «κράτησης» ενός προϊόντος προκειμένου ο ενδιαφερόμενος να το αγοράσει την πρώτη μέρα των εκπτώσεων (συνηθίζεται σε εμπορικά καταστήματα όπως το Attica). Το μόνο σίγουρο είναι ότι πολλές αλυσίδες θα έχουν ήδη βγάλει τα είδη της ανοιξιάτικης συλλογής τους, τα οποία φυσικά δεν θα πωλούνται με έκπτωση. Μην απογοητευτείτε, λοιπόν, και κυρίως μην διστάσετε να ρωτήσετε αν μπορείτε να βρείτε κάπου άλλου το παλτό, παραδείγματος χάριν, που είχατε σταμπάρει πριν μία εβδομάδα και πουλήθηκε.

Τέλος, πρέπει να έχετε ήδη αντιληφθεί πως οι μικρότερες εκπτώσεις γίνονται στα παπούτσια, ενώ στους οίκους μόδας το πιθανότερο είναι, αν έχουν καν εκπτώσεις, ότι αυτές θα αφορούν πολύ συγκεκριμένα είδη, πιθανώς και προηγούμενων σεζόν (στην μπουτίκ της Gucci, για παράδειγμα, θα βρείτε σίγουρα κάποιες τσάντες σε έκπτωση, αλλά σίγουρα δεν θα είναι αυτές που θα θέλατε να είναι -στην δε Louis Vuitton δεν γίνονται ποτέ εκπτώσεις).

Οι συντάκτες του In2life σημειώνουν: Τι είδαμε τις δύο πρώτες ημέρες των εκπτώσεων στα μαγαζιά
Ερμού και Κολωνάκι:
"Παρασκευή πρωί και οι δρόμοι της Αθήνας αρχίζουν σιγά-σιγά να γεμίζουν. Στην αγορά της Ερμού περισσότερο, σε αυτήν του Κολωνακίου λιγότερο, γυναίκες κατά κύριο λόγο, μόνες τους ή με παρέα, κάνουν την βόλτα τους, χαζεύουν βιτρίνες και μπαίνουν διστακτικά στα καταστήματα που φημίζονται για τις -κατά κανόνα- τσουχτερές τιμές τους. Στα πιο οικονομικά καταστήματα, βέβαια -όπως στα Zara, τα H&M, τα Bershka, τα Stradivarius-, γίνεται ήδη χαμός. Στα υπόλοιπα, η κίνηση είναι σχετική: όσο μεγαλύτερη είναι η ταμπέλα και το ποσοστό των εκπτώσεων, ανάλογα δείχνει να μεγαλώνει και το ενδιαφέρον των καταναλωτών." Αναλυτικά οι τιμές των καταστημάτων στα υποθέματα του αφιερώματος...

Golden Hall: "Σάββατο και δεύτερη μέρα εκπτώσεων είναι ο ιδανικότερος χρονικός συνδυασμός για να μην αποφασίσει κανείς να επισκεφθεί κάποιο από τα μεγάλα εμπορικά malls της Αθήνας. Όσοι το δοκίμασαν σίγουρα συμφωνούν ότι το να περιμένεις τουλάχιστον μισή ώρα στην ουρά για να καταφέρεις να μπεις στο επί πληρωμή Parking του The Mall, περισσότερο, ή του Golden Hall, λιγότερο, δεν δημιουργεί και τις καλύτερες προϋποθέσεις για την συνέχεια του shopping σου. Πόσο, μάλλον, να περιμένεις στην ουρά για να καταφέρεις να ρίξεις και εσύ μία γρήγορη ματιά στις κρεμάστρες με τα αγαπημένα σου ρούχα.

Ωστόσο, και παραδόξως, ίσως αυτός ο αγώνας για την απόκτηση του πολυπόθητου προϊόντος να είναι που προσφέρει τελικά πιο μεγάλο χαμόγελο άπαξ επιτευχθεί ο σκοπός, κι ας είναι το πραγματικό κέρδος του καταναλωτή συναισθηματικό περισσότερο -αλαζονικό για την ακρίβεια- παρά οικονομικό. Τι εννοώ; Οι εκπτώσεις στο Golden Hall σε λίγες μόνο περιπτώσεις ήταν κατά την γνώμη μου πραγματικά αξιόλογες -έφταναν δηλαδή το -50%. Αλλά ακόμα και έτσι, όταν ένα δερμάτινο τσαντάκι χειρός Loewe από 1.500 ευρώ έχει μειωθεί στο μισό, αναρωτιέμαι πόσα αληθινά χαμόγελα ικανοποίησης μπορεί να χαρίσει στους καταναλωτές." Αναλυτικά στα υποθέματα του αφιερώματος...

Καταστήματα επίπλων και ηλεκτρικών ειδών: "Σάββατο πρωί και η κίνηση στα καταστήματα επίπλων της Λεωφόρου Ποσειδώνος είναι μάλλον χλιαρή. Στα περισσότερα από αυτά, οι εκπτώσεις κυμαίνονται από -20% μέχρι -30%, ενώ υπάρχουν και επιμέρους "δυνατές" προσφορές σε επιλεγμένα είδη, κυρίως εκθεσιακά. Περισσότερο κόσμο βρήκαμε στις μεγάλες αλυσίδες, ενώ εντύπωση μας προκάλεσε το γεγονός ότι αρκετά καταστήματα ήταν απελπιστικά... άδεια από πελάτες.

Το αντίθετο ακριβώς συνέβαινε στα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών που επισκεφτήκαμε και στα οποία επικρατούσε... πανδαιμόνιο. Saturn, Media Markt, Public Συντάγματος έσφυζαν από κόσμο, ο οποίος έσπευσε να εκμεταλλευτεί τις πολύ καλές προσφορές σε συγκεκριμένα κομμάτια (υπολογιστές, gadgets, οικιακές συσκευές, τηλεοράσεις κτλ.). Αν και είμαστε σίγουροι ότι οι αλυσίδες έχουν αρκετό stock ακόμα, παρ' όλα αυτά σας συνιστούμε να προγραμματίσετε τις αγορές σας λίαν συντόμως." Αναλυτικά οι τιμές και οι προσφορές σε έπιπλα και ηλεκτρικά είδη στα υποθέματα του αφιερώματος...

Ετοιμάστε λίστα
Έστω και νοητή με τα προϊόντα που πραγματικά χρειάζεστε αλλά και με αυτά που θα θέλατε, αν βρείτε σε καλή τιμή, να αγοράσετε. Ταυτόχρονα, ορίστε ένα budget εντός των δυνατοτήτων σας χωρίς να ξετινάξετε τον τραπεζικό σας λογαριασμό και χωρίς να πληρώνετε δόσεις μέχρι τις επόμενες εκπτώσεις. Η πιο έξυπνη κίνηση που μπορεί να κάνει ο ευσυνείδητος καταναλωτής είναι να μην έχει καν μαζί του την πιστωτική του κάρτα την ημέρα της βόλτας του στα μαγαζιά, παρά μόνο το χρηματικό ποσό που σκοπεύει να ξοδέψει.

Έχετε πάντα την λίστα σας υπ’όψιν όταν θα πέσετε πάνω σε είδος πολυτελείας με πολύ μεγάλη έκπτωση, ώστε να αναρωτηθείτε αυτόματα: Το χρειάζομαι ή το θέλω πραγματικά; Τι νόημα έχει να αποκτήσετε ένα μεταξωτό μαντήλι Hermes με 80 ευρώ, αν δεν φοράτε ποτέ μαντήλια, πόσο μάλλον όταν με τα ίδια λεφτά μπορείτε να αγοράσετε κάτι από την λίστα «χρειάζομαι»;

Προγραμματίστε τις αγορές σας έξυπνα
Αν έχετε μόλις επιστρέψει από τα μαγαζιά, είναι σχεδόν σίγουρο πως αισθάνεστε εξουθενωμένοι, εκνευρισμένοι και έχετε αγοράσει ελάχιστα. Η πρώτη μέρα των εκπτώσεων στα εμπορικά καταστήματα -λιγότερο στις πολύ ακριβές μπουτίκ- είναι μία πραγματική κόλαση. Ακόμα χειρότερες είναι οι απογευματινές ώρες, όταν όλοι πλέον έχουν σχολάσει από τις δουλειές τους και σπεύδουν κατευθείαν στο κυνήγι του θησαυρού, αλλά και τα πρωινά του Σαββάτου που συνδυάζονται έτσι κι αλλιώς με έναν καφέ ή φαγητό κοντά στην κεντρική αγορά.

Συμβουλή μας είναι, αν δεν βιάζεστε να προλάβετε το προϊόν που έχετε βάλει στο μάτι και αν shopping για εσάς σημαίνει περισσότερο χαλαρή βόλτα και χάζεμα στα ράφια και τις κρεμάστρες χωρίς σπρωξίδι και αναμονές στα δοκιμαστήρια, να επιλέξετε την ώρα μη αιχμής. Αυτή είναι νωρίς το πρωί μιας καθημερινής. Είναι προτιμότερο να λείψετε δύο-τρεις ώρες από την δουλειά -ακόμα και να πάρετε μία μέρα άδεια- για να πραγματοποιήσετε την επίσκεψή σας στα μαγαζιά ανενόχλητοι, με τους πωλητές να έχουν όλον τον χρόνο στην διάθεσή σας, παρά να υποφέρετε μαζί τους όταν «η μάχη της medium φούστας» θα κορυφώνεται.

Γενικοί κανόνες
Η εμπειρία μας ως προς το shopping κατά την διάρκεια των εκπτώσεων -και μη- έχει να πει τα εξής πολύτιμα:
- Φορέστε κάτι που να βγαίνει και να μπαίνει εύκολα. Για τις γυναίκες το ιδανικό είναι: καλσόν, καθημερινό φόρεμα, μπότες και –κατά προτίμηση- στράπλες σουτιέν. Για τους άνδρες: φόρμα, αθλητικά και φούτερ. Μην ντυθείτε πολύ βαριά γιατί με το μέσα-έξω σε μαγαζιά και δοκιμαστήρια θα ιδρώνετε και θα ξε-ιδρώνετε.
- Πάρτε μαζί σας τον φίλο ή την φίλη που δεν θα βαρεθεί στο πρώτο μισάωρο και που θα σας συμβουλεύσει σωστά για το τι να αγοράσετε και τι όχι. Μην πάρετε μαζί την μαμά σας γιατί είτε θα τα βρίσκει όλα υπέροχα πάνω σας είτε πολύ ακριβά. Και κυρίως, μην πάρετε μαζί κάποιον που σκοπεύει να επιδοθεί σε εξίσου ακατάσχετο shopping με εσάς, ειδικά αν θέλει πράγματα που ούτε καν σας ενδιαφέρουν. Θα κουραστείτε αφάνταστα και θα ντρέπεστε να το δείξετε.
- Αν υπάρχει κάποιο πολυκατάστημα που συμπαθείτε, το οποίο έχει κάποιο members club -ή κρατά mailing lists των πελατών του- φροντίστε να δώσετε τα στοιχεία σας, καθώς θα ενημερώνεστε εγκαίρως για τις όποιες προσφορές μπορεί να κάνει αυτή η εταιρία πριν ή και άσχετα με τις εκπτώσεις.
- Βεβαιωθείτε ότι γίνονται αλλαγές στα είδη σε έκπτωση του καταστήματος που θα ψωνίσετε –πριν ψωνίσετε.
- Το σπουδαιότερο: Απολαύστε το! Μπείτε στις μπουτίκ -που υπό άλλες προϋποθέσεις δεν θα τολμούσατε καν- και δοκιμάστε ό,τι σας γυαλίσει. Το πιθανότερο είναι ότι και πάλι δεν θα ψωνίσετε αλλά… ποιος (το) ξέρει; Καθίστε για καφέ στο ενδιάμεσο για σύντομη ανασκόπηση στα είδη που μόλις αγοράσετε και… νιώστε ότι είναι η στιγμή που επιτέλους κάνετε δώρα και στον εαυτό σας. Θυμηθείτε την χαρακτηριστική ατάκα της Carrie, στο Sex and the City: «Θέλω τα χρήματά μου κάπου όπου μπορώ να τα βλέπω –κρεμασμένα, π.χ. στην ντουλάπα μου».

άρθρα αφιερώματος

SPONSORED LINKS

"Το πρόβλημα είναι ότι το σεξ είναι μια δύναμη της φύσης, ενώ η λογική δεν είναι."

Ashleigh Brilliant, Βρετανός σκιτσογράφος & γνωμικογράφος

  • 1687 - Μερική καταστροφή του Παρθενώνα από βόμβα των Ενετών που πολιορκούσαν την Ακρόπολη.

© 2002-2021 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2