ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Οι ελληνικές σειρές που άφησαν εποχή

Επειδή μερικές σειρές έχουν χαραχτεί στην μνήμη μας πιο πολύ από τις άλλες. Και είπαμε να τις θυμηθούμε…

Οι ελληνικές σειρές που άφησαν εποχή

Στην ελληνική τηλεόραση κάποτε επικρατούσε πολλή φασαρία. Καλά, και τώρα, αλλά άλλου είδους φασαρία. Τα παλιά τα χρόνια, όμως, που τα λεφτά υπήρχαν, υπήρχαν και παραγωγές. Και μάλιστα παραγωγές που κατάφερναν και έπιαναν το κλίμα της εποχής τόσο σωστά, που ακόμα και σχεδόν τρεις δεκαετίες μετά, τις απολαμβάνουμε το ίδιο.

(Ή, έστω, με λιγότερες ενοχές απ’ ό,τι θα έπρεπε.)

Dolce Vita
Μια ιστορία αρκετά μπροστά από την εποχή της—τηλεοπτικά, τουλάχιστον, επειδή στην αληθινή ζωή έχουμε δει να γίνονται και χειρότερα. Η Άννα Παναγιωτοπούλου, στην καλύτερή της στιγμή, ως χήρα/μάνα/διευθύντρια εργοστασίου που ερωτεύεται τον τίμιο εργάτη Αντώνη, που τυχαίνει να είναι και ο γκόμενος της κόρης της. Άπειρες παρεξηγήσεις, φαρμακερές ατάκες και μια ελπίδα ότι ο έρωτας, εν τέλει, ίσως όντως να μην ενδιαφέρεται για αριθμούς όπως η ηλικία.
Άφησε εποχή επειδή: Επειδή Σάσα, για να είμαστε ειλικρινείς, αλλά και επειδή Γιαγιά, και επειδή Ασπασία. Γενικά είναι από τις λίγες σειρές που ούτε ένας δεύτερος χαρακτήρας δεν έμεινε ανεκμετάλλευτος.

Εγκλήματα
Πώς να στήσεις μια σειρά που θα τη συζητάνε για πολλά χρόνια: Κάνε όλους τους χαρακτήρες σου απαίσιους. Αυτό, δεν χρειάζεται κάτι παραπάνω. Εντάξει, χρειάζεται η πένα σου να έχει πάρει φωτιά, αλλά και οι απαισιότατοι χαρακτήρες είναι μια πολύ καλή αρχή για να χτίσεις. Επίσης, η Κορίνα είναι από τους πιο εμβληματικούς χαρακτήρες που έχουν περάσει από τις οθόνες μας.
Άφησε εποχή επειδή: Σωσώ Παπαδήμα. Αυτό.

Τι ψυχή θα παραδώσεις, μωρή;
Σοκ και δέος, σου λέει, στο ελληνικό κοινό με το κατάμαυρο θέμα της νέας σειράς Ρήγα-Αποστόλου. Παιδική κακοποίηση και εκδίκηση και φόνος εκ προ μελέτης; Και πάνω σε όλα αυτά, το πιο εκλεκτό καστ που φτιάχτηκε ποτέ για σειρά. Ε, ήταν πολύ καλό για να είναι αληθινό, και αυτό και οι ατάκες του.
Άφησε εποχή επειδή: Κόπηκε ταχύτατα, ενώ τα νούμερα ήταν τεράστια. Πολλά σενάρια είχαν βγει στο φως, πολλές εικασίες και αρκετά μισόλογα από τους συντελεστές, μέχρι που ο Ρήγας βγήκε εν τέλει και ανέλαβε σχεδόν εξ ολοκλήρου την ευθύνη, λέγοντας – στην ουσία – πως το εγχείρημα είχε τόση πολλή πίεση για εκείνον, που όλο το επιτελείο κατέληξε με νευρικό κλονισμό.

Το Ρετιρέ
Ναι, το ξέρουμε. Πρέπει να μπει σε αυτή τη λίστα; Ίσως και όχι, επειδή κανείς πλέον δεν το βλέπει στα σοβαρά. Αλλά όπως τα υγρά, έτσι και η τέχνη: παίρνει πάντα το σχήμα του περιβάλλοντός της. Και σε μια εποχή που το hate-watching και οι δεκαπέντε στοίβες ειρωνείας σε κάθε γωνιά της ύπαρξής μας είναι ο κανόνας, το Ρετιρέ έχει γίνει το απόλυτο love to hate.
Άφησε εποχή επειδή: Ήταν τόσο, μα τόσο κακό. Αλλά ο κόσμος το αγαπούσε.

Σ’ αγαπώ Μ’ αγαπάς
Η ερώτηση που βρισκόταν στο στόμα κάθε Ελληνίδας για δύο χρόνια ήταν “Εγώ, πότε θα γίνω μάνα;” Και όταν καταφέρνεις να κάνεις όλη την Ελλάδα να ξεστομίζει τις ατάκες σου, μάλλον έγραψες μία πολύ καλή σειρά. Πατώντας πανέξυπνα σε ξένο κόνσεπτ, η Δήμητρα Παπαδοπούλου και ο Θοδωρής Αθερίδης έγιναν οι πιο δικοί μας άνθρωποι. Αν δεν ήξερες ζευγάρι σαν την Δήμητρα και τον Θοδωρή, τότε ήσουν ένας απ’ τους δύο.
Άφησε εποχή επειδή: Ήταν τέλειο. Απλά, λιτά και απέριττα. Ίσως το πιο σωστό και ρεαλιστικό κωμικό γράψιμο της ελληνικής τηλεόρασης.

Στο Παρά Πέντε
Χρειάζεται να θυμίσουμε τι είναι; Να αναλύσουμε γιατί έγινε επιτυχία; Το Παρά Πέντε έσκισε, και για δύο χρόνια που παιζόταν στο Mega, όλος ο κόσμος μιλούσε για αυτό. Βγάζαμε θεωρίες για το τι θα γίνει μετά. Αναρωτιόμασταν αν η Αμαλία ήταν άγγελος (που ήταν, τελικά—αυτό ήταν τεμπέλικο γράψιμο, Καπουτζίδη) και αν θα πεθάνει κάποιος από την πεντάδα, λες και δεν βλέπαμε prime time κωμωδία, λες και η ελληνική τηλεόραση το είχε γενικά ποτέ με τολμηρές αποφάσεις, όπως το να σκοτώνει πρωταγωνιστές.
Άφησε εποχή επειδή: Ίσως μας έκανε καλύτερους και πιο ενεργούς τηλεθεατές. Μιλώντας, ταυτόχρονα, την γλώσσα μας (τις τσιρίδες της Ζουμπουλίας εννοούμε).

Θοδωρής Διάκος

σχετικά άρθρα

SPONSORED LINKS

"Βλέπεις φλόγα στα μάτια των νέων. Μα στα μάτια των γέρων, βλέπεις φως."

Βίκτωρ Ουγκώ

  • 1915 - O Άλμπερτ Αϊνστάιν διατυπώνει τη "Θεωρία της Σχετικότητας".

    1942 - Ολοκαύτωμα: Ο Χάινριχ Χίμλερ διατάζει οι υπό εξόντωση Αθίγγανοι να μεταφέρονται στο στρατόπεδο συγκέντρωσης Άουσβιτς.

© 2002-2018 MEDIA2DAY