ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑΣΥΓΧΡΟΝΗ ΖΩΗ

5 ασκήσεις ψυχραιμίας για τις δύσκολες στιγμές

Πολλές φορές είναι δύσκολο να διατηρήσουμε την ψυχραιμία μας μπροστά σε μια δυσκολία. Για αυτό, αυτές οι ασκήσεις κάνουν δουλειά.

5 ασκήσεις ψυχραιμίας για τις δύσκολες στιγμές

Δεν είναι πάντα εύκολο να διατηρήσεις την ψυχραιμία σου. Κάτι θα σε στρεσάσει, ή θα σε εκνευρίσει, ή θα σε στείλει εντελώς αδιάβαστο και δεν θα ξέρεις πώς να αντιδράσεις. Και αυτό το κάτι μπορεί να είναι ένας τυχαίος στο δρόμο, κάποιος γνωστός, το αφεντικό σου ή ακόμα και κάτι άσχημο που είδες online. Πριν, λοιπόν, αφήσεις τα έντονα συναισθήματα να πάρουν τα ηνία, πριν πεις κάτι που μπορεί να μετανιώσεις, κάνε τις παρακάτω ασκήσεις ψυχραιμίας.

Βαθιές ανάσες
Η αναπνοή και οι παλμοί της καρδιάς σου επιταχύνονται όταν είσαι αγχωμένος ή εκνευρισμένος. Συνεπώς το πρώτο και καλύτερο βήμα για να ξαναβρείς τον εαυτό σου είναι να ελέγξεις την αναπνοή σου. Πάρε βαθιές και αργές διαφραγματικές ανάσες, δίνοντας σημασία στην εισπνοή και την εκπνοή σου, και σύντομα θα νιώσεις να χαλαρώνεις, μόλις οι παλμοί σου επιστρέψουν στο φυσιολογικό.

Χαλάρωσε τους μύες σου
Η ένταση στους μυς είναι από τα πιο κλασικά σημάδια ότι είσαι περισσότερο συναισθηματικά φορτισμένος απ’ ό,τι χρειάζεται, και “χτυπάει” σε διαφορετικά σημεία για κάθε άνθρωπο. Για παράδειγμα, σε άλλους μπορεί να πονάει η μέση, ενώ σε κάποιους άλλους ο αυχένας. Αν νιώσεις ένταση, προσπάθησε να πας κάπου ήσυχα, και προσπάθησε να σφίξεις και να ξεσφίξεις διάφορες μυϊκές ομάδες σου—ξεκίνα από τα χέρια σου, που είναι το πιο απλό. Σφίξε τις γροθιές σου, νιώσε την ένταση και μετά χαλάρωσε. Άφησε την ένταση να φύγει. Επανάλαβε την διαδικασία και σε άλλα μέρη, όπως τα πόδια και τους ώμους, αλλά απόφυγε να το κάνεις σε μέρη που πονάς, επειδή αυτό θα έχει το αντίθετο αποτέλεσμα.

Μέτρα
Η κλασική συμβουλή, ότι πριν πεις κάτι ενώ είσαι συναισθηματικά φορτισμένος, καλό είναι να μετρήσεις από μέσα σου μέχρι το δέκα… πιάνει. Κάποιες φορές, αυτό λειτουργεί αμέσως. Άλλες φορές, μπορεί να χρειαστεί να ζητήσεις πέντε λεπτά απομόνωσης, αλλά αντικειμενικά αυτό είναι ένα ρίσκο που θα πρέπει να πάρεις για κάθε μία από αυτές τις συμβουλές. Δεν γίνεται να έχουμε όλοι τον ίδιο έλεγχο πάνω στα συναισθήματά μας, και αυτό είναι φυσιολογικό.

Γύρνα πίσω στο παρόν
Πολλές φορές, το έντονο στρες ή ο εκνευρισμός που θα σε κάνουν να χάσεις την ψυχραιμία σου, δεν έχουν να κάνουν με αυτό που αντιμετωπίζεις την δεδομένη στιγμή. Θα λέγαμε μάλλον ότι αυτό που συμβαίνει λειτούργησε περισσότερο σαν αφορμή για να βγουν στην επιφάνεια άγχη και φόβοι που έχεις μέσα σου. Συνεπώς, κλείσε τα μάτια, πάρε μια ανάσα και πίεσε τον εαυτό σου να επιστρέψει στο παρόν και να αντιμετωπίσει την τωρινή κατάσταση λογικά και με ηρεμία. Ναι, είπαμε “πίεσε”. Αν δεν πιέσεις τον εαυτό σου μερικές φορές, πώς περιμένεις να αποκτήσεις καλές συνήθειες και να μην τις χάσεις μετά;

Σπάσε τον φαύλο κύκλο
Όταν είμαστε συναισθηματικά φορτισμένοι, είναι πολύ εύκολο οι σκέψεις μας να γίνουν φαύλος κύκλος, και να τροφοδοτούν με αρνητικότητα η μία την άλλη, επ’ άπειρον. Δεν χρειάζεται να εξηγήσουμε πώς λειτουργούν αυτές οι σκέψεις, ζούμε στην Γη το 2019, όλοι τις έχουμε. Το σημαντικό είναι να μάθεις πώς να σπας αυτόν τον κύκλο, έστω και για εκείνη τη στιγμή. Αν καταφέρεις να το κάνεις μερικές φορές, σύντομα θα σου γίνει συνήθεια και θα έχεις καλύτερο έλεγχο πάνω στα συναισθήματά σου. Μπορείς να το καταφέρεις αυτό με πολλούς τρόπους: Από το να αρχίσεις να τραγουδάς κάτι ψιθυριστά, μέχρι το να φέρεις μια εντελώς διαφορετική και χαρούμενη σκέψη στο μυαλό σου, ευτυχώς υπάρχουν πράγματα που μπορείς να κάνεις για να αποσπάσεις το μυαλό σου από τις αρνητικές σου σκέψεις. Μην φοβάσαι να γίνεις δημιουργικός—ό,τι μπορεί να σε βοηθήσει, καλό είναι.


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Τίποτα δεν κάνει έναν άνθρωπο τόσο ξεπερασμένο όσο το να επικρίνει τη νεότερη γενιά."

Adlai Stevenson, 1900-1965, Αμερικανός πολιτικός

  • 1656 - Η Αγγλία και η Γαλλία υπογράφουν ειρηνευτική συμφωνία.
    1789 - Ιδρύεται το αμερικανικό Στέιτ Ντιπάρτμεντ.
    1919 - Η ημερήσια εφημερίδα «Καθημερινή» εκδίδεται στην Αθήνα.

© 2002-2019 MEDIA2DAY