ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑΣΥΓΧΡΟΝΗ ΖΩΗ

10 τρόποι να μένεις πάντα συγκεντρωμένος

Δεν χρειάζεται να είσαι κλινική περίπτωση για να έχεις προβλήματα στην συγκέντρωση—όλοι τα αντιμετωπίζουν. Και έχουμε δέκα συμβουλές για να τα ξεφορτωθείς.

10 τρόποι να μένεις πάντα συγκεντρωμένος

του Θοδωρή Διάκου

Η προσοχή είναι πολύ εύκολο να χαθεί. Την μια στιγμή ξέρεις τι πρέπει να κάνεις, οργανώνεσαι, την επόμενη έχουν περάσει τρεις ώρες κι εσύ ακόμα κοιτάς την οθόνη του υπολογιστή και δεν έχεις ιδέα πού έφαγες τόσο χρόνο.

(Στο ίντερνετ. Λογικά τον έφαγες στο ίντερνετ. Κακό πράμα το ίντερνετ όταν πρέπει να κάνεις δουλειά.)

Και επειδή δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην αντιμετωπίζει πού και πού προβλήματα στην συγκέντρωση – η παραμικρή στραβή που θα γίνει μπορεί να σου χαλάσει όλη την ημέρα αν είσαι έστω και λίγο ευαίσθητος – έχουμε δέκα τέλειες συμβουλές για να μένεις συγκεντρωμένος πιο εύκολα, αλλά και για να θυμίζεις στον εαυτό σου να επιστρέφει στην πραγματικότητα κάθε φορά που ο αγχωμένος σου εγκέφαλος παίζει παιχνίδια.

1. Δες τι έχεις να κάνεις κάθε μέρα, κάνε μια λίστα και κατάγραψε τα tasks που έχεις να κάνεις ξεκάθαρα. Όσο πιο καθαρή ιδέα έχεις για το τι έχεις να κάνεις, τόσο πιο εύκολα θα γίνει η δουλειά.

2. Διαίρει και βασίλευε. Πρώτα διαίρεσε τις δουλειές σου σε μικρότερες, επιμέρους εργασίες, και έπειτα γίνει ο βασιλιάς του να τα καταφέρνεις όλα αποτελεσματικά.

3. Μάθε πώς λειτουργείς. Ο μέσος άνθρωπος είναι στο peak της παραγωγικότητάς του τις πρωινές ώρες, και μετά σταδιακά πέφτει. Αλλά υπάρχουν και άνθρωποι που το εσωτερικό τους ρολόι δουλεύει αλλιώς. Αν ξέρεις πώς λειτουργεί ο οργανισμός σου, τότε οργάνωσε και ανάλογα τις δουλειές σου. Άφησε τις πιο εύκολες και επαναλαμβανόμενες δουλειές για τις πιο νωχελικές ώρες της ημέρας.

4. Μην ενοχλείτε: Αν δουλεύεις σε κλειστό γραφείο, ένα ταμπελάκι που θα λέει ακριβώς αυτό είναι καλή ιδέα – αρκεί να το φτιάξεις με αστεία σχήματα και χρώματα, γιατί ο κόσμος παρεξηγείται εύκολα. Αν, πάλι, δουλεύεις σε αυτή τη μάστιγα του δυτικού πολιτισμού, τα ανοιχτά γραφεία, τα ακουστικά είναι φίλοι σου.

5. Διώξε κάθε τι που θα σου αποσπάσει την προσοχή. Κλείσε το κινητό σου, ή ασ’ το στο αθόρυβο στο διπλανό δωμάτιο. Κλείσε τον browser σου. Μακριά από social media.

6. Κάνε τακτικά μικρά διαλείμματα. Θα σε βοηθήσουν να χαλαρώσεις. Είναι πολύ καλύτερο να πεις (τίμια, όμως) ότι θα κάνεις δέκα λεπτά διάλειμμα και θα συνεχίσεις, παρά να πιέσεις τον εαυτό σου να δουλέψει ενώ ξεκάθαρα η ενέργειά σου χρειάζεται… λίγα λεπτά φόρτισης.

7. Κάνε μικρά δωράκια στον εαυτό σου όταν τελειώνεις μία δουλειά. Διάβασε ένα άρθρο που σε αφορά, ας πούμε, ή ξόδεψε πέντε λεπτά να βλέπεις memes και να αδειάσεις το μυαλό σου. Προσοχή: το φαγητό καλό θα ήταν να μην λειτουργεί ως δωράκι στον εαυτό σου, επειδή το φαγητό είναι απαραίτητο. Μην δημιουργείς τέτοιες παβλοφικές σχέσεις με το φαγητό, μόνο σε κακό θα σου βγει.

8. Μιλώντας για το φαγητό, πρέπει να είσαι χορτασμένος, καθώς η πείνα θα στείλει την προσοχή σου στον αγύριστο. Και μια συμβουλή υγείας: Προτίμησε σνακ με πολλά θρεπτικά συστατικά, όπως ξηρούς καρπούς, φρούτα και γιαούρτι. Η ζάχαρη (δυστυχώς) δεν είναι φίλος μας. Μην ξεχνάς ότι το βαρύ φαγητό μπορεί να σε κοιμίσει, άρα απόφυγέ το.

9. Φρόντισε ο χώρος που δουλεύεις να είναι καθαρός. Θα λέγαμε και τακτικός, αλλά είναι μύθος ότι η απόλυτη οργάνωση και ο μινιμαλισμός βοηθούν τους πάντες στην δουλειά. Μερικοί άνθρωποι λειτουργούν πολύ καλύτερα μέσα στο… οργανωμένο χάος τους. Η καθαριότητα, όμως, είναι απαραίτητη.

10. Προσπάθησε να κοιμάσαι καλά τα βράδια. Αν το πρόβλημα με την συγκέντρωσή σου είναι επίμονο, μπορεί να ευθύνεται ο κακός ποιοτικά ή λίγος ύπνο.


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Είναι στη φύση του ανθρώπου να σκέφτεται λογικά και να ενεργεί παράλογα."

Ανατόλ Φρανς

  • 1906 - Το S-O-S υιοθετείται ως επίσημο σήμα ύπαρξης κινδύνου.

    1943 - Ο Λίβανος κερδίζει την ανεξαρτησία του από τη Γαλλία.

© 2002-2019 MEDIA2DAY