ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑΣΥΓΧΡΟΝΗ ΖΩΗ

Πώς οι μαρκετίστες μας κάνουν ό,τι θέλουν;

Κι όμως, το τι αγοράζουμε πολλές φορές έχει να κάνει με βαθύτερες επιθυμίες, ή και ιδιαιτερότητές μας.

Πώς οι μαρκετίστες μας κάνουν ό,τι θέλουν;

Δεν είναι λίγες οι φορές που μπαίνουμε στο σούπερ μάρκετ με σκοπό να πάρουμε δυο-τρία βασικά πράγματα, και καταλήγουμε να φεύγουμε με γεμάτο καρότσι. Γιατί συμβαίνει αυτό; Υπάρχουν ορισμένα μοτίβα που μπορεί να μας επηρεάζουν ως καταναλωτές; Και πώς θα τα σπάσουμε;

Μας επηρεάζει το ποιος διαφημίζει το προϊόν
Η παρουσία celebrities στις διαφημίσεις προϊόντων, όπως και στο υλικό προώθησής τους, δεν είναι τίποτα καινούριο. Εξακολουθεί, όμως, να είναι από τα πιο επιτυχημένα κόλπα για να κάνεις μία μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού να ενδιαφερθεί για το προϊόν σου.

Μας επηρεάζει η μουσική
Δεν γίνεται να μην έχετε προσέξει την μουσική που παίζει στα σούπερ μάρκετ. Είναι η ανάλογη με εκείνη που παίζει στα περισσότερα ασανσέρ, ή – στην καλύτερη περίπτωση – κλασική. Και οι δύο μορφές μουσικής έχουν αποδεδειγμένα ηρεμιστικές ιδιότητες για τον εγκέφαλο, βάζοντάς μας σε μια πιο χαλαρή διάθεση, άρα και σε πιο εύκολη θέση να ξοδέψουμε.

Μας επηρεάζουν οι ετικέτες
Υπάρχουν δύο ειδών ετικέτες. Οι φανταχτερές, που βρίσκονται στην όψη του φαγητού, και υπόσχονται πράγματα: Χωρίς επεξεργασία, χωρίς λιπαρά, μη γενετικά μεταλλαγμένο, κ.ο.κ. Και μετά υπάρχουν οι ετικέτες που θα έπρεπε να μας ενδιαφέρουν, αυτές που αναλύουν την διατροφική αξία του προϊόντος. Αν κάτι διαφημίζεται ως υγιεινό, πρέπει να το επιβεβαιώσετε. Διαφορετικά, είναι απλά ένας έξυπνος και εύκολος τρόπος για την εταιρία να του ανεβάσει την τιμή.

Μας προδίδουν τα μάτια και η μύτη μας
Το έτοιμο φαγητό είναι ένας πανέξυπνος τρόπος για τα καταστήματα να μας πείθουν ότι δεν έχουν τίποτα να κρύψουν – μας το δείχνουν, μαγειρεμένο κι έτοιμο, άλλωστε – και να μας κάνουν να αισθανθούμε εμπιστοσύνη. Αν το συνδυάσουμε με τις ωραίες μυρωδιές που αναδύονται από τους πάγκους, τότε έχουμε έναν εγκέφαλο αρκετά μπερδεμένο, αλλά που σίγουρα θα έδινε λεφτά για
περισσότερο φαγητό αυτή τη στιγμή.

Μας επηρεάζει το κατάστημα
Ο τρόπος που είναι τοποθετημένα τα προϊόντα στα ράφια. Οι μυρωδιές. Τα χρώματα, η μουσική. Όλα είναι μελετημένα για να μας κάνουν να ξοδέψουμε περισσότερα. Είναι, άλλωστε, τυχαίο που τα πιο ζαχαρώδη και σοκολατένια δημητριακά, πάντα βρίσκονται στο πιο χαμηλό ράφι, ακριβώς στην οπτική ενός παιδιού; Ποτέ μην πηγαίνετε στο σούπερ μάρκετ πεινασμένοι, και φροντίστε να έχετε μια λίστα από την οποία δεν θα ξεφύγετε.

Μας επηρεάζουν οι προσφορές
Και, ναι, οι προσφορές είναι εκπληκτικές μερικές φορές. Για παράδειγμα, αν το σαμπουάν που χρησιμοποιούμε έχει προσφορά 1+1 δώρο, τότε δικαιολογημένα θα το πάρουμε, επειδή γλυτώνουμε χρήματα. Κάτι, όμως, που δεν χρειαζόμαστε, γιατί να μπούμε στην διαδικασία να σκεφτούμε ότι το θέλουμε, απλά και μόνο επειδή είναι σε προσφορά;

σχετικά άρθρα

SPONSORED LINKS

"Βλέπεις φλόγα στα μάτια των νέων. Μα στα μάτια των γέρων, βλέπεις φως."

Βίκτωρ Ουγκώ

  • 1915 - O Άλμπερτ Αϊνστάιν διατυπώνει τη "Θεωρία της Σχετικότητας".

    1942 - Ολοκαύτωμα: Ο Χάινριχ Χίμλερ διατάζει οι υπό εξόντωση Αθίγγανοι να μεταφέρονται στο στρατόπεδο συγκέντρωσης Άουσβιτς.

© 2002-2018 MEDIA2DAY