ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑΠΩΣ ΝΑ...

Πώς να αλλάξεις τις κακές σου συνήθειες

Από το κάπνισμα μέχρι την ανάγκη σου να μουρμουρίζεις (μπροστά σε άλλους), όλες οι κακές συνήθειες μπορούν να κοπούν. Αρκεί να ξέρεις πώς.

Πώς να αλλάξεις τις κακές σου συνήθειες

Όλοι έχουμε κακές συνήθειες. Κάποιες είναι κακές για εμάς (όπως το κάπνισμα) και κάποιες άλλες μπορεί να είναι κακές για τους γύρω μας. Για την δεύτερη κατηγορία δεν δίνουμε παραδείγματα—η αυτογνωσία του καθενός θα κάνει την δουλειά της. Το ζήτημα είναι ότι οι κακές συνήθειες καλό είναι να κόβονται, ή έστω να περιορίζονται. Και με αυτές τις συμβουλές ίσως να το καταφέρεις πιο εύκολα.

1. Μην κατηγορείς τον εαυτό σου άσκοπα
Είναι διαφορετικό να αναγνωρίζεις ότι έχεις μια κακή συνήθεια και να θες να την αλλάξεις, από το να φορτώνεις τον εαυτό σου ενοχές και απλά να ζεις με αυτές. Ο εγκέφαλός σου λατρεύει την συνήθεια, επειδή η συνήθεια σημαίνει πως η μέρα σου γίνεται λίγο πιο εύκολη, μπορείς να μπεις για λίγο στον αυτόματο πιλότο χωρίς να χρειάζεται να σκέφτεσαι τα πάντα. Συνεπώς, αναγνώρισε αρχικά ότι οι κακές συνήθειες θα είναι δύσκολο να σταματήσουν, και μην πιέζεσαι περισσότερο απ’ ό,τι πρέπει.

2. Βρες γιατί συμβαίνει
Για παράδειγμα, αν θες να κόψεις το κάπνισμα. Γιατί καπνίζεις; Το κάνεις για να ηρεμήσεις από το στρες της ημέρας; Το κάνεις επειδή βαριέσαι; Αν καταφέρεις να βρεις τον λόγο που υπάρχει μια κακή συνήθεια στην ζωή σου (και, τις περισσότερες φορές, θα ανακαλύψεις πως η βαρεμάρα ή η ανασφάλεια είναι οι συνήθεις ύποπτοι), τότε μπορείς να κόψεις το πρόβλημα από την ρίζα. Με πιο απλά λόγια, δεν αντιμετωπίζουμε τα συμπτώματα, αλλά την αρρώστια.

3. Γραψ’ το
Γράψε σε ένα χαρτί ποια είναι η συνήθειά σου που σε ενοχλεί και θες να αλλάξεις. Γράψε τι θες να κάνεις για αυτό. Φτιάξε μια λίστα με πράγματα που μπορείς να κάνεις καθημερινά για να ελέγχεις καλύτερα τον εαυτό σου. Όταν γράφουμε αυτά που θέλουμε να πετύχουμε, μας είναι πιο εύκολο να μένουμε πιστοί στον στόχο μας.

4. Ζήτα βοήθεια
Οι άνθρωποι, γενικά, δεν είμαστε μοναχικά ζώα. Χρειαζόμαστε συντροφιά, ειδικά στις δύσκολες στιγμές. Και προφανώς το να σταματήσεις μια συνήθεια που μπορεί να κάνεις εδώ και χρόνια είναι δύσκολη φάση, και θα χρειαστείς αρκετή βοήθεια. Μίλα στους φίλους σου για αυτά που θες να αλλάξεις και θα σε καταλάβουν. Ζήτα την βοήθειά τους με αυτά που έχεις σκεφτεί, ή ακόμα ζήτησέ τους να σου προτείνουν κι εκείνοι λύσεις. Άλλωστε, σε ξέρουν καλύτερα από τον καθένα.

5. Δώσε στον εαυτό σου χρόνο
Αυτό είναι δεδομένο. Η Ρώμη δεν χτίστηκε σε μια μέρα και οι συνήθειες που πλέον έχουν σχεδόν περάσει στο DNA σου δεν πρόκειται να γκρεμιστούν τόσο γρήγορα. Για την ακρίβεια, έρευνες έχουν δείξει ότι ο μέσος χρόνος που χρειαζόμαστε για να αντικαταστήσουμε μία κακή συνήθεια με μία καλύτερη είναι τρεις μήνες. Βέβαια, υπάρχουν άνθρωποι που χρειάζονται λιγότερο, ή και πολύ περισσότερο.

6. Μην απογοητευτείς αν δεν τα καταφέρεις αμέσως
Το ζήτημα είναι να μην αρχίσεις πάλι να βολεύεσαι στην κακή σου συνήθεια. Δείξε λίγη εμπιστοσύνη στον εαυτό σου, ακόμα κι αν δεν τα καταφέρνει τόσο καλά. Υπομονή και επιμονή χρειάζεται…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Τίποτα δεν κάνει έναν άνθρωπο τόσο ξεπερασμένο όσο το να επικρίνει τη νεότερη γενιά."

Adlai Stevenson, 1900-1965, Αμερικανός πολιτικός

  • 1656 - Η Αγγλία και η Γαλλία υπογράφουν ειρηνευτική συμφωνία.
    1789 - Ιδρύεται το αμερικανικό Στέιτ Ντιπάρτμεντ.
    1919 - Η ημερήσια εφημερίδα «Καθημερινή» εκδίδεται στην Αθήνα.

© 2002-2019 MEDIA2DAY