ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑΠΩΣ ΝΑ...

Τα SOS της οδήγησης στην Εθνική Οδό

Απλές αλλά βασικές συμβουλές για να γλιτώσουμε τα χειρότερα όταν οδηγούμε σε Εθνικές Οδούς και αυτοκινητοδρόμους.

Τα SOS της οδήγησης στην Εθνική Οδό

Γιατί ο Έλληνας οδηγός είναι αυτός που είναι – δυστυχώς.

Δεν αγνοούμε τα όρια ταχύτητας

Είναι εκεί για κάποιον λόγο – την ασφάλειά μας και των άλλων. Αν δεν σας συγκινεί αυτό, τότε σκεφτείτε τα τσουχτερά πρόστιμα που θα πέσουν αν τα ξεπεράσετε. Επίσης, προσαρμόζουμε την ταχύτητα του οχήματός μας στις εκάστοτε καιρικές συνθήκες – βροχή, άνεμοι, ομίχλη κ.α.

Δίνουμε προτεραιότητα

Αν και όντας σε αυτοκινητόδρομο έχουμε πάντα προτεραιότητα, παρ’ όλα αυτά καλό θα ήταν να διευκολύνεται η είσοδος σε αυτόν από οχήματα που εισέρχονται από κόμβους ή χώρους στάθμευσης.

Η αριστερή λωρίδα…

… είναι μόνο για προσπέραση. Κινούμαστε λοιπόν στη μεσαία ή την δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας αν υπάρχει χώρος και τη χρησιμοποιούμε (την αριστερή) μόνο όταν θέλουμε να προσπεράσουμε. Σε αυτήν την περίπτωση ανάβουμε φλας, και πραγματοποιούμε προσπέραση από την αριστερή λωρίδα, όχι από την δεξιά. Ύστερα επιστρέφουμε στην μεσαία ή την δεξιά.

Η ΛΕΑ…

… δεν είναι λωρίδα κίνησης ούτε χώρος για στάσεις/προσπεράσεις. Στην Λωρίδα Έκτακτής Ανάγκης σταματάμε μόνο αν το αυτοκίνητο έχει πάθει βλάβη ή αν έχουμε πάθει εμείς «βλάβη» και αδυνατούμε να οδηγήσουμε.

Σε περίπτωση έντονης βροχής

Ανάβουμε τα μεσαία φώτα και το πίσω φως ομίχλης. Δεν χρησιμοποιούμε τα μεγάλα φώτα όταν οδηγούμε βράδυ και διασταυρωνόμαστε με άλλα οχήματα. Αν έχει ομίχλη, ανάβουμε τα μεσαία φώτα και τους εμπρός και πίσω προβολείς.

Σε περίπτωση βλάβης

Μετακινούμε το όχημα εκτός αυτοκινητοδρόμου και – αν δεν μπορούμε να το μετακινήσουμε– τοποθετούμε την τριγωνική πινακίδα (ή αντίστοιχη συσκευή) σε απόσταση εκατό μέτρων πίσω από το όχημα.

Διατηρούμε αποστάσεις

Ένας καλός κανόνας είναι να αφήσουμε απόσταση σε μέτρα το μισό από την ταχύτητά μας σε χλμ./ώρα ήτοι αν κινούμαστε με 100 χλμ./ώρα αφήνουμε πενήντα μέτρα απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.

Προσέχουμε «τον άλλον»

Μπορεί εμείς να οδηγούμε τέλεια, όμως ο παράγοντας «άλλος» θα είναι πάντα εκεί να μας υπενθυμίζει ότι δεν είναι όλοι οι οδηγοί σαν και εμάς. Οδηγούμε λοιπόν αμυντικά, και έχουμε το νου μας στον «άλλον», ο οποίος μπορεί να είναι μεθυσμένος/ ατζαμής ή απλώς μ***ας και να κάνει ξαφνική αλλαγή λωρίδας χωρίς φλας, παράνομη προσπέραση κ.α. Δεν κοιτάμε μόνο τον δρόμο μπροστά μας, αλλά και τους υπόλοιπους οδηγούς.


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Η ωραιότητα της απλότητας έγκειται στην πολυπλοκότητα που προσελκύει."

Tom Robbins, 1932-, Αμερικανός συγγραφέας

  • 356 π.Χ.- Ο Ηρόστρατος βάζει φωτιά στο Ναό της Αρτέμιδας στην Έφεσο, ο οποίος ήταν και ένας από τα Επτά Θαύματα του Κόσμου.
    1774 - H Ρωσία και η Οθωμανική Αυτοκρατορία υπογράφουν τη Συνθήκη Κιουτσούκ-Καϊναρτζή, σηματοδοτώντας τη λήξη του Ρωσοτουρκικού πολέμου.
    1957 - Ο Τσε Γκεβάρα γίνεται Κομμαντάντε του Επαναστατικού Στρατού της Κούβας.

© 2002-2019 MEDIA2DAY