ΤΕΧΝΕΣΘΕΑΤΡΟ - ΧΟΡΟΣ

Ο Κύκλος του Έρωτα, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Μια κωμωδία αποπλανήσεων; Ένα ερωτικό παιχνίδι;Ο κύκλος του έρωτα του Άρθουρ Σνίτσλερ ξεκινά στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Γιατί ο έρωτας ταιριάζει στην Άνοιξη.

Ο Κύκλος του Έρωτα, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Δέκα ζευγάρια σε μια σκυταλοδρομία σεξουαλικών συναντήσεων. Στη ζωή αλλά και στη σκηνή του ΔΘΠ. Από την αποπλάνηση, στην ερωτική συνεύρεση και τον αποχωρισμό μια ανάσα μόνο.
Ο Κύκλος του Έρωτα έχει σαν κεντρική υπόθεση τις αλλεπάλληλες ερωτικές συνευρέσεις μεταξύ προσώπων όλων των κοινωνικών τάξεων. Δέκα ζευγάρια στη Βιέννη, παλεύουν με τα όρια που θέτουν η κοινωνική θέση, ο πλούτος και η ερωτική και συζυγική πίστη. Όλα ξεκινούν από μια φτωχή πόρνη και καταλήγουν πάλι σ’ αυτήν. Κάθε διαδοχική σκηνή παίρνει ένα δραματικό πρόσωπο από την προηγούμενη και το εισάγει στην επόμενη εικόνα. Μέχρι το τέλος του παιχνιδιού, όλοι οι χαρακτήρες είναι ασαφώς συνδεδεμένοι μεταξύ τους.

Η αιώνια εναλλαγή συντρόφων, είτε αποτυπώνει τη σεξουαλική υποκρισία της Βιέννης του 19ου αι. είτε την ασέξουαλ εξάπλωση στο εδώ και το τώρα. Το σεξ ή το «α-σεξ»είναι το βρώμικο μυστικό. Σήμερα δεν σοκάρει η ερωτική επιθυμία αλλά η έλλειψή της.

Οι δομές μιας ολόκληρης κοινωνίας που «εκπορνεύεται», ναρκισσεύεται, ερωτοτροπεί, κομπάζει και ηθικολογεί ακτινογραφώντας τη «νόσο»της μέσα από το πρίσμα της ερωτικής επιθυμίας.
Πέρα από το χιούμορ όμως και την φαινομενική ηδονοβλεπτική ελαφράδα που πρωτοδιαβάζει κανείς στο έργο, το επόμενο επίπεδο είναι πιο αγωνιώδες.

Πόσο είναι δυνατόν να υπάρξει «πραγματική ικανοποίηση» μέσα από τον έλεγχο και την υποταγή;
Μπορεί η κοινωνική υποκρισία των δυτικών κοινωνιών να αντέξει την ηδονή ως ένα μη εμπορεύσιμο και ανταλλάξιμο σε όλα τα επίπεδα προϊόν;

Μπορεί ο άνθρωπος να αναλάβει το τίμημα της ικανοποίησής του ως προϊόν ελευθερίας και ευθύνης ή είναι η ερωτική συμπεριφορά ένα παιχνίδι ρόλων που κρατάει όσο μια πρόσκαιρη μέθη;

Το έργο φαίνεται να διατηρεί αναλλοίωτη την γαργαλιστική επικινδυνότητά του παρότι οι κοινωνικές μάσκες έχουν φαινομενικά αλλάξει μορφή.

Ταυτότητα παράστασης
Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος
Μετάφραση: Κοραλία Σωτηριάδου
Σκηνικά: Ευαγγελία Θεριανού
Κοστούμια:Κλαιρ Μπρέσγουελ
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Διεύθυνση παραγωγής: Κατερίνα Διακουμοπούλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Ρωμανός Μαρούδης

Παίζουν:
Πυγμαλίων Δαδακαρίδης
Αυγουστίνος Κούμουλος
Άννα Μάσχα
Κίττυ Παϊταζόγλου
Ευδοκία Ρουμελιώτη
Σίσσυ Τουμάση
Κώστας Φιλίππογλου
Χάρης Φραγκούλης
Γαλήνη Χατζηπασχάλη
Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος


Νικητές διαγωνισμού

Τετάρτη 22/5
ΣΟΦΙΑ ΓΟΥΛΗ
ΕΥΑΝΘΙΑ ΞΥΣΤΡΗ
ΣΟΦΙΑ ΓΛΥΤΣΟΥ
ΑΙΤΩΛΙΑ ΒΑΘΗ
ΚΡΕΜΑΣΜΕΝΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΥΡΙΑΚΑΚΗ
ΛΑΖΑΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
ΑΤΖΕΜΗ ΝΙΑ
ΓΙΑΧΡΙΤΣΗ ΕΛΕΝΑ
ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΒΑΛΑΚΗΣ

Πέμπτη 23/5
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗΣ
ΜΑΝΙΑ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΚΟΝΔΥΛΗΣ
ΜΠΑΛΚΑΜΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ
ΤΖΕΤΖΙΑΣ ΝΙΚΟΣ
ΜΩΥΣΗΣ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΗΛΙΑΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΜΑΡΤΙΝΕΛΗΣ
ΜΑΝΤΩ ΔΟΥΚΑ
ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΤΣΑΝΤΗΛΟΓΙΑΝΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Αυτοί που αντιστέκονται διστάζουν, αυτοί που διστάζουν αντιστέκονται."

Ευγένιος Ιονέσκο, 1912-1994, Γαλλορουμάνος θεατρικός συγγραφέας

  • 1812 - Ξεκινά ο Βορειοαμερικανικός Πόλεμος του 1812 ανάμεσα στις ΗΠΑ και τη Βρετανία.
    1815 - Η Μάχη του Βατερλό. 
    1858 - Ο Κάρολος Δαρβίνος αποφασίζει να εκδώσει τη θεωρία του για την εξέλιξη των ειδών.

© 2002-2019 MEDIA2DAY