ΤΕΧΝΕΣΘΕΑΤΡΟ - ΧΟΡΟΣ

Δεσποινίς Τζούλια του Στρίντμπεργκ κατά Φιλίππογλου

Ο Κώστας Φιλίππογλου σκηνοθετεί στο Από Μηχανής Θέατρο μία σαδομαχιστική εκδοχή της Δεσποινίδας Τζούλια, ακατάλληλη για ανηλίκους.

Δεσποινίς Τζούλια του Στρίντμπεργκ κατά Φιλίππογλου

Το Από Μηχανής Θέατρο, παρουσιάζει από την Παρασκευή 8 Μαρτίου το αριστούργημα του Αυγούστου Στρίντμπεργκ «Δεσποινίς Τζούλια», σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου.

Η παράσταση αυτή μάγεψε αλλά και προκάλεσε με την υπέροχη αισθητική της και τον έντονο ερωτισμό της, καθώς έχει σκηνοθετηθεί με βάση τη διαλεκτική του «κυρίου και του σκλάβου» και το κατά Μαρκήσιο ντε Σαντ ορμέμφυτο του σαδομαζοχισμού.

Στην «Δεσποινίδα Τζούλια» του Στρίντμπεργκ είναι πολύ έντονο το πολιτικό – κοινωνικό στοιχείο, η διαφορά των τάξεων αλλά και ο ερωτισμός, η μάχη των δύο φύλλων, η εκμηδένιση του ενός από τον άλλον, και η προσπάθεια επικράτησης με όπλο το σεξ.

Η συνεχόμενη κατάχρηση εξουσίας από τον ένα χαρακτήρα προς τον άλλον μέσα στο έργο, φανερώνει την πανανθρώπινη σαδομαζοχιστική διάθεση.

Το ερωτικό τρίγωνο που υπάρχει στην παράσταση της Κυρίας – υπηρέτη – υπηρέτριας, εξάπτει τις φαντασιώσεις κοινού και χαρακτήρων και αναπόφευκτα οδηγεί στο παθιασμένο ζωώδες σεξ, ιδιαίτερα αφού το έργο διαδραματίζεται τη νύχτα του μεσοκαλόκαιρου.

Αυτή είναι η νύχτα της 23ης Ιουνίου της μικρότερης και πιο ερωτικής νύχτας του χρόνου. Της νύχτας που στην Ευρωπαϊκή λογοτεχνία με τον Σαίξπηρ (όνειρο καλοκαιρινής νύχτας), τον Στρίντμπεργκ (Δεσποινίς Τζούλια), κλπ, είναι αφιερωμένη στον ερωτικό παροξυσμό.

Είναι η νύχτα του Αγίου Ιωάννη του Βαπτιστή, που έχασε το κεφάλι του από το σεξουαλικό πάθος του Ηρώδη για την Σαλώμη. Η νύχτα που στην Ελλάδα και άλλες χώρες των Βαλκανίων, συντελείται το παγανιστικό έθιμο του κλήδονα, όπου νέοι και νέες πηδούν πάνω από τις φωτιές ερωτοτροπώντας και φλερτάροντας, ελπίζοντας ότι ο κλήδονας θα τους φανερώσει με ποιον θα κάνουν... γάμο.

Είναι η νύχτα που οι άνθρωποι αποχαλινώνονται, η νύχτα που νικιέται η λογική και επικρατούν τα πάθη. Αυτή τη νύχτα δεν μας οδηγεί το μυαλό, αλλά το σώμα. Είναι η νύχτα που η Τιτάνια έκανε έρωτα με ένα γάιδαρο και η Δεσποινίς Τζούλια δόθηκε στον αρρενωπό υπηρέτη της.

Η παράσταση είναι ακατάλληλη δια ανηλίκους.

Συντελεστές:
Σύλληψη - σκηνοθεσία: Κώστας Φιλίππογλου
Απόδοση κειμένου: Γιώτα Σερεμέτη
Μετάφραση: Μαργαρίτα Μέλμπεργκ
Σκηνικά/κοστούμια: Τέλης Καρανάνος, Αλεξάνδρα Σιάφκου
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Επιλογή μουσικής: Γιάννης Σορώτος
Βοηθός σκηνοθέτη: Παναγιώτα Βαρελά
Φωτογραφίες: Λένα Αρκουμάνη

Παίζουν:
Τζούλια: Ίρις Μάρα
Ζαν: Νίκος Ιωαννίδης
Κριστίν: Γιώτα Σερεμέτη

Νικητές για 19/4:

Καίτη Ντάκουλα
Μαριγιάννα Κανακάρη
Ελισσαβετ Αθανασίου
Νίκος Αθανασίου
Ειρήνη Χατζηπέτρου


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

"Πίσω από κάθε μεγάλη περιουσία κρύβεται ένα έγκλημα."

Honoré de Balzac

  • 1719- Το Λιχτενστάιν κηρύττει ανεξαρτησία από την Αγία Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία του Γερμανικού Έθνους.

© 2002-2019 MEDIA2DAY