ΤΕΧΝΕΣΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Προσεγγίσεις: Aτομική έκθεση της Φάννυ Γεωμπρέ στην Ena Art Gallery

Στην νέα ατομική της έκθεση, η Φάννυ Γεωμπρέ προσεγγίζει το "πρώτον" με τον δικό της, ιδιαίτερα καλλιτεχνικό τρόπο.

Προσεγγίσεις: Aτομική έκθεση της Φάννυ Γεωμπρέ στην Ena Art Gallery

Η μεταμοντέρνα θεωρία της τέχνης, υπό της επίδραση της κοσμογονικής Οδύσσειας του James Joyce, πολύ συχνά έχει ανατρέξει στην μυθολογική μορφή του Πρωτέα προκειμένου να περιγράψει την εικόνα του αρχετυπικού  δημιουργού και να προσδιορίσει επακριβώς τον τρόπο με τον οποίο φιλοδοξεί να προσεγγίσει την διαδικασία της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Εφορμώμενος από τον Ομηρικό χαρακτήρα που χαρακτηρίζεται από την ικανότητα της αέναης αλλαγής και μεταμόρφωσης, ο ήρωας του Joyce είναι ένας καλλιτέχνης που ουσιαστικά παθιάζεται με το εγχείρημα της αποτύπωσης της μεταβαλλόμενης  πραγματικότητας.

Πασχίζει αδιάκοπα, μέσω του έργου του, να αντιπαρατεθεί με τα όρια της δικής του κατανόησης του κόσμου και των φαινομένων του αλλά και με τους περιορισμούς και τα αδιέξοδα των δημιουργικών του μέσων.

Στην ουσία, ο Πρωτέας δεν είναι τίποτα άλλο παρά η συμβολική εικόνα του σύγχρονου καλλιτέχνη, ο οποίος καλείται σε καθημερινή βάση να αναζητεί αδιάκοπα νέους τρόπους έκφρασης για να περιγράψει μια πραγματικότητα που χαρακτηρίζεται από ρευστότητα, εναλλαγές και πολλαπλές ερμηνείες. Μπροστά σ’ αυτό το τιτάνιο καθήκον, ο εφησυχασμός και η παγίωση μιας «καλλιτεχνικής ταυτότητας», ενός «προσωπικού ύφους», που οι παραδοσιακοί κριτικοί τέχνης συνήθιζαν να χαρακτηρίζουν ως το απόλυτο ζητούμενο κάθε επιτυχημένου δημιουργού φαίνoνται  πλέον έννοιες όχι απλώς παρωχημένες αλλά επικίνδυνες. Αντιθέτως, καθήκον του σύγχρονου δημιουργού είναι η διαρκής εγρήγορση, η αμφισβήτηση και η αναθεώρηση ακόμη και όσων μέχρι πρότινος μπορεί να φαίνονταν σταθερές αξίες.

Στην έκθεση «Προσεγγίσεις», η Φάννυ Γεωμπρέ φαίνεται πως ασπάζεται την ανάγκη για πολυσχιδή αναζήτηση των καλλιτεχνικών της μέσων και, κατ’ επέκταση, πολλαπλή ερμηνεία των επάλληλων επιπέδων της πραγματικότητας, χαρακτηριστικά που διακρίνουν έναν δημιουργό ανοιχτό στις προκλήσεις και ικανό να διεκπεραιώσει με τον πιο ικανοποιητικό τρόπο ένα τόσο δύσκολο εγχείρημα.

Στα έργα της, ακολουθώντας χωρίς φόβο μια γνήσια επιθυμία πειραματισμού και εξαντλητικής διερεύνηση των μέσων που έχει στη διάθεσή της, κατορθώνει να στήσει μια νέα, δυναμική πρόταση που διακρίνεται για την ευρύτητα και την φρεσκάδα της. Καθένα στοιχειοθετεί μια αυτάρκη θεώρηση του κόσμου, μια ελκυστική αντανάκλαση της υλικότητας του κόσμου που μας περιβάλλει όπως όμως αυτό έχει μεταστοιχειωθεί μέσω της ελευθερίας της καλλιτεχνικής φαντασίας της δημιουργού.

Ακολουθώντας με συνέπεια το πρότυπο του Πρωτέα, η Φάννυ Γεωμπρέ προσεγγίζει διαφορετικά, με κάθε έργο της, την αρχική ουσία, το «πρώτον» από το οποίο προέκυψε η πραγματικότητα με τις άπειρες παραλλαγές της. Κάθε έργο είναι μια καινούργια, εξίσου έγκυρη και αυτούσια, απόπειρα εικαστικής ερμηνείας του κόσμου που μας περιβάλλει, μια πρόταση που έχει χτιστεί με βάση τη φόρμα και το χρώμα, μια γοητευτική περιδίνηση σ’ έναν κόσμο ταυτοχρόνως τόσο οικείο και ανοίκειο, τον κόσμο μιας αυθεντικής δημιουργού.

Χριστίνα Σωτηροπούλου
Ιστορικός Τέχνης

 

Σύντομο βιογραφικό

Η Φάννυ Γεωμπρέ είναι Αρχιτέκτων, Ζωγράφος και Φωτογράφος. Γεννήθηκε στην Αθήνα, τελείωσε την Γερμανική Σχολή Αθηνών και σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Αννόβερο της Γερμανίας.

Εργάστηκε πολλά χρόνια ως Αρχιτέκτων ελεύθερος επαγγελματίας αλλά και ως στέλεχος σε Εταιρίες του Ευρύτερου Δημόσιου Τομέα.

Τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχει επιστρέψει εκεί απ’ όπου ξεκίνησε, τη Ζωγραφική και τη Φωτογραφία. Έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις.

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Η ύψιστη μορφή άγνοιας είναι όταν απορρίπτεις κάτι που δεν ξέρεις τίποτε γι’ αυτό."

Wayne W. Dyer, 1940-2015, Αμερικανός συγγραφέας

  • 1440 - Μάχη της Βάρνας.
    1484 - Γεννιέται ο Μαρτίνος Λούθηρος, μοναχός, ηγέτης της Εκκλησιαστικής Μεταρρύθμισης.
    1938 - Πεθαίνει ο Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ, ιδρυτής του σύγχρονου τουρκικού κράτους.

© 2002-2019 MEDIA2DAY