BON AGAPIΜΥΣΤΙΚΑ & TIPS, TOP LISTS

Κτήμα Semeli: Συστάσεις και επανασυστάσεις

Μια συζήτηση με τους υπεύθυνους μιας εταιρίας που άλλαξε τα δεδομένα στον ελληνικό… χάρτη του κρασιού.

Κτήμα Semeli: Συστάσεις και επανασυστάσεις

της Αγάπης Μαργετίδη

Με το Κτήμα Semeli έχουμε συστηθεί εδώ και πολύν καιρό. Έχουμε γνωρίσει τους ανθρώπους του, έχουμε επισκεφθεί το υπέροχο οινοποιείο, έχουμε παρακολουθήσει τα βήματα της εξέλιξής του και βεβαίως, έχουμε γευθεί τα κρασιά του. Κάθε μας συνάντηση φέρνει κάτι καινούργιο, είτε αυτό θα είναι το λανσάρισμα μιας νέας ετικέτας, είτε ένα σημαντικό επίτευγμα που θα μοιραστούν μαζί μας, είτε μια είδηση για τους οινόφιλους αναγνώστες μας.

Σήμερα θα σας μεταφέρω τα νέα μιας συνάντησης που έγινε πριν λίγο καιρό στα γραφεία της εταιρείας. Με αφορμή τον επανασχεδιασμό και την ανανέωση, αγγλιστί rebranding, κάποιων ετικετών του Κτήματος, είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια συζήτηση εφ’ όλης της ύλης. Συνομιλητές μας οι δύο άνθρωποι, που κρατώντας τα ηνία της εταιρείας, έχουν κατορθώσει να εδραιώσουν τη θέση του Κτήματος Semeli σε έναν από τους ανταγωνιστικότερους και ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς της ελληνικής οικονομίας. Η συζήτησή μας μπορεί να χωριστεί σε τέσσερις άξονες : την δομή της εταιρείας, την στρατηγική και τις επενδύσεις, τον τομέα του οινοτουρισμού και την φιλοσοφία πίσω από το rebranding.



Εν αρχή ην η δομή. Για να λειτουργήσει εύρυθμα ένας οργανισμός, μικρός, μεσαίος ή μεγάλος, η σωστή οργάνωση βάσει καθορισμένων αρμοδιοτήτων είναι το άλφα και το ωμέγα. Έτσι, ο εργαζόμενος σε κάθε τμήμα, σε όποια θέση κι αν έχει τοποθετηθεί, από αυτήν του διευθυντή μέχρι αυτήν του μαθητευόμενου, γνωρίζει ποιο ακριβώς είναι το αντικείμενό του, ποιοι οι στόχοι του και ποια είναι τα μέσα για να τους επιτύχει. Η σωστή δομή εξασφαλίζει έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση από πάνω προς τα κάτω και από κάτω προς τα πάνω, καθώς και τη συνέχεια και τη συνέπεια της λειτουργίας. Είναι η ορθολογικά σχεδιασμένη δομή που εγγυάται την απαραίτητη συνεργασία μεταξύ των διαφορετικών τμημάτων που εμπλέκονται στη λειτουργία της επιχείρησης. Είναι αυτή που χτίζει το κοινό όραμα και εμπνέει.



Αυτά μας εξήγησε ο κύριος Κωνσταντίνος Δαριβάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, έμπειρο στέλεχος επιχειρήσεων και δεξί χέρι των μετόχων της Semeli, της οικογένειας Μιχάλη Σάλλα. Σε αντίθεση με πολλά οινοποιεία που είναι υπόθεση ενός ή δύο ατόμων, το Κτήμα Semeli έχει οργανώσει τις ομάδες δράσης κάτω από δύο μεγάλες ενότητες. Τη διοικητική, υπό την καθοδήγηση του κυρίου Δαριβάκη και την οινοποιητική, υπό την καθοδήγηση του Οινολόγου κυρίου Λεωνίδα Νασιάκου, ο οποίος κατέχει τη θέση του Γενικού Διευθυντή και είναι ο πρεσβευτής του Κτήματος στην Ελλάδα και το εξωτερικό.



Η στρατηγική και οι επενδύσεις που την υλοποιούν, είναι ο δεύτερος άξονας τον οποίον αναλύσαμε με τους συνομιλητές μας. Έχοντας ξεκαθαρίσει ποια είναι η επιθυμητή πορεία της εταιρείας, τόσο ως προς την ποιότητα των οίνων που παράγει, όσο και σε ό, τι αφορά τις δραστηριότητες για την εξάπλωση της κουλτούρας του κρασιού στη χώρα μας, το Κτήμα Semeli έχει προβεί σε μία σειρά επενδύσεων. Η μεγαλύτερη αφορά τον υπερσύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, ακολουθούν οι κτηριακές εγκαταστάσεις του βιομηχανικού χώρου, ενώ πλέον έχει δοθεί έμφαση στην περαιτέρω αγορά και καλλιέργεια αμπελουργικών εκτάσεων. Σκοπός αυτών των επενδύσεων είναι η απρόσκοπτη βελτίωση της ποιότητας και η συνεχής ανάπτυξη της εξαγωγικής δραστηριότητας. Έτσι, η εταιρεία αύξησε το 2018 τις εξαγωγές κατά 60 %, ενώ η αναμενόμενη αύξηση για το τρέχον έτος είναι 45 %. Ταυτόχρονα, οι βραβεύσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς διαδέχονται η μία την άλλη.



Ο δεύτερος σημαντικός τομέας στον οποίον επενδύει η εταιρεία είναι η ανάπτυξη του οινοτουρισμού, μιας δραστηριότητας που κάνει ακόμα τα πρώτα βήματά της στη χώρα μας. Το Κτήμα Semeli βρίσκεται στο Κούτσι της Νεμέας, στην περιοχή στην οποία παράγονται δύο από τις σημαντικότερες ελληνικές ποικιλίες με ονομασία προέλευσης : η λευκή Μαντινεία (Μοσχοφίλερο) και η ερυθρή Νεμέα (Αγιωργίτικο). Η ομορφιά του τοπίου είναι απαράμιλλη και έχει χαρακτηριστεί, δικαίως, ως η Τοσκάνη της Ελλάδας. Η Νεμέα, όντας κοντά στην Αθήνα, είναι ένας προορισμός εύκολα προσβάσιμος, κι ακόμα κι αν το ίδιο το χωριό υπολείπεται υποδομών, η γύρω περιοχή, με τη λίμνη Στυμφαλία, την Αρχαία Νεμέα, την ορεινή Κορινθία και το ιστορικό Ναύπλιο, προσφέρει πολλούς συνδυασμούς για μονοήμερες ή πολυήμερες εκδρομές. Το οινοποιείο που στέκει στην καρδιά της Νεμέας, στη μέση ενός μοναδικού κάλλους τοπίου, εντυπωσιάζει με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του. Η εταιρεία, που δεν εφησυχάζει, βελτιώνει συνεχώς τους εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους, ούτως ώστε το οινοποιείο να γίνει must προορισμός για τους επισκέπτες των Δρόμων του Κρασιού της Νεμέας. Έτσι, η εντυπωσιακή βεράντα θα ενωθεί με τον εσωτερικό χώρο υποδοχής, κάνοντας το μέσα έξω και το έξω μέσα, ενώ τα δωμάτια φιλοξενίας θα αυξηθούν από 8 σε 10 και θα μετατραπούν σε πολυτελείς σουίτες, απόλυτα εναρμονισμένες με το περιβάλλον. Οι χώροι της κάβας, αλλά και το ιστορικό κελάρι, θα υποδέχονται ομάδες επισκεπτών, όπου θα γίνονται οινογευσίες επί τόπου. Ο περιβάλλων χώρος μεταξύ των αμπελιών θα διαμορφωθεί με παρτέρια φυτεμένα με άνθη και βότανα της ελληνικής γης. Στο οινοποιείο, εκτός από τις οινικές επισκέψεις και οινογευσίες, οργανώνονται ήδη όμορφες δράσεις, εταιρικές και ιδιωτικές εκδρομές, πολύωρα γεύματα, κοινωνικές εκδηλώσεις, ακόμη και μαθήματα yoga. Από ό, τι μαθαίνουμε, μας επιφυλάσσονται πολλές ακόμα εκπλήξεις στο μέλλον.



Το 2018 ήταν η χρονιά του rebranding κάποιων ετικετών της εταιρίας, με γνώμονα την σαφέστερη εγγραφή και τοποθέτηση των διαφόρων κρασιών στη συνείδηση του καταναλωτικού κοινού, ώστε η εικόνα τους να είναι ξεκάθαρη και το μήνυμα ευκρινές. Ξεχωρίζουν το ροζέ DELEAR και το λευκό ELIXIR (Gewürztraminer), ενώ σταθερά συνεχίζουν την επιτυχημένη τους πορεία το λευκό AETHERIA και η εμβληματική THEA MANTINIA. Συγχρόνως, αφαιρέθηκε το όνομα Νασιάκου από το Semeli Mantinia, πλέον ΜΑΝΤΙΝΙΑ, ένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικό brand, καθώς το αδιαμφισβήτητο γεγονός παραμένει, πως πίσω από όλα τα κρασιά του Κτήματος Semeli υπάρχει η γνώση και το κύρος του Λεωνίδα Νασιάκου.



Όμως όλα τα παραπάνω πηγάζουν από το όραμα. Το όραμα των μετόχων που μεταλαμπαδεύεται στους εργαζόμενους, κάνοντάς τους κοινωνούς της επιτυχίας. Έτσι, έχοντας παρακολουθήσει την 40ετή ιστορία της Semeli, από τα πρώτα βήματα μέχρι τη σημερινή κατάσταση που την τοποθετεί σε μία από τις ηγετικές θέσεις των ελληνικών οινοποιητικών εταιρειών, σε έναν τομέα που βαίνει ιλιγγιωδώς αυξανόμενος, με την κουλτούρα του κρασιού να μπαίνει ολοένα και περισσότερο, όλο και πιο δυναμικά στα ελληνικά σπίτια, υπάρχει αισιοδοξία, που μόνον όταν πατάει σε γερές βάσεις μπορεί να επαληθευθεί. Με αυτό το αισιόδοξο μήνυμα κλείσαμε την όμορφη και άκρως κατατοπιστική συνάντησή μας με τους κυρίους του Κτήματος Semeli και ανανεώσαμε το ραντεβού για τα ακόμη συναρπαστικότερα που έπονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Ο πιο σίγουρος τρόπος για να εξαπατηθείς είναι να θεωρείς τον εαυτό σου πιο πονηρό από τους άλλους."

Pierre Charron, 1541-1603, Γάλλος θεολόγος & φιλόσοφος

  • 1834 - Γεννιέται ο Γάλλος ζωγράφος και γλύπτης Εντγκάρ Ντεγκά
    1870 - Γαλλοπρωσικός Πόλεμος: Η Γαλλία κηρύσσει τον πόλεμο στην Πρωσία.

© 2002-2019 MEDIA2DAY