ΔΙΑΤΡΟΦΗΑΣΚΗΣΗ & ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Υπάρχουν βιταμίνες που... βλάπτουν την άσκηση;

Ακούμε συνεχώς πόσο σημαντικό είναι να ασκούμαστε και να καταναλώνουν βιταμίνες όπως η C και E. Κι όμως, πρόσφατη επιστημονική έρευνα δείχνει ότι οι συγκεκριμένες βιταμίνες όταν ασκούμαστε παρεμποδίζουν ή και βλάπτουν την ινσουλίνη στον μεταβολισμό μας.

Υπάρχουν βιταμίνες που... βλάπτουν την άσκηση;

Αν ασκήστε για να βελτιώσετε τον μεταβολισμό σας και να αποτρέψετε τον διαβήτη, καλό θα είναι να αποφεύγετε αντιοξειδωτικά όπως οι βιταμίνες C και E. Εκεί κατέληξαν πρόσφατα ερευνητές από το University of Jena στην Γερμανία και το Joslin Diabetes Center στην Βοστόνη, που μελετούσαν τις αντιδράσεις του σώματος κατά την άσκηση.

Η άποψη αυτή εγείρει συζητήσεις, αφού παρόλο που οι γιατροί συνιστούν σε όσους διατρέχουν κίνδυνο για διαβήτη να ασκούνται όσο περισσότερο γίνεται, η άσκηση, από την άλλη, οδηγεί τα μυϊκά κύτταρα στο να μεταβολίζουν την γλυκόζη, συνδυάζοντας τα άτομα άνθρακα με αυτά του οξυγόνου και να αποσπούν την ενέργεια που εκλύεται. Στην πορεία, κάποια ιδιαίτερα αντιδραστικά μόρια οξυγόνου δραπετεύουν και κάνουν χημικές επιθέσεις σε οτιδήποτε βρεθεί μπροστά τους. Το αποτέλεσμα είναι να καταστρέφονται οι ιστοί του σώματος, κάτι που σταδιακά οδηγεί και στην γενικότερη κατάρρευση του οργανισμού. Μία καλή λύση, όπως ξέραμε μέχρι τώρα, για να αποφευχθεί αυτό ήταν τα αντιοξειδωτικά, όπως οι βιταμίνες C και E.

Οι ερευνητές, ωστόσο, που έλεγξαν αυτήν την υπόθεση δίνοντας βιταμίνες C και E σε νέους άνδρες που ασκούνται συχνά -αφού έλεγξαν την ινσουλίνη τους και την φυσική άμυνα του οργανισμού τους στην οξειδωτική ζημιά- βρήκαν ότι με τις βιταμίνες αυτές δεν παρατηρήθηκε καμία βελτίωση ούτε στα επίπεδα ινσουλίνης τους ούτε στην φυσική αντιοξειδωτική άμυνα του οργανισμού. Αυτό, όπως εξηγούν, συμβαίνει γιατί οι αντιδραστικές ενώσεις οξυγόνου, αναπόφευκτα παράγωγα της άσκησης, πυροδοτούν φυσικά αυτές τις δύο αντιδράσεις. Οι βιταμίνες, όμως, καταστρέφοντας άμεσα το αντιδραστικό οξυγόνο, παρεμποδίζουν την φυσική ανταπόκριση του σώματος στην άσκηση.

Συμπερασματικά, αν ασκήστε για να ενισχύσετε την υγεία σας δεν θα πρέπει να προσλαμβάνετε μεγάλες ποσότητες αντιοξειδωτικών, όπως η βιταμίνη C και E.

Ακόμα σημαντικότερο είναι το συμπέρασμα μία δεύτερης έρευνας που έδειξε ότι τα αντιοξειδωτικά γενικά προκαλούν κάποιες επιπτώσεις, η οποίες εμποδίζουν τις κατά τα άλλα θετικές επιδράσεις της άσκησης, της δίαιτας και των υπόλοιπων παρεμβάσεών μας προκειμένου να αδυνατίσουμε. Αν, λοιπόν, θέλετε να ασκηθείτε, αποφύγετε τις μεγάλες ποσότητες βιταμινών C και E γιατί μπλοκάρουν τις επιπτώσεις της ινσουλίνης στην μεταβολική απόκριση. Αυτό, βέβαια, λένε οι επιστήμονες, δεν ισχύει για τα φρούτα και τα λαχανικά, τα οποία μπορείτε να συνεχίσετε να τρώτε κανονικά γιατί έχουν πολλά άλλα ωφέλιμα για τον οργανισμό συστατικά, αλλά για τις βιταμίνες και τα αντιοξειδωτικά σε μορφή χαπιού ή σκόνης.

E.M.

σχετικά άρθρα

SPONSORED LINKS

"Να τρως λιγότερο, να γεύεσαι περισσότερο."

Κινέζικη παροιμία

  • 1564 - Γέννηση του αστρονόμου Γαλιλαίου Γαλιλέι
    1710 - Γέννηση του Γάλλου βασιλιά Λουδοβίκος ΙΕ'

© 2002-2018 MEDIA2DAY