Ακόμα πιο κοντά η διαγραφή τραυματικών αναμνήσεων

Επιστήμονες κατάφεραν να διαγράψουν τις τραυματικές αναμνήσεις ποντικιών, βάζοντάς τα να εισπνεύσουν το αέριο "Ξένο".
Ακόμα πιο κοντά η διαγραφή τραυματικών αναμνήσεων
Πώς θα σας φαινόταν η πλήρης διαγραφή όλων των τραυματικών σας αναμνήσεων με την απλή εισπνοή ενός αερίου; Σίγουρα εντυπωσιακή και σε κάθε περίπτωση… χρήσιμη για την υπόλοιπη ζωή σας.

Τα νέα για όλους εσάς λοιπόν που θέλετε να ξεχάσετε τις τραυματικές μνήμες του παρελθόντος είναι καλά, αφού επιστήμονες του MIT κατάφεραν να «σβήσουν» τις αρνητικές αναμνήσεις ποντικιών με την χρήση Ξένου, ενός ευγενούς αερίου. Δείτε τη μελέτη εδώ.

Σε μια άλλη έρευνα, η ίδια επιστημονική ομάδα του ΜΙΤ ανέφερε πως κατάφερε χρησιμοποιώντας γενετικά εργαλεία να αλλάξει το συναισθηματικό περιεχόμενο μιας ανάμνησης, επιτρέποντας την αντικατάσταση των αρνητικών αναμνήσεων με αντίστοιχες θετικού περιεχομένου αναμνήσεις.

«Κάθε φορά που επανενεργοποιούμε μια ανάμνηση – που την επαναφέρουμε στη μνήμη μας δηλαδή – η ανάμνηση αυτή είναι ανοικτή σε αλλαγές», δήλωσε ο Έντουαρντ Μελόνι, Ψυχολόγος και μέλος της ομάδας η οποία έκανε τα πειράματα με το αέριο Ξένο. «Σκεφτείτε τους αυτόπτεις μάρτυρες, οι οποίοι αρκετά συχνά δίνουν αντικρουόμενες καταθέσεις με τον καιρό. Αυτό που κάνει ο εγκέφαλος είναι να αναβαθμίζει τη μνήμη κάθε φορά που ανακαλεί μια ανάμνηση και να παρουσιάζει νέα στοιχεία», πρόσθεσε.

Στα πειράματά του ο Μελόνι και η ομάδα του, ελπίζουν να εκμεταλλευτούν αυτήν την περίοδο κατά την οποία ο εγκέφαλος ανακαλεί αναμνήσεις, για να τις σβήσουν εντελώς. Σύμφωνα με τους ερευνητές μάλιστα, υπάρχουν στοιχεία τα οποία δείχνουν πως το αέριο ξένο αλληλεπιδρά με μια κυτταρική περιοχή του εγκεφάλου η οποία συνδέεται με τη μάθηση και τη μνήμη.

Αρχικά, εκπαίδευσαν τα ποντίκια έτσι ώστε να φοβούνται έναν συγκεκριμένο ήχο, τον οποίο ακολουθούσε ηλεκτροσόκ στα πόδια τους. Η ανάμνηση του ηλεκτροσόκ, έκανε τα ποντίκια να «παγώνουν» αφού άκουγαν τον ήχο. Ύστερα, αφού ενεργοποίησαν την μνήμη των τρωκτικών με το άκουσμα του ήχου, αντί για ηλεκτροσόκ τα έβαλαν να εισπνεύσουν αέριο ξένο για μία ώρα. Μετά από αυτό, τα ποντίκια δεν «πάγωναν» όταν άκουγαν τον ήχο – η κακή ανάμνηση είχε φύγει.

Αν οι επιστήμονες καταφέρουν να «σβήσουν» τις κακές αναμνήσεις με την χρήση του αερίου αυτού και στους ανθρώπους, τότε θα έχει ανοίξει ο δρόμος για την βοήθεια ασθενών οι οποίοι πάσχουν από μετα-τραυματικό στρες.

Πηγή.