ΕΥΕΞΙΑΠΕΡΙΠΟΙΗΣΗ

Τα βότανα που κάνουν καλό στο δέρμα μας

Έξι βότανα και μπαχαρικά που αγαπούν την επιδερμίδα σας και μπορούν να σας βοηθήσουν να την κρατήσετε υγιή και όμορφη.

Τα βότανα που κάνουν καλό στο δέρμα μας

Είτε τα προσθέσετε στην μαγειρική σας, είτε τα μετατρέψετε σε γευστικά ροφήματα, είτε τα εφαρμόσετε απευθείας στο δέρμα σας, τα παρακάτω βότανα και μπαχαρικά μπορούν να σας βοηθήσουν να κρατήσετε υγιή και λαμπερή την επιδερμίδα σας.

Χαμομήλι για το ερεθισμένο δέρμα
Αν το πρόσωπό σας ερεθίζεται εύκολα – για παράδειγμα γύρω από το στόμα, στο πηγούνι ή τα μάγουλα – οι γυναίκες με συντρόφους που έχουν γένια ξέρουν τι εννοούμε – το χαμομήλι μπορεί να ανακουφίσει άμεσα, να μειώσει την ερυθρότητα και την αίσθηση κνησμού ή οιδήματος. Βουτήξτε ένα φακελάκι χαμομήλι σε βραστό νερό για 2-3 λεπτά, και στη συνέχεια τοποθετήστε το φακελάκι στο ψυγείο για λίγο ώστε να κρυώσει. Στη συνέχεια, ακουμπήστε το απευθείας στο ερεθισμένο δέρμα για άμεση ανακούφιση.

Κανέλα για λαμπερή επιδερμίδα
Η κανέλα είναι γεμάτη αντιοξειδωτικά, ουσίες που μεταξύ άλλων καταπολεμούν την φθορά της επιδερμίδας. Βάλτε μια σταθερή ποσότητα κανέλας στην καθημερινότητα σας, προσθέτοντας μισό κουταλάκι στον καφέ του φίλτρου – θα πάρετε τα οφέλη της κανέλας αλλά και την ιδιαίτερη γεύση της στον πρωινό σας καφέ.

Πράσινο τσάι για προστασία από τον ήλιο
Το πράσινο τσάι περιέχει κατεχίνες, οι οποίες έχουν αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση, ενώ συντελούν στην πρόληψη των σημαδιών γήρανσης. Υπάρχουν αντηλιακές κρέμες με πράσινο τσάι που μπορείτε να προμηθευτείτε από ένα φαρμακείο – ή εναλλακτικά μπορείτε να περνάτε λίγο υγρό πράσινο τσάι (που έχει κρυώσει) στην επιδερμίδα σας και στη συνέχεια να ξεπλένετε με νερό. Υπάρχουν ενδείξεις ότι μεταξύ άλλων το πράσινο τσάι πολεμά τα στίγματα και τις δυσχρωμίες από τον ήλιο καθώς και την ακμή.

Καυτερές πιπεριές για τις ρυτίδες
Οι τσίλι, καγιέν, χαλαπένιο και λοιπές καυτερές πιπεριές πριέχουν βιταμίνες A και C που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες καταστρέφουν το κολλαγόνο. Οι χρωματιστές πιπεριές περιέχυν επίσης καψαϊκίνη, που συντελεί στην προστασία του δέρματος από τις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου. Για να απολαύσετε τα οφέλη της καψαϊκίνης, ωστόσο, θα πρέπει να… καταναλώσετε τις πιπεριές – καθώς στην τοπική εφαρμογή μπορεί να ερεθίσει το δέρμα. Είναι πιο απλό να βάλετε στα φαγητά σας περισσότερες καυτερές πιπεριές.

Κόκκινο τριφύλλι
Έχει γίνει γνωστό τα τελευταία χρόνια για τις θεραπευτικές του ιδιότητες και έχουν δημιουργηθεί πολλά σκευάσματα με βάση αυτό το βότανο. Το κόκκινο τριφύλλι ανακουφίζει από τα σημάδια και τον κνησμό όσων υποφέρουν από έκζεμα, ενώ εξουδετερώνει τις τοξίνες στο αίμα, προλαμβάνοντας φλεγμονές. Μπορεί δε να καταναλωθεί ως ρόφημα, όπως το τσάι ή και να εφαρμοστεί τοπικά.

Κουρκουμάς εναντίον φλεγμονής
Ένα από τα πιο δημοφιλή μπαχαρικά στην Ινδία, ο κουρκουμάς έχει μεγάλες ποσότητες αντιοξειδωτικών ουσιών. Κατόπιν μελετών, υπάρχουν ενδείξεις ότι συντελεί ακόμα και στην αντιμετώπιση του μελανώματος, αν εφαρμοστεί τοπικά στο επηρεασμένο δέρμα. Μπορείτε επίσης να προσθέσετε το μπαχαρικό στην μαγειρική σας – ταιριάζει ωραιότατα με αυγά, ζυμαρικά, σούπες ή ρύζι. Μπορείτε επίσης να το αναμίξετε με τζίντζερ για να φτιάξετε γευστικότατα ζεστά ροφήματα.

Πηγή: Everyday Health

σχετικά άρθρα

SPONSORED LINKS

"Να ακολουθείς τους κανόνες χωρίς να περιορίζεσαι από αυτούς."

Μπρους Λη

  • 627 - Ο Ηράκλειος του Βυζαντίου νικά τους Πέρσες στην Μάχη της Νινευή.
    1821 - Γεννήθηκε ο Γάλλος συγγραφέας Γκιστάβ Φλωμπέρ.
    1963 - Η Κένυα αποκτά την ανεξαρτησία της από το Ηνωμένο Βασίλειο.

© 2002-2017 MEDIA2DAY