Ο Ιοβόλος έγινε blogger! Το blog έχει ως σκοπό την καταγραφή προσωπικών εντυπώσεων των συντακτών του, αλλά και την αποτύπωση των όσων λέγονται ή εννίοτε... ψιθυρίζονται, μακριά από τους προβολείς της δημοσιότητας.

ΑΠΟΨΕΙΣΙΟΒΟΛΟΣ

Γιατί να απαγορευτούν τα κινητά στα σχολεία;

Γιατί να απαγορευτούν τα κινητά στα σχολεία;

Για όσους έχουν αποφοιτήσει από το σχολείο περισσότερο από 20 χρόνια η εικόνα ενός μαθητή με το κινητό τηλέφωνο ανά χείρας είναι σχεδόν αδιανόητη. Το να αφιερώνεται αυτός στην σαγήνη της οθόνης είναι κάτι που οι μεγαλύτεροι εξ ημών θεωρούν ταυτόσημο με την αποβλάκωση. Πώς είχε δαιμονοποιηθεί κάπου εκεί γύρω στο ΄80-‘85 η παρακολούθηση της τηλεόρασης; Ε, αυτό, αλλά φανταστείτε το να γίνεται σε περιβάλλον σχολείου.

Η ιδέα πίσω από την πρόσφατη διάταξη που απαγορεύει τα κινητά στα σχολεία όμως, ίσως να μην εμφορείται από τόσο «φοβικά» κίνητρα, αλλά από άλλες, παλιομοδίτικες και αυτές, αρχές της εκπαίδευσης. Το σχολείο είναι τόπος εξίσωσης και κοινής διδακτικής εμπειρίας. Ό,τι διαφοροποιεί τους μαθητές θεωρείται αρνητικό- βλέπε ποδιές, ομοιόμορφα κουρέματα και λοιπά. Η προσωπική συσκευή ανοίγει έναν κόσμο ιδιωτικότητας για τον μαθητή. Το να ιδιωτεύει κάποιος… δημοσίως στο σχολείο λειτουργεί διασπαστικά.

Τα πράγματα έχουν όμως αλλάξει και αυτό το ξέρει όποιος είναι έστω και στοιχειωδώς κοντά σε κάποιο πιτσιρίκι και βλέπει τον τρόπο με τον οποίο τα σημερινά παιδιά συμβιώνουν με το διαδίκτυο και τους νέους τρόπους επικοινωνίας. Για τον λόγο αυτό θεωρώ πολύ ενδιαφέρουσα την πρόταση του αντιπρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών, Ν. Μαραβέγια, η οποία κινείται στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση.

Ο κ. Μαραβέγιας πρότεινε την πλήρη ένταξη των κινητών τηλεφώνων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Προφανώς η γνώση θα φτάσει σε αυτόν που θέλεις όταν εκπέμπεται στη γλώσσα του και με τον τρόπο που αυτός μπορεί να την προσλάβει καλύτερα- αυτή ήταν η λογική πίσω από την κατάργηση της καθαρεύουσας, τις μεταγραφές του Ευαγγελίου στη δημοτική και λοιπά και λοιπά.

Μέσω π.χ. ειδικών εφαρμογών για τα smartphones των μαθητών το σχολείο θα μπορέσει να έχει παρουσία εκεί που πραγματικά ζουν οι μαθητές. Το να επιχειρεί να διαχωρίσει πλήρως έναν βασικό τομέα της ζωής τους, όπως η επικοινωνία από το σχολείο, αποκλείεται να αποβεί υπέρ του σχολείου.    

Αν θέλουμε να εξελιχθούμε ως εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να είμαστε ευέλικτοι. «Ευέλικτοι» δεν σημαίνει φτερά στον άνεμο. Σημαίνει να αναζητηθούν οι τρόποι επικοινωνίας με τους σημερινούς μαθητές. Σε αυτή την προσπάθεια θα ήταν ανοησία να μην χρησιμοποιήσουμε τους υπάρχοντες διαύλους, είτε λέγονται κινητά, είτε λέγονται tablet, είτε οτιδήποτε.

SPONSORED LINKS

"Μέσα σε κάθε κυνικό άτομο υπάρχει ένας απογοητευμένος ιδεαλιστής."

George Carlin

  • 1923 - Ο Ελευθέριος Βενιζέλος και ο Ισμέτ Ινονού, με κοινή δήλωσή τους, ανακοινώνουν ότι επήλθε συμφωνία εφ' όλων των εκκρεμών ζητημάτων μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας.

© 2002-2018 MEDIA2DAY