Για ένα πουκάμισο αδειανό, για μια Nutella

Για ένα πουκάμισο αδειανό, για μια Nutella

Για λίγα πράγματα μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι οι ευρωπαίοι θα πέταγαν τον περιβόητο «δυτικό πολιτισμό» στα σκουπίδια και θα εμπιστεύονταν αυτό που τους λέει το σώμα τους ως αμεσότερος σύνδεσμος με την ζητούμενη «αλήθεια». Ένα από αυτά φαίνεται να είναι το προϊόν- σύγχρονο μάννα που ακούει στο όνομα Nutella.

Όπως αποδεικνύουν εικόνες από σούπερ μάρκετ στη Γαλλία, οι κάτοικοι της χώρας που ταυτίστηκε με τον διαφωτισμό και την πνευματική του παράδοση δεν ορρωδούν προ ουδενός ώστε να αποκτήσουν ένα τεμάχιο Nutella σε έκπτωση. Εδώ που τα λέμε η έκπτωση είναι σημαντική (από 4,7 ευρώ στο 1,4 ευρώ) και, όπως είπε κάποτε και κάποιος διάσημος που δεν θυμάμαι, «ο άνθρωπος πρέπει να διαλέγει τις μάχες που δίνει».

Το φαινόμενο αποδεικνύει ότι τα περιστατικά της Black Friday δεν είναι ούτε απομονωμένα, ούτε σχετίζονται με την αξία των… διεκδικούμενων  προϊόντων. Είναι θέμα νοοτροπίας και αγωνίας για υπερκατανάλωση> για αποθησαυρισμό προϊόντων, βρώσιμων ή μη. Πρόκειται για τους ίδιους λαούς που, θεωρώντας εαυτό πολιτισμένο πιστεύουν ότι είναι «απάνθρωπο» να φορούν οι μουσουλμάνες μετανάστριες μπούργκα και «τριτοκοσμικό» να μεταφέρουν τα ήθη τους στην ήπειρο- κοιτίδα του πολιτισμού.

Θέλει αρετή και τόλμη η αυτογνωσία- δεν κάνει εκπτώσεις. Και, ως γνωστόν, ποιος κόπτεται να ψωνίσει χωρίς εκπτώσεις;

 

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v