Οι χωρισμοί που άφησαν ιστορία

Υπάρχουν χωρισμοί που λήγουν όμορφα, πολιτισμένα… και υπάρχουν κι εκείνοι που καταλήγουν πολύ, πολύ άσχημα. Και, προφανώς, μένουν στην ιστορία.
Οι χωρισμοί που άφησαν ιστορία
Σκεφτείτε τον τελευταίο σας χωρισμό. Αν ήταν ψύχραιμος, αν ήσασταν και οι δύο ώριμοι και αποφασίσατε να λήξετε μια σχέση που δεν… τραβούσε άλλο, και απλά συνεχίσατε τις ζωές σας, εμείς σας βγάζουμε το καπέλο. Από την άλλη, ίσως να ήταν κακός χωρισμός. Από εκείνους που έχουν δάκρυα, βρισιές και πόνο.

Σας πάμε στοίχημα, πάντως, ότι δεν έχετε ζήσει χωρισμούς σαν τους παρακάτω. Πάλι καλά να λέμε, δηλαδή. Γιατί είναι κάπως άσχημο ο χωρισμός σου να μένει στην Ιστορία.

Ο Λόρδος Μπάιρον και η Κάρολιν Λαμπ
Ήταν και οι δυο τους λογοτέχνες της ρομαντικής εποχής. Γενικότερα, για μια εποχή με τέτοιο όνομα, οι άνθρωποι ήταν μάλλον περισσότερο απασχολημένοι με το να διαλύουν τις σχέσεις τους με τους πιο επίπονους τρόπους—για να θρέψουν την τέχνη τους, λογικά. Λέγεται πως κάπου κοντά στα τελειώματα της σχέσης τους, η Κάρολιν έκοψε μια τούφα από τις τρίχες της (όχι αυτές του κεφαλιού) και του τις έστειλε με γράμμα. Εκείνος της έστειλε ένα χρυσό μενταγιόν, επειδή το να στέλνεις μια τούφα από τις τρίχες σου ήταν ο ορισμός του πάθους εκείνες τις μέρες.

Το πρόβλημα; Η Κάρολιν ήταν παντρεμένη, και ο σύζυγός της αποφάσισε να μετακομίσουν στην Ιρλανδία, βάζοντας ένα τέλος στον παράνομο δεσμό. Αυτό που ακολούθησε είναι ο πιο μικροπρεπής, passive-aggressive καυγάς στην ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμού. Η Λαμπ ήθελε για αναμνηστικό έναν μικρό πίνακα που απεικόνιζε τον Μπάιρον, άρα – προφανώς – πλαστογράφησε ένα έγγραφο με την υπογραφή του, που της έδινε το δικαίωμα να τον αποκτήσει.

Ο Μπάιρον νευρίασε. Μήνες μετά, οι πρώην εραστές συμφώνησαν να επιστραφεί ο πίνακας, αν και μόνο αν ο Μπάιρον έστελνε στην Κάρολιν μια τούφα από τα μαλλιά του—συνεπώς, θα υποθέσουμε πως υπήρχε και κάποιου είδους φετίχ. Ο Μπάιρον, επειδή δεν είχε την παραμικρή όρεξη να κάνει κάτι τέτοιο (ή, εναλλακτικά, επειδή ήταν αυτό που κάθε γυναίκα έχει αποκαλέσει κάθε της πρώην), της έστειλε μια τούφα από τα μαλλιά της καινούριας του ερωμένης. Η Λαμπ δεν κατάλαβε την διαφορά, και μετά τα πράγματα συνέχισαν να γίνονται χειρότερα, επειδή μερικοί άνθρωποι δεν ξέρουν πότε να σταματούν.

Η Κάρολιν έγραψε ένα βιβλίο στο οποίο περιέγραφε με λεπτομέρειες την σχέση τους. Εκείνος απάντησε γράφοντας κακίες. Η διαμάχη τους συνεχίστηκε, και ειλικρινά δεν μπορούμε ακόμα να καταλάβουμε γιατί δεν κατέληξαν μαζί. Ήταν τόσο μίζεροι, που ξεκάθαρα φτιάχτηκαν ο ένας για τον άλλο.

Ο Νέρωνας και η Ποππαία Σαβίνα
Όλοι γνωρίζουμε τον Νέρωνα. Ήταν ψυχοπαθής. Λέγεται ότι έκαψε την Ρώμη για να εμπνευστεί και να γράψει στίχους. Πριν από αυτή την μεγάλη επιτυχία, όμως, ήταν παντρεμένος. Χώρισε – και μετά δολοφόνησε – την πρώτη του γυναίκα, επειδή ήθελε να παντρευτεί την Ποππαία Σαβίνα, την πιο όμορφη γυναίκα της Ρώμης. Η σχέση τους ήταν γεμάτη καυγάδες, και ένα βράδυ τα αίματα άναψαν τόσο πολύ, που την κλώτσησε στην κοιλιά—ενώ κουβαλούσε το παιδί του—προκαλώντας τον θάνατό της. Επειδή, όμως, ο φόνος της εγκύου γυναίκας σου δεν γίνεται να μην σου προκαλέσει έστω και λίγες ενοχές, έκανε το επόμενο πιο λογικό πράγμα που θα έκανε ένας Αυτοκράτορας με περίπου δεκαπέντε διαφορετικές διαταραχές: ευνούχισε ένα δεκατετράχρονο αγόρι, το έντυνε με γυναικεία ρούχα και το ανάγκαζε να παριστάνει την Αυτοκράτειρα, αποκαλώντας το Σαβίνα. Και μετά – λένε ότι – έκαψε την Ρώμη.

Ερρίκος Η’ και Άννα Μπολέιν
Από τους πιο διάσημους γάμους στην ιστορία. Για την ακρίβεια, ίσως ο μόνος γάμος στην ιστορία που προκάλεσε θρησκευτική μεταρρύθμιση, καθώς ο Ερρίκος απέσπασε το βασίλειό του από την Καθολική Εκκλησία, ώστε να μπορέσει να πάρει διαζύγιο από την πρώτη του γυναίκα, για να παντρευτεί την πανέμορφη Άννα Μπολέιν. Το μόνο πρόβλημα ήταν πως η Άννα Μπολέιν δεν γεννούσε αγόρια. Και επειδή σε εκείνη την εποχή, το να μην γεννάς αγόρια/διαδόχους ήταν μοίρα χειρότερη και από το να είσαι απλά γυναίκα, ο Ερρίκος την κατηγόρησε για αιμομιξία, μαγεία, απιστία και συνωμοσία εναντίον του. Έχασε το κεφάλι της, και ακόμα και ένα βήμα πριν την γκιλοτίνα, μιλούσε με τα καλύτερα λόγια για τον άντρα της.

Όσκαρ Κοκόσκα και Άλμα Μάλερ
Ο καλλιτέχνης Όσκαρ Κοκόσκα δημιουργούσε εξπρεσιονιστικά έργα τέχνης και θεωρούνταν μια εκκεντρική ιδιοφυΐα. Η Άλμα Μάλερ ήταν… Η Άλμα Μάλερ ήταν διάσημη. Οπότε μιλάμε για τους Κιμ Καρντάσιαν και Κάνιε Γουέστ των αρχών του 20ου αιώνα. Και όταν χώρισαν, ο Κοκόσκα ήθελε να εκφράσει κάπως την οργή και την περιφρόνησή του. Και κάπως έτσι άρχισε να συνοδεύεται παντού από μία άσχημη κούκλα για σεξ, στην οποία είχε δώσει την μορφή της πρώην του. Ναι, ίσως ο Όσκαρ Κοκόσκα να ήταν ελαφρώς πιο ανισόρροπος από τον Κάνιε.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v